اخبار داغ

در خطبه‌های جمعه این هفته هرمزگان عنوان شد؛

لازمه ایرانی پیشرفته و بهتر در انتخابات پرشور و انتخاب گزینه اصلح نهفته است

لازمه ایرانی پیشرفته و بهتر در انتخابات پرشور و انتخاب گزینه اصلح نهفته است
امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته تاکید کردند: مشارکت حداکثری در صحنه انتخابات بیانگر لبیک به منویات رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب است و بهترین راه ایرانی آبادتر و حفظ صیانت کشور در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی،انتخاب اصلح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های این هفته شهرستان با اشاره به ارزیابی رهبر معظم انقلاب از کارنامه چهل ساله نخست انقلاب که در مقابل کارهای بزرگ انجام شده با نقص‌ها و کمبودهایی هم مواجه بودیم اظهار کرد: ریشه این کمبودها در ۴۰ سال گذشته این بوده که مدیران انقلابی و جهادی وجود نداشته است که باید در گام دوم به این مهم توجه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: اگر در گام دوم انقلاب مدیران انقلابی، قوی، کارآمد و مومن سرکارآیند به طور قطع بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه نیز برطرف می شود.

,

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به روز مهندس ادامه داد: ساختمان سازی باید در هرمزگان به سبک معماری سنتی این استان بنا شود و ایمنی و استحکام  در ساخت و سازها رعایت شود و اگر به بناهای تاریخی و میراث فرهنگی بنگریم می‌بنیم که از هزاران سال گذشته برجای مانده که باید معماران و مهندسان ما نیز این رویه را بکار گیرند و به رعایت اصول ساخت و ساز ساختمانی پایبند باشند.

,

وی باتوجه به اینکه امروز یکی از بزرگترین مشکلات جامعه مسکن است اضافه کرد: اگر در واگذاری زمین جهت ساخت مسکن به مردم کوتاهی شود، به طور قطع معماری‌های شهرسازی در آن رعایت نمی‌شود که باید برای رفع این مشکل بخش خصوصی و دولتی کمک کرده و مردم نیز همکاری کنند.

,

امام جمعه بندرعباس همچنین با تشریح برخی روایت‌ها و احادیث مختلف دین اسلام به آسیب غنا در جامعه پرداخت و گفت: غنا یکی از محرمات الهی است که امروز احساس می‌شود قبح آن در جامعه ریخته شده و مردم در برابر این گناه بی‌تفاوت شده و کمتر موضع می‌گیرند.

,

عبادی زاده یادآورشد: هرعملی در جامعه که قبح خود را از دست بدهد، آن عمل نزد مردم عادی می‌شود و از آن ابایی ندارند.

,

وی تصریح کرد: البته واژه غنا به این معنا نیست که همه مصادیق موسیقی، حرام است بلکه غنای حرام آن است که مُطرِب و متناسب با مراسم‌های لهو و لعب باشد که مطلوب و مقبول دین اسلام نیست.

,

نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین گفت: ماه رجب، بهار سالکان الهی است و انسان‌هایی که می‌خواهند خود را آماده برای شب‌های لیله القدر و قرب الهی کنند باید در این ماه با تزکیه نفس و پاکی از گناهان خود را آماده کنند.

,

چرا مسئولان استانی یک طرح را دوبار کلنگ زنی می‌کنند/ کلنگ زنی های چند باره مردم را نسبت به خدمات انقلاب دلسرد می‌کند

, چرا مسئولان استانی یک طرح را دوبار کلنگ زنی می‌کنند/ کلنگ زنی های چند باره مردم را نسبت به خدمات انقلاب دلسرد می‌کند, چرا مسئولان استانی یک طرح را دوبار کلنگ زنی می‌کنند/ کلنگ زنی های چند باره مردم را نسبت به خدمات انقلاب دلسرد می‌کند,

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در اجتماع نمازگزاران حاضر در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی ) با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم تبریز گفت: انقلاب اسلامی از آغاز پیدایش با یک جبهه متحد از دشمنان بین المللی مواجه بوده است و علت این دشمنی نیز این بوده که نظام اسلامی زیر بار هنجارهای رایج در دنیا نرفت و طبق منطق قرآنی عمل کرد.

,

حجت الاسلام بارانی، راه مقابله با دشمن را استحکام بخشی درونی و هویت ملی و کمک نکردن به دشمن دانست و تاکید کرد: الگوی بارز این موارد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که به معنای واقعی کلمه یک ایرانی شجاع و یک مسلمان موحد بود و در جهت عزت اسلام و ایران با تمام وجود جهاد کرد و امروز باید بر آرمان ها پافشاری، مقاومت و ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم دشمن با تحریف واقعیات دستاوردها و خدمات کم نظیر انقلاب را منکر شود.

,

وی، با انتقاد از همراهی برخی در داخل کشور با خط دروغ رسانه ای دشمن و عدم توجه به خدمات گسترده عمومی در سراسر کشور اذعان کرد: بحمدالله کارهای بزرگی در حوزه های مختلف انجام شده است و البته عقب ماندگی ها را نیز واقع بینانه قبول داریم اما باید بدانیم عقب ماندگی ها به دلیل انقلاب نیست بلکه به دلیل انقلابی عمل نکردن مسئولان است که مشکل معیشتی مردم، فاصله طبقاتی، اشرافی گری و دوری از مردم توسط برخی مسئولان در راستای همین فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب است.

,

امام جمعه پارسیان، ضمن دعوت از رسانه ها، نخبگان، جوانان، جنبش های دانشجویی شهرستان در ورود به بحث فساد، رانت، زمین خواری، عدم کارآمدی و ترک فعل ها از جانب برخی مسئولان خاطرنشان کرد: مردم نسبت به نابسامانی ها و فسادها حساس اند و امروز خط قرمز مردم و مسئولین انقلابی فساد است و سکوت در برابر این مسائل خیانت به ملت و انقلاب است و به لطف الهی یقین بدانید به کوری چشم دشمنان این ملت بزرگ، آینده ملت و انقلاب به مراتب درخشان تر و بهتر از امروز خواهد بود.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان، ضمن قدردانی صمیمانه از مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با اشاره به افتتاح اسکله شماره پنج بندر پارسیان توسط ریاست محترم جمهوری گفت: ساخت صد در صد ایرانی بزرگترین بندر تخصصی، صنعتی و معدنی و تجاری کشور با تکیه بر دانش جوانان نخبه این کشور مایه مباهات، افتخار و غرورآمیز است که بازهم به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص ) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این افتخار بزرگ رقم خورد.

,

وی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را خط شکن و در صف اول جهاد اقتصادی در کشور معرفی کرد و در تبیین عامل این موفقیت گفت: عامل این موفقیت های بزرگ قطعا روحیه انقلابی و انگیزه جهادی و خدمت الهی است لذا قرارگاه خاتم پرچمدار سازندگی و آبادانی در کشور است و هر کجا نظام اسلامی نیاز داشته است به عنوان یک تکیه گاه مستحکم در خودکفایی کشور، ایفای نقش کرده است.

,

حجت الاسلام بارانی، تصریح کرد: مصداق بارز شعار (ما می توانیم )ملت ایران در عرصه عمل، قطعا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است که در همه این سالها برای کشور عزت آفرینی و توسعه اقتصادی را به ارمغان آورده است و زیبایی این کار هم تکیه این قرارگاه به جوانان و نیروهای مستعد داخلی در کسب این افتخار آفرینی هاست.

,

امام جمعه پارسیان، کسب افتخارات و خدمت جهادی به مردم را در اتاق های شیشه ای پایتخت غیرممکن دانست و عنوان کرد: مسئولان قرارگاه بدون ترس و هراس از دشمن و تهدیدات آن، در کف میدان جهاد اقتصادی هستند که باید الگویی برای سایر مسئولان کشور باشد.

,

وی، کلنگ زنی های چند باره و بی نتیجه توسط برخی مسئولان را موجب دلسردی مردم و زیر سوال بردن خدمات کم نظیر نظام اسلامی ارزیابی کرده و گفت: مسئولان محترم توجه کنند و در کلنگ زنی ها عجله نکنند، متاسفانه پروژه آب شیرین کنی که در سال ۹۷ کلنگ زنی شده و تا به امروز هیچ اقدامی برای اجرای آن انجام نشده، دوباره در همان مکان کلنگ زنی می شود که حقیقتا بنده فلسفه این کلنگ روی کلنگ زدن ها را متوجه نمی شوم!! سوال مردم این است که اگر همان پروژه است که پس از دوسال باید افتتاح می شد و دیگر کلنگ زنی جدید افتخاری نداد!! و اگر پروژه دیگری است، پس مسئولان اعلام کنند که سرنوشت قبلی چه شد ؟ و آیا همین سرنوشت هم در انتظار کلنگ زنی جدید خواهد بود؟؟ امیدوارم مسئولان مربوطه به این مسائل توجه و پاسخ دهند چرا که موجب بدبینی مردم به تلاش مخلصانه اکثریت مسئولان خدوم خواهد شد و سلب اعتماد عمومی با واسطه عملکرد ضعیف برخی ها اصلا قابل قبول و پذیرش نخواهد بود.

,

لازمه ایرانی پیشرفته وبهتر در انتخابات پرشور و گزینه اصلح نهفته است

, لازمه ایرانی پیشرفته وبهتر در انتخابات پرشور و گزینه اصلح نهفته است, لازمه ایرانی پیشرفته وبهتر در انتخابات پرشور و گزینه اصلح نهفته است,

حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مشکلات اققتصادی کشور اظهار کرد: راه علاج مشکلات کشور در بهره گیری از دستاوردها برای جبران عقب ماندگی ها نهفته است.

,

حجت الاسلام شریفی با توجه به نزدیک بودن انتخابات افزود؛ انتخابات یک فرصت و افتخار مهم برای کشور است ودشمن می خواهد فرصت انتخابات را به تهدید تبدیل کند و انتخابات پر شور و انتخاب درست از سر بصیرت، راه مقابله با تهدید دشمن است.

,

حجت الاسلام شریفی اظهار کرد: مهمترین سرمایه اجتماعی هر کشوری، جوانان هستند و حضور آنها در تحولات سیاسی، اجتماعی، علمی و… در سرنوشت کشور بسیار مؤثر است و مشارکت پرشور جوانان در انتخابات که یکی از حساس‌ترین صحنه‌های سیاسی و جلوه‌ای از دموکراسی و مردم سالاری است، بسیار حائز اهمیت است.

,

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات، گامی برای رسیدن به ایرانی بهتر و پیشرفته است خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی بیانگر لبیک به منویات مقام معظم رهبری در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب است و بدون شک مشارکت حداکثری در صحنه انتخابات، بهترین راه برای حفظ و صیانت از کشور در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی است.

,

همه مسئولان در قبال حجاب مسئولند/رواج بدحجابی در شان بندرلنگه نیست

, همه مسئولان در قبال حجاب مسئولند/رواج بدحجابی در شان بندرلنگه نیست, همه مسئولان در قبال حجاب مسئولند/رواج بدحجابی در شان بندرلنگه نیست,

حجت الاسلام حسن فقیهی فر امام جمعه موقت شهرستان بندرلنگه  ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: جوانان در انتخاب همسر، اول ایمان فرد را در نظر بگیرید و دنبال مادیات نروید و در زندگی هر جا که به مشکل برخوردید به مراکز مشاوره خانواده مراجعه کنید.

,

وی افزود: در محل مسجد جامع بندرلنگه به همت دفتر امام جمعه این شهرستان، مرکز مشاوره دینی ویژه خواهران و برادران راه اندازی شده که به صورت حضوری و تلفنی پاسخگوی مردم در طول هفته می باشند.

,

امام جمعه موقت شهرستان بندرلنگه با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه علمیه آل البیت(ع) ویژه برادران و حوزه علمیه کوثر ویژه خواهران بندرلنگه ادامه داد: این حوزه های علمیه از بین خواهران و برادران بامدرک دیپلم طلبه جذب می کنند و خانواده های متدین میتوانند فرزندان خود را با ثبت نام در این حوزه ها وقف امام زمان(عج) نمایند.

,

حجت الاسلام فقیهی فر با اشاره به مسئله حجاب و اینکه حجاب در فطرت و ذات انسانهاست؛ افزود: در جمهوری اسلامی بدحجابی و بی حجابی گناه و فسق آشکار است و رعایت حجاب اسلامی قانون است که متاسفانه به اجرا در نمی آید.

,

این استاد اخلاق تاکید کرد: مردم، صدا و سیما، قوه قضائیه، شورای فرهنگی و همه مسئولان در قبال حجاب مسئولند و نباید گفت همه شهرها اینطورند و بی حجابی رواج دارد بلکه هر شهری گلیم خود را از آب بکشد چرا که این مورد در شان بندرلنگه با دارا بودن چهار حوزه علمیه تشیع وتسنن نیست.

,

امام جمعه موقت بندرلنگه خاطرنشان کرد: باید در کنار معیشت و اقتصاد مردم به مسئله حجاب هم توجه ویژه شود.

,

مسئولان در حمایت از صنایع تولیدی همت کنند

, مسئولان در حمایت از صنایع تولیدی همت کنند, مسئولان در حمایت از صنایع تولیدی همت کنند,

حجت الاسلام صالحی امام جمعه بندرخمیر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار کرددر مجموعه دستگاه های  اجرایی کشور آنچه در این ۴۲ سال شاهد آن هستیم  در مسیر  آرمان های انقلاب، گام های بلند و ثبات قدم در حرکت انقلاب ایجاد کرده ایم.

, حجت, الاسلام, صالحی امام جمعه بندرخمیر, در, خطبه‌های, نماز, عبادی, سیاسی, جمعه این هفته شهرستان, اظهار, کرد, , در, مجموعه, دستگاه, های,   , اجرایی, کشور, آنچه در این,  , ۴۲, سال شاهد آن هستیم, در, مسیر,   , آرمان, های, انقلاب،, گام, های, بلند, و, ثبات, قدم, در, حرکت, انقلاب, ایجاد, کرده, ایم, .,

وی افزود : هر زمانی در مسیر حرکت  انقلابی  عمل کردیم سبب یاس و نامیدی دشمن شد ولی هنگامیکه منفعلانه پیش رفتیم جز ضرر چیزی عاید مردم و انقلاب نبود.

, وی, افزود,  : , هر, زمانی, در, مسیر, حرکت,   , انقلابی,   , عمل, کردیم, سبب, یاس, و, نامیدی, دشمن, ولی, هنگامیکه, منفعلانه, پیش, رفتیم, جز, ضرر, چیزی, عاید, مردم, و, انقلاب, نبود, .,

امام جمعه شهرستان بندر خمیر ادامه داددشمن از پیشرفت نظامی،امنیتی،فرهنگی و اقتصادی ما عصبانی هست و به همین سبب به دنبال سنگاندازی و ایجاد دو دستگی در کشور است .

, امام, جمعه, شهرستان, بندر, خمیر, ادامه, داد, , دشمن, از, پیشرفت, نظامی،, امنیتی،, فرهنگی و, اقتصادی ما عصبانی هست, و, به, همین, سبب, به, دنبال, سنگ, اندازی, و, ایجاد, دو, دستگی, در, کشور, است,  .,

حجت الاسلام والمسلمین صالحی تصریح کردروحیه دشمن استکباری است و دنبال تاراج منافع مردم در همه کشورها است ما نیز درادامه باید روحیه انقلابی خود را تقویت کرده و از منافع کشور یک لحظه عقب نشینی نکنیم.

, حجت, الاسلام, والمسلمین, صالحی, تصریح, کرد, , روحیه, دشمن, استکباری, است, و, دنبال, تاراج, منافع, مردم, در, همه, کشورها, است, ما, نیز, در, ادامه, باید, روحیه, انقلابی, خود, را, تقویت, کرده, و, از, منافع, کشور, یک, لحظه, عقب, نشینی, نکنیم, .,

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی جهات از منظر  نظامی و فرهنگی  توفیقاتی را به دست آورده است بیان کرددرزمینه  اقتصادینیز مردم و مسئولین با جهت دهی مناسب و مجلس مردمی و انقلابی  بستر تقویت اقتصادی را بوجود آوردند.

, وی, با, تاکید, بر, اینکه, جمهوری, اسلامی, ایران, در, تمامی, جهات, از, منظر,   , نظامی, و, فرهنگی,   , توفیقاتی, را, به, دست, آورده, است, بیان, کرد, , در, زمینه,   , اقتصادی, نیز, مردم, و, مسئولین, با, جهت, دهی, مناسب, و, مجلس, مردمی, و, انقلابی,   , بستر, تقویت, اقتصادی, را, بوجود, آوردند, .,

امام جمعه شهرستان بندر خمیر گفت: یکی از مطالبات مردم از مسئولین تامین نیاز های آنها در همه زمینه ها می باشد و در بندرخمیر در صنایع تولیدی همانند سیمان هرمزگان، تلاش های زیادی در جهت تامین نیازها انجام داده است.

, امام, جمعه, شهرستان, بندر, خمیر, گفت, : یکی از مطالبات مردم از مسئولین تامین نیاز های آنها در همه زمینه ها می باشد و در بندرخمیر در صنایع تولیدی همانند سیمان هرمزگان، تلاش های زیادی در جهت تامین نیازها انجام داده است.,

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با بیان اینکه التهابات بوجود آمده در بندر خمیر نباید سبب شود که از ظرفیت های  صنایع تولید نادیدهگرفته شود عنوان کرد:مسئولین در حمایت از صنایع همت کنند و جلوی برخی از التهابات را بگیرند.

, حجت, الاسلام, والمسلمین, صالحی, با, بیان, اینکه, التهابات, بوجود, آمده, در, بندر, خمیر, نباید, سبب, شود, که, از, ظرفیت, های,   , صنایع, تولید, نادیده, گرفته, شود, عنوان, کرد, :, مسئولین, در, حمایت, از, صنایع, همت, کنند, و, جلوی, برخی, از, التهابات, را, بگیرند, .,

وی افزود : از طرفی دیگر صنایع بزرگی همچون سیمان نیاز باید در تامین این کالای اساسی مردم جدیت کامل برای رفع انجام دهد.

, وی, افزود,  : , از, طرفی, دیگر, صنایع, بزرگی, همچون, سیمان, نیاز, باید, در, تامین, این, کالای, اساسی, مردم, جدیت, کامل, برای, رفع, انجام, دهد, .,

امام جمعه شهرستان بندر خمیر در بخش دیگر از بیانات خود افزود:هدف از مطالعه تاریخ و بخصوص تاریخ ائمه اطهار بصیرتافزایی است و باید در یک فضای منصفانه و به دور از هیاهو به دنبال تامین مطالبات مردمی بود.

, امام, جمعه, شهرستان, بندر, خمیر, در, بخش, دیگر, از, بیانات, خود, افزود, :, هدف, از, مطالعه, تاریخ, و, بخصوص, تاریخ, ائمه, اطهار, بصیرت, افزایی است و , باید, در, یک, فضای, منصفانه, و, به, دور, از, هیاهو, به, دنبال, تامین, مطالبات, مردمی, بود, .,

حجت الاسلام والمسلمین صالم جواد علیه السلام، تصریح کردامام جواد علیه السلام با فهم پیچیدگی های طاغوت عصر خویش آرایشدشمن در دو جبهه سیاسی و فکری را شناسایی و جنس تبین و روشنگرانه را در مبارزات خویش قرار داد.

, حجت الاسلام والمسلمین صالم, جواد, علیه, السلام،, تصریح, کرد, , امام, جواد, علیه, السلام, با, فهم, پیچیدگی, های, طاغوت, عصر, خویش, آرایش, دشمن, در, دو, جبهه, سیاسی, و, فکری, را, شناسایی, و, جنس, تبین, و, روشنگرانه, را, در, مبارزات, خویش, قرار, داد.,

با وجود وضعیت کرونایی درقشم اما شاهد برگزاری مجالس عروسی هستیم

, با وجود وضعیت کرونایی درقشم اما شاهد برگزاری مجالس عروسی هستیم, با وجود وضعیت کرونایی درقشم اما شاهد برگزاری مجالس عروسی هستیم,

حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: از مسوولان جزیره قشم توجهی ویژه به بافت قدیم این شهرستان را خواستاریم.

,

وی افزود: ساکنان بخشی از این مناطق با مشکلات عدیده‌ای همچون فاضلاب و قطعی شبانه آب مواجه هستند که انجام فرایض دینی بویژه روزه‌داری مردم را با مشکل مواجه کرده است.

,

امام جمعه شهرستان قشم شهادت اولین شهیده مدافع سلامت جزیره قشم از بیمارستان پیامبر اعظم(ص) را تسلیت گفت و ادامه داد: برای این پرستار رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان و همکارانش صبر و اجر از خداوند خواهانم.

,

حجت‌الاسلام تارم تصریح کرد: پرستاران و کادر درمان حقیقتا در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و انتظار از مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم برگزاری تجمعات را سرلوحه کار قرار دهند.

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان شاهد برگزاری مجالس عروسی در گوشه و کنار شهر هستیم و مسوولان مربوطه باید برای این مسئله چاره اندیشی کنند.

,

امام جمعه شهرستان قشم ابراز داشت: تلاش‌ نیروهای امنیتی و نظامی با تمامی امکانات در برخورد با قاچاقچیان و مظاهر بد اخلاقی در جزیره قشم شایسته تقدیر است.

,

دکتر تارم بیان کرد: جانبازانی هچون سردار صفایی با فعالیت‌های گسترده فرهنگی نظیر نگارش کتاب و هیئت‌داری حجتی بر ما است و مسوولان نباید اجازه دهند بی‌تدبیری آنان به پای ضعف و ناکارآمدی نظام نوشته شود.

,

امام جمعه شهرستان قشم ابراز داشت: بیانات رهبری در خصوص برجام باید نصب العین قرار بگیرد و طرف‌های برجام بدانند دیگر حرف، شعار، امضاء و وعده‌ها فایده‌ای ندارد بلکه ایران تنها در صورتی به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت که تحریم‌ها در عمل حذف شده باشد.

,

دکتر تارم با اشاره به رزماش اخیر رزم شبانه سپاه تصریح کرد: این رزمایش بار دیگر قدرت بهت‌آور نظامی و دفاعی ایران اسلامی را برای جهانیان به اثبات رساند و به صلاحدید مسوولان هر گاه بخواهیم بخشی از اقتدار کشور در رزمایش‌های به نمایش گذاشته می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: مومنانی که بواسطه شیوع کرونا قادر به بهره‌برداری معنوی از ایام اعتکاف نیستند می‌توانند با خواندن نماز جعفر طیار این خلع را برطرف کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه