اخبار داغ

مقام بلندپایه سودانی از حصول پیشرفت در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو خبر داد

مقام بلندپایه سودانی از حصول پیشرفت در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو خبر داد
تنها چند روز پس از سفر یک هیأت امنیتی از تل‌آویو به خارطوم، یک مقام بلندپایه سودانی خبر داد که موضوع عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و خارطوم شاهد پیشرفت بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مقام بلندپایه در شورای حاکمیتی سودان در گفت‌و‌گو با کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی از حصول پیشرفت در روابط با تل‌آویو خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وبگاه خبری شبکه صهیونیستی «مکان»،‌ امروز (جمعه)، به نقل از کانال ۱۱ در این خصوص گزارش داد که مقام یادشده در این خصوص گفته است، دولت جدیدی که اخیرا در سودان تشکیل شد، قصد دارد موضوع عادی‌سازی روابط را مورد بحث و بررسی قرار دهد و یک طرح فراگیر و مفصل در  این زمینه ارائه کند.
,
 
,
«عبدالله حمدوک»، نخست‌وزیر سودان، در تاریخ بیستم بهمن‌ماه، یک روز پس از اعلام انحلال دولت انتقالی این کشور در کنفرانسی مطبوعاتی از تشکیل دولت جدید سودان خبر داد.
,
 
,
مقام سودانی مذکور که در این گزارش اشاره‌ای به نام او نشده است در ادامه خبر داد که به احتمال زیاد هیأتی به زودی به فلسطین اشغالی اعزام شود.
,
 
,
 وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، دو روز پیش، در گفت‌و‌گو با رادیو ارتش این رژیم بدون ارائه اطلاعات بیشتر خبر داد که تل‌آویو از سودان خواسته است که «هیأت صلحی» در هفته‌های آینده به تل‌آویو اعزام کند.
,
 
,
این اظهارات پس از آن است که هفته گذشته منابع خبری گزارش دادند؛ هیأتی امنیتی از فلسطین اشغالی با یک هواپیمای خصوصی سفری کوتاه به سودان داشته و پس از چند ساعت به سرزمین‌های اشغالی بازگشته است.
,
 
,
روزنامه سودانی «السودانی»‌ نیز در این خصوص نوشت:‌ «این سفر در راستای تکمیل سفر هیأت پیشین اسرائیل به پایتخت سودان است؛ سفری که به ریاست "الی کوهن" وزیر اطلاعات صورت گرفت».
,
 
,
حدود یک ماه پیش نیز وبگاه صهیونیستی «واللا» در تحولی بی‌سابقه از سفر وزیر اطلاعات این رژیم به خارطوم پایتخت سودان و دیدار با مقامات بلندپایه خارطوم خبر داد که ساعاتی بعد، الی کوهن خود این خبر را تأیید کرد.
,
 
,
پیش‌تر، یک مقام سودانی نیز فاش کرد که شورای حاکمیتی این کشور قصد دارد روابط خود را با رژیم صهیونیستی توسعه دهد.
,
 
,
 این مقام بلندپایه که نخواست نامش فاش شود، از قصد خارطوم برای لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی مصوب سال ۱۹۵۸ خبر داد (جزئیات بیشتر).
,
 
,
سودان و رژیم صهیونیستی پس از اعلام عادی‌سازی روابط خود با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا،‌ روز ششم ژانویه (۱۷ دی) رسما توافق سازش را امضاء کردند.
,
 
,
سودان پس از امارات و بحرین به عنوان سومین کشوری که روابط خود را در سال ۲۰۲۰ با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرد، به جمع سازشکاران پیوست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه