اخبار داغ

در نشست ۵ عضو شورای شهر قروه مطرح شد؛

امور شهری استانداری باعث و بانی اختلافات در شورای شهر قروه/ نظراتی که بعد از جلسه شورا تغییر می‌کند!

امور شهری استانداری باعث و بانی اختلافات در شورای شهر قروه/ نظراتی که بعد از جلسه شورا تغییر می‌کند!
۵ نفر از اعضای شورای شهر قروه در نشستی، نسبت به حواشی اخیر شورای شهر اظهارنظر کردند و زاویه جدیدی از پشت پرده حواشی شورای این شهر باز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، پس از درج خبرهایی در رابطه با شورای شهر قروه و گفتگوهای برخی اعضای شورا با خبرنگار ما ، روز سه شنبه رییس شورای شهر قروه از خبرنگار ما جهت حضور در جلسه شورا دعوت نمود که خبرنگار ما نیز با حضور در این جلسه با اعضای شورا گفتگو کرد.

در این جلسه ابتدا محمد هادی مرادیان عضو شورای شهر قروه با اشاره به موضوع تعارض منافع حوریا کلوندی در شورای شهر اظهار داشت: در سال ۹۶ که ورود ما به دور دوم شورای شهر بود و همزمان بود با ریاست آقای غلامرضا خسروی، نامه‌ای از سوی وزیر راه و شهرسازی ارسال شده بود که تعارض منافع را نیز مشخص کرده بود.

وی ادامه داد: در پی ارسال آن نامه ما نامه ای را به مدیر کل امور شهری ارسال کردیم که مشخص کند آیا خانم کلوندی دارای تعارض منافع هستند یا نه که جواب ایشان نیز این بود که فعالیت خانم کلوندی مشکلی ندارد و تعارض منافع شامل ایشان نمی شود و کار خانم کلوندی ادامه پیدا کرد تا اینکه امسال یک نامه جدید امده بود و ما تصمیم گرفتیم که استعلام جدیدی از مدیر کل امور شهری دریافت کنیم که اعلام کنند آیا خانم کلوندی به عنوان تنها مهندس شهرسازی شهرستان قروه می تواند کار کند یا نه، اما تاکنون جواب استعلام برای ما نیامده است و ما نیز بلاتکلیف شده ایم.

در همین رابطه خبرنگار ما با اشاره به گفتگوی اخیر خود با فرماندار قروه گفت: طی گفتگویی که با فرماندار داشته ایم ، وی اعلام نموده است که به خانم کلوندی گفته ایم فعلا کار نقشه کشی انجام ندهد تا وضعیت مشخص شود، نظر شما در این رابطه چیست؟

مرادیان در پاسخ به این سوال بیان داشت: درست این است که نامه به دست ما برسد تا اینکه به صورت شفاهی اعلام شود و بیان مسئله شفاهی اکتفا نمی کند.

وی در خصوص جلسات شورای شهر نیز افزود: شورای شهر همیشه سه شنبه ها جلسه مردمی داشته است و تمام اعضای شورا معمولا حضور دارند و قانون مشخص کرده است که هر عضو شورا در ماه ۲ جلسه می تواند حضور داشته باشد و در برخی موارد جلسات فوق العاده وجود دارد که قطعا اعضای شورا باید در این جلسه حضور داشته باشند.

مرادیان به طرح تذکر پرستو شکری از شهردار اشاره نمود و ادامه داد: خانم شکری طی نامه ای تذکرات خود را به خانم کلوندی تحویل داده بود و زودتر از موعد نیز نامه را به رسانه ها داده بود که این مسئله دارای ایراد قانونی است.

وی افزود: در پی طرح تذکر شهردار قروه نیز به داخل جلسه آمد و به سوالات پاسخ داد و خانم شکری نیز حضور داشت.

خبرنگار ما در ادامه این گفتگو این مسئله را مطرح کرد که خانم شکری گفته اند شهردار حضور نیافته است و خود ایشان نیز در جلسه نبوده اند! که هادی مرادیان گفت: خانم شکری ۲ بار سوالات را مطرح کرده است که در مرحله اول به صورت طرح تذکر بود و تک تک سوالات را شهردار قروه در جلسه شورا مطرح نمود و پاسخ داد اما چون خانم شکری در جلسات حضور نداشت از روند کار نیز اطلاع نداشت و سوالات را مطرح کرده بود.

وی ادامه داد: پس از ۲ هفته باز هم همان سوالات این بار به شکل طرح سوال توسط خانم شکری مطرح شد و در جلسه ای که خود خانم شکری نیز حضور نداشت و دکتر سنتی نیز این بار سوالات را کتبا جواب داده بودند و ان را ارسال نمودند اعضای شورا که قبلا سوالات و پاسخ شهردار را شنیده بودند ، طرح سوال را از دستور کار خارج نمودند که طبق قانون هم دو سوم اعضای شورا نسبت به سوال باید قانع شوند که ۵ نفر رای به خروج طرح سوال از دستور کار دادند چرا که سوالات تکراری بود و شهردار نیز پاسخ سوالات را داشتند و در دومین مرحله پاسخ سوالات را ارسال کردند.

امور شهری استانداری باعث و بانی اختلافات در شورای شهر قروه است

یحیی رستمی دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه و در گفتگو با خبرنگار ما ابتدا در اشاره به موضوع تعارض منافع اظهار داشت: در یک جلسه مردمی یکی از مهندسین شهرستان به جلسه آمده بودند و عصبانی بودند از این مسئله و خواستار پیگیری این مسئله شدند که بنده نیز نامه را پاراف کردم و اگر می گذاشتم بماند برای خانم کلوندی ایشان صد سال دیگر هم این موضوع را پیگیری نمی کردند.

وی ادامه داد: ما نامه به امور شهری استانداری زدیم اما تاکنون نامه ما پاسخ داده نشده است و ما از امور شهری استانداری گلایه مند هستیم که یک نامه مختصر بر اساس قانون برای ما می نوشت و یک کلمه بله یا خیر برای ما ارسال می کرد که متاسفانه جواب ما داده نشد.

رستمی افزود: بعد از یک ماه باز هم نامه زدیم و درخواست کردیم که جواب نامه ما داده شود اما تا به این لحظه که در حضور شما هستیم جواب نامه ما داده نشده است و باید گفت آنها جایگاه شورا را در حدی نمی بینند که جواب بدهند.

وی با گلایه از امور شهری استانداری کردستان افزود: بنده ۲ نامه به استانداری داده ام اما به چه دلیلی جواب نمی دهند؟

رستمی ادامه داد: حتی رونوشت زده ام برای فرمانداری قروه، اما جالب این است که فرمانداری پیگیر نمی شود در حالی که فرمانداری می تواند یک روزه جواب نامه را بگیرد و من نمیفهمم که دلیل این همه فرصت سوزی چیست؟

این عضو شورای شهر قروه گفت: رییس نظام مهندسی قروه به صراحت به من گفت رییس استان تماس گرفته و گفته است که نامه به کسی ندهید و من گلایه از استانداری و شخص مدیر کل امور شهری دارم که این مشکلات را ایجاد کرده و به این مسئله مهم ورود نمی کند و امور شهری بانی و باعث این اختلافات در شورای شهر قروه است.

به گفته رستمی استانداری به راحتی می توانست از این مشکلات ممانعت کند اما بدبینی را در بین اعضای شورا ایجاد کردند و خود به این مسئله ورود نمی کنند.

وی ادامه داد: واقعا باید افسوس خورد برای مسئولینی که در راس کار هستند و اینگونه رفتار می کنند.

تعارض منافع موضوعی بین فرد مهندس و نظام مهندسی است و ربطی به شورا ندارد

اما در ادامه این جلسه رییس شورای شهر قروه به صورت جز به جز و بر اساس خبرهای منتشر شده کردتودی به برخی مسائل پاسخ داد.

حوریا کلوندی در این گفتگو با بیان اینکه ما سعی کرده ایم همانند دوره های گذشته شورا سه شنبه ها را به دیدار مردمی اختصاص دهیم ، به جلسه قبلی شورا و ممانعت وی از ورود خبرنگاران به جلسه اشاره نمود و گفت: نطق پیش از دستوری که خانم شکری در نظر داشتند آن را ارائه دهند فقط ۱۰ دقیقه وقت دارد در حالی که ایشان ۲ ساعت با خبرنگاران گفتگو داشتند و ما نمی توانستیم وقت مردم و وقت شورا را بگیریم تا ایشان گفتگویی با خبرنگاران داشته باشند و دلیل اصلی ممانعت بنده از حضور خبرنگاران در جلسه نیز همین بوده است.

وی به تعداد غیبت های اعضای شورای شهر قروه اشاره کرد و افزود: بر اساس آنچه که در مستندات موجود دارم اعلام کرده ام که کدام شخص چه تعداد غیبت داشته است و به افرادی که می گویند تعداد جلسات شورای شهر در ماه تنها ۲ جلسه است می گویم که اگر ۲ جلسه در ماه ادعای شماست چرا یکبار نیامدید بگویید حقوقی که بابت حق الجلسات دریافت می کنید باید بر اساس همان ۲ جلسه باشد ؟ چرا می گویید آنچه که سقف دریافتی حق الجلسات است باید پرداخت شود؟

وی ادامه داد: طبق قانون جلسات شورا ۲ جلسه رسمی و جلسات فوق العاده هم به درخواست فرماندار و شهردار و سایر اعضای شورا قابل انجام است و جلسات مردمی هم هر هفته یک جلسه است که در ماه ۴ جلسه خواهد بود و باید تمام اعضا حضور داشته باشند و نظر بدهند که متاسفانه نیستند و ادعا می کنند که مردمی هستند و این من هستم که اجازه حضور مردم را نداده ام که اگر این افراد مردمی هستند پس چرا در جلسات مردمی حضور نمی یابند؟ که اگر بر اساس ۲ جلسه باشد اعضای شورا باید ماهانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان حقوق داشته باشند که اینگونه نیست.

کلوندی گفت: آقای ملکی ادعا داشتند که غیبت هایی که داشته اند بخاطر بستری بودن ایشان به دلیل شیوع بیماری کرونا است که ایشان ۶ جلسه متوالی غیبت داشتند و در طول این مدت حتی یک تماس تلفنی با بنده نداشتند و بعد از ۶ جلسه در جلسه هفتم آمدند و من از همکاران شنیدم که ایشان کرونا داشته اند ولی تاکنون مدرکی دال بر بیماری کرونا نیاورده اند و من از ایشان خواستم که مدارک خود را ارائه دهند اما اعتنایی نکرده اند و تاکنون مدرکی به بنده نداده اند در حالی که همه می دانیم کرونا موضوعی است که ۲ هفته قرنطینه و زمان درمان دارد در حالی که ایشان ۲ ماه در جلسات حضور نداشته اند.

رییس شورای شهر قروه خاطر نشان کرد: خانم شکری هم ادعا داشتند که چرا زودتر من این مسئله را اعلام نکرده بودم ؛ باید بگویم ایشان جلسات متوالی غیبت نداشته اند و اگر ۱۲ جلسه غیبت غیر متوالی رد شود ما گزارش میدهیم که دقیقا نیز همینطور بوده است.

وی به غیبت های خود نیز اشاره نمود و گفت: در رابطه با غیبت های بنده در طول زمانی که دچار سانحه تصادف شدم باید بگویم من یک ماه تمام در بیمارستان بستری بودم و دچار حادثه شده بودم که همکاران گفته بودند خراشی هم برنداشته است اما مدارک بستری من همگی موجود است.

کلوندی ادامه داد: من تازه مرخص شده بودم و روزی که زمان عمل خواهرم بود خانم شکری با من تماس گرفتند و گفتند حتما باید فردا در جلسه باشم و ناچار شدم بیایم و در جلسه حضور داشته باشم ولی حالا می گویند ما با خانم کلوندی همکاری داشته ایم.

رییس شورای شهر قروه در ادامه به مسئله تعارض منافع اشاره نمود و بیان داشت: همکاران من اینگونه گفته اند که بنده نقشه را طراحی می کنم،تایید می کنم، نظارت می کنم و همه کار در دست خود بنده است اما اینگونه نیست.

وی ادامه داد: تعارض منافع به این معنا است که مهندسی نقشه ای را طراحی می کند و خود او نیز آن را به تصویب می رساند.

کلوندی افزود: کمیسیون ماده ۵ تا قبل از سال ۸۷ به گونه ای بود که رییس شورا نیز در آن عضو بود و نظر نیز می توانست ارائه دهد اما پس از سال ۸۷ که ماده ۵ توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح می شود حق رای رییس شورای شهر را مغایر با اصل ۱۰۰  قانون اساسی می دانند و وظیفه تصویب نقشه توسط شورای شهر را برمی دارند و اگر در وظایف شورا تصویب نقشه وجود داشته باشد من در خدمت تعارض منافع هستم.

وی ادامه داد: عده ای به دشمنی این مسئله را علیه من بزرگ کرده اند در حالی که بنده بر اساس ضوابط نقشه را طراحی می کنم پس از آن نقشه به نظام مهندسی برده می شود و جزو سهمیه مهندسی من ثبت می شود و پس از آن به شهرداری می رود و شهرداری به کمیسیون ماده ۵ استان ارسال می نماید و در کمیسیون ماده ۵ بر اساس ضوابط تصویب و یا رد می شود.

کلوندی گفت: نقشه طراحی شده بنده نیز به تنهایی به شورا ارسال نمی شود بلکه وقتی به شورا لایحه ارسال می شود ، نقشه نیز به پیوست آن می باشد و اینکه اعضای شورا نگران این موضوع هستند و لوایح مردمی را که نقشه های من پیوست آن می باشد تصویب نمی کنند من خود به عنوان نماینده مردم نسبت به آن معترض هستم.

وی تصریح کرد: آقای رستمی به حدی به این موضوع دامن زده اند که می گویند نقشه را به صحن شورا نیاورید در حالی که مردم ۲ ماه است منظر جواب خود هستند! و من خودم را مدیون مردم می دانم چرا که من تنها مهندس شهرساز دارای صلاحیت شهرم هستم و مردم راهی جز این ندارند که نقشه را برای من بیاورند.

وی ادامه داد: آقای یحیی رستمی اولین سوالی که از مردم می پرسد این است که نقشه شما را خانم کلوندی کشیده است ؟ اگر بگوید بله ایشان هم می گوید به هیچ عنوان نقشه را امضا نمی کنم و شما باید آن را به سنندج ببرید و بدهید تا یکی از مهندسین سنندج ان را امضا کند و هزینه ای ۲ میلیون تومانی را انجا پرداخت کند ، تا بعد از آن من این نقشه را امضا کنم.

وی خاطر نشان کرد: ما نقشه داریم که مربوط به قبل از حضور من در شورا است اما اعضا ان را امضا نمی کنند.

کلوندی بیان داشت: با آبروی یک نفر بازی کردن هنر نیست و وقتی به عنوان تخلف شورا ثبت می شود و مردم فکر می کنند من دزدی کرده ام این بازی با آبروی من می باشد.

رییس شورای شهر قروه ادامه داد: تعارض منافع حتی اگر وجود داشته باشد تخلفی در بین فرد مهندس و نظام مهندسی است و ارتباطی به شورای شهر ندارد و برخی که دنبال جواب نامه هستند در واقع به دنبال دشمنی با من هستند چرا که من به تنهایی رای دهنده نیستم و ۷ نفر باید رای دهند.

وی ادامه داد: آقای ملکی گفته اند جواب مشکلاتی که در طول این ۴ سال رخ داده است را چه کسی می دهد ؟ من می پرسم چه مشکلی رخ داده است که ایشان اینگونه حرف میزنند و با آبروی من بازی می شود؟

ما نمی توانیم وقت شورا را برای سوال های تکراری و جواب های تکراری بگیریم

کلوندی در ادامه به طرح سوال پرستو شکری از شهردار قروه اشاره نمود و گفت: هر کسی قانون را بلد است و لازم نیست کسی به تفسیر خود ان را به دیگران بقبولاند.

وی ادامه داد: اگر کسی عضو شورا باشد و واقعا به دنبال برطرف نمودن مشکلات مردم باشد می تواند در تماس تلفنی هم پیگیر مسائل مختلف باشد.

کلوندی بیان داشت: اینکه خانم شکری سگ های ولگرد را سوال می کند باید تمام شوراهای سطح کشور شهردار خود را استیضاح کنند چرا که این مسئله در تمام کشور وجود دارد.

به گفته کلوندی، خانم شکری حتی با شهردار تماس نگرفته بودند و این مسئله را بیان نکرده بودند و چون در شهرستان نبودند و از روال کار اطلاع ندارند نمی دانستند که تمام سوالات ایشان پیش از طرح در دستور کار شهرداری بوده است.

وی ادامه داد: خانم شکری تذکر کتبی را بدون اینکه به شهردار بدهد نامه را روز پنج شنبه به دفتر شورا داده بود و روز جمعه نامه خبری شده بود و من هنوز دستور نامه را به شهردار نداده بودم که ایشان نامه را خبری کردند.

کلوندی گفت: من تذکر را ارسال کردم و شهردار حضور پیدا کردند و شفاها این مسائل را مطرح کردند و حتی در جلسه هم به خانم شکری گفتم که شاید چون در شهر حضور نداشتید بی خبر بوده اید در حالی که من از تمام این مسائل اطلاع داشتم.

به گفته کلوندی ۲ هفته بعد خانم شکری همان سوالات را این بار در طرح سوال برای ما ارسال کردند و من چون وقفه چند روزی تعطیلات وجود داشت برای شهردار با تاخیر ارسال کردم و آقای شهردار همان روز به بنده گفتند که جواب من همان جواب های قبلی است و خواستار این مسئله شدند که در اولین جلسه شورای شهر نیز این موضوع مطرح شود و همان روز هم ما جلسه روز سه شنبه را داشتیم که این مسئله را مطرح کردیم و علاوه بر ملاقات مردمی در دستور نامه نوشته بودم که این مسئله بررسی خواهد شد که آقای ملکی و خانم شکری غایب بودند و بنده عینا متن پاسخ شهردار را در جلسه اعلام کردم و همه امضا زدند که این مورد سوال در دستور کار نیست و قرار نیست ما ۱۰ روز منتظر بمانیم تا ایشان (خانم شکری) به شهرستان بیاید و بعد جلسه را برگزار کنیم و باید بگویم ما نمی توانیم برای سوالات تکراری و جواب های تکراری ۲ جلسه وقت شورا را بگیریم.

حوریا کلوندی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما در خصوص نحوه استخدام خانم شکری در شهر تهران نیز گفت: در رابطه با موضوع استخدام ایشان نامه ای از سوی امور شهری به دست ما رسیده است که این مسئله باید توسط بنده پیگیری شود که بنده هم این مسئله را پیگیری می کنم و پاسخ خواهم داد.

وی در این خصوص که باید در سال مالی خود غیبت ها را محاسه نماید نیز گفت: اعتراض شده بود که بنده باید طی سال مالی خود غیبت ها را حساب کنم که باید بگویم بنده دقیقا همین غیبت ها را مدنظر داشته و محاسبه کردم هر چند که استعلام از امور شهری نیز نشان می دهد که از آغاز سال ۹۹ نیز می توان این غیبت ها را محاسبه کرد.

گاهی نظرات اعضای شورا بعد از جلسه تغییر می کند که این اقدامی غیرقانونی است

کلوندی در ادامه به مسئله تغییر مصوبات اشاره نمود و بیان داشت: در رابطه با تغییر مصوبات هم باید بگویم ما مصوبات را تغییر نمی دهیم فقط در برخی موارد اشکالات نگارشی در حین تایپ مصوبات رخ می دهد که ممکن است اصلاح شود اما در رابطه با تغییر نظر اعضا باید بگویم بله صراحتا تغییر می کند و تخلف هم هست چرا که ما جلساتی داشته ایم که در صحن شورا موردی ۴ به ۳ رای اورده است اما وقتی برای امضا مصوبات مصوبه به دست اعضا شورا می رسد برخی حاضر نیستند انچه که در صحن شورا خودشان رای داده اند را امضا کنند و موضع خود را با خودکار تغییر می دهند و این ماهیت مصوبه را تغییر می دهد که یک اقدام غیرقانونی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در ارتباط با تعارض منافع، امور شهری کار درست را انجام داده است ، گفت: همانطور که می دانید قانون بر هر دستورالعملی ارجحیت دارد و قانون اعلام می کند مهندسینی که عضو دستگاه های زیربط هستند و یا شاغل هستند در صورتی تعارض منافع شامل انها می شود که مسئولیت تصویب نقشه ای که طراحی کرده اند را داشته باشند.

وی ادامه داد: سال اول شورا آقای شهردار سابق و آقای رییس شورای وقت که با من به دلیل رای ندادن به شهردار وقت دشمنی داشتند آمدند و نامه ای را از سوی امور شهری برای من آوردند و گفتند دیگر نمی توانید به این شکل کار کنید که من در پی این مسئله به امور شهری استانداری رفتم و همانجا مدیر کل امور شهری با شهردار وقت تماس گرفتند و گفتند این برخلاف چیزی است که من مطرح کرده ام و اینگونه نیست.

همه اعضای شورا به قوانین آگاهی ندارند

اما در ادامه این جلسه یحیی رستمی باز هم به مسائلی اشاره نمود و گفت: تعارض منافعی که من از آن صحبت می کنم این است که به عنوان مثال خانم کلوندی ۳ ماه پیش نقشه کشیده و پول آن را هم گرفته است و طبق روال اداری نقشه به شورا می آید و وقتی نقشه می رسد خانم کلوندی حتی برای گرفتن رای التماس می کند به اعضای شورا و تعارض منافع همین است.

وی ادامه داد: این تعارض منافع است که من عضو شورا پرونده ای را که خود آن را نفکیک کرده ام تلاش کنم تا در جلسه شورا نیز آن را تایید کنم و خودم به دنبال آن پرونده باشم تا رای اعتماد آن را بگیرم.

رستمی با بیان اینکه هیچ یک از مردم بلاتکلیف نشده اند افزود: اینکه می گویند مردم معطل شده اند کسی معطل نشده است و مصوبات رسمی آن را نشان می دهد، چرا که ایشان به هر صورتی بوده است رای آن نقشه را گرفته است.

وی به موضوع تغییر رای اعضای شورا اشاره نمود و گفت: در رابطه با تغییر رای بله پیش آمده است که رای برگشته است چرا که پیش آمده ما به منزل رفته ایم و از آنجایی که نسبت به تمام قانون شاید آگاهی نداشته ایم متوجه شده ایم که رای خود را باید تغییر دهیم و اینکار را انجام داده ایم چرا که همه افرادی که اینجا هستند رشته مرتبط با شورای شهر ندارند.

در پایان کلوندی رییس شورای شهر قروه نیز در پاسخ به اظهارات یحیی رستمی گفت: اگر تعارض منافع شامل شورای شهر شود اینطور استنباط کنید که در آینده چه شهرهایی خواهیم داشت و من توهین نمی کنم اما سواد مهندسی لازمه مدیریت شهری است و اگر من قانونگذار بودم رشته های مشخصی را برای حضور در شورا مشخص می کردم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امور شهری استانداری باعث و بانی اختلافات در شورای شهر قروه است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تعارض منافع موضوعی بین فرد مهندس و نظام مهندسی است و ربطی به شورا ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ما نمی توانیم وقت شورا را برای سوال های تکراری و جواب های تکراری بگیریم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, گاهی نظرات اعضای شورا بعد از جلسه تغییر می کند که این اقدامی غیرقانونی است,
,
,
,
,
,
,
,
, همه اعضای شورا به قوانین آگاهی ندارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه