اخبار داغ

وقتی ستاد رفع موانع تولید خودش مانع می‌تراشد؛

گلایه و بی‌اعتمادی صنعتگران به عملکرد ستاد رفع موانع تولید/ مسئولان هم‌قسم شده‌اند کاری انجام ندهند؟!

گلایه و بی‌اعتمادی صنعتگران به عملکرد ستاد رفع موانع تولید/ مسئولان هم‌قسم شده‌اند کاری انجام ندهند؟!
به اذعان فعالان صنعت خراسان جنوبی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دلایلی از جمله عدم‌ ضمانت اجرایی مصوبات و تعلل دستگاه‌های اجرایی در عمل به مصوبات، آن‌طور که باید گرهی از مشکلات تولید باز نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اوضاع اقتصادی موجود، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است، البته مشکلات واحدهای تولیدی همیشه وجود داشته است، اما اکنون با نوسانات شدید نرخ ها و گرانی های لحظه ای، این شرایط وخیم تر شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

کاهش درآمد واحدهای تولیدی به دلیل شیوع بیماری کرونا، کمبود نقدینگی، تلمبار شدن بدهی های بانکی، بیمه کارگران و مالیات های سنگین، از جمله مشکلاتی است که امروز گریبانگیر بسیاری از واحدهای تولیدی است. در این بین بسیاری از واحدهای تولیدی که دیگر نای نفس کشیدن نداشتند، با ورشکستگی و بدهی های کلان از صحنه تولید حذف شدند، اما برخی دیگر هم همچنان دست و پا می زنند و برای حیات خود تلاش می کنند. در این خصوص تصمیمات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می تواند موثر باشد و حکم آب حیات را برای این واحدها دارد.

,

اما آنطور که معلوم است گویا واحدهای تولیدی دل خوشی از این ستاد ندارند و مصوبات آن را غیرقابل اجرا می دانند که ضمانت اجرایی هم برای آن وجود ندارد. تاکنون گزارش های متعددی از نارضایتی سرمایه گذاران و عدم تحقق مصوبات این ستاد در این رسانه منتشر شده است. این بار هم یکی از صنعتگران استان از جلسات و مصوبات ستاد تسهیل انتقاد دارد و معتقد است از این ستاد هیچ آبی برای تولیدکنندگان گرم نمی شود.

,

ستاد تسهیل کارسازی نداریم/ جلسات فرمالیته است

, ستاد تسهیل کارسازی نداریم/ جلسات فرمالیته است, ستاد تسهیل کارسازی نداریم/ جلسات فرمالیته است,

یکی از صنعتگران استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بسیار کم کار است و در حالی که ممکن است هر 10 روز یکبار جلسات فرمالیته ای برگزار کند، اما به معنای واقعی ستاد تسهیل کارسازی نداریم.

,

وی افزود: این ستاد قبلا که کار می کرد، مصوباتی داشت، ولی این مصوبات عملیاتی نمی شد، اما اکنون که همان جلسات فرمالیته هم یا برگزار نمی شود یا به صورت محدود برگزار می شود، به طوری که اکنون مشکلات صنعتگران همچنان پابرجا و بلاتکلیف مانده است.

,

برخی مصوبات اجرا شده مسئولان اصلا محقق نمی‌شود

, برخی مصوبات اجرا شده مسئولان اصلا محقق نمی‌شود, برخی مصوبات اجرا شده مسئولان اصلا محقق نمی‌شود,

این صنعتگر تصریح کرد: بنده هیچ اعتقادی به جلسات ستاد تسهیل ندارم، چراکه این جلسات نه‌تنها کارشناسی نیست بلکه مصوبات آن هم تکراری است و ضمانت اجرایی ندارد.

,

وی بیان کرد: در قانون آمده است که مصوبات ستاد تسهیل لازم الاجرا است، اما چه کسی تحقق این مصوبات را پیگیری می کند؟ در واقع خود ستاد تسهیل باید تحقق مصوبات خودش را پیگیری کند که این کار را نمی کند.

,

وی ادامه داد: این ستاد مصوباتی دارد که چون یکی از طرفین اعلام می کند بنا به دلایلی مصوبه قابل اجرا نیست، ستاد تسهیل آن را به عنوان مصوبات اجرا شده درج می کند.

,

, ,

خیری ندیده‌ایم

, خیری ندیده‌ایم, خیری ندیده‌ایم,

این صنعتگر با بیان اینکه طی سه چهار سال اخیر، عملا از ستاد تسهیل خیری ندیده ایم، گفت: مصوبات ستاد تسهیل به دلایل مختلفی اجرا نمی شود که یکی از دلایل آن عدم ضمانت اجرایی است، چون مصوبه کارشناسی شده نیست. مثلا برای تخفیف یا استمهال تسهیلات بانکی مصوباتی داده می شود که هم بانک تمایلی ندارد و زیر بار نمی رود و هم متقاضی شرایط آن را ندارد. 

,

وی اظهار کرد: زمانی که یک صنعتگر اعلام می کند که برای تسهیلات وثیقه ندارم، بر چه مبنایی مصوب می شود که بانک تسهیلات بدهد؟ بانک می گوید بدون وثیقه تسهیلات نمی دهم و متقاضی هم خودش اعلام می کند شرایط را ندارم.

,

وی افزود: برای برخی از واحدهای تولیدی هم قبلا مصوباتی بوده که محقق نشده است، اما وقتی که مشکل این واحدها دوباره در ستاد تسهیل مطرح می شود، متاسفانه دوباره همان مصوبه قبلی آن هم با شرایط سخت تر مصوب می شود. مثلا در مصوبه اول باید صنعتگر 5 درصد از مانده بدهی خود را پرداخت می کرد تا تسهیلات استمهال شود، اما چون او قادر به تامین این مبلغ نشده، مصوبه عملیاتی نشده است. اما دوباره ستاد تسهیل جلسه می گیرد و پرداخت 7 درصد از مانده بدهی توسط صنعتگر را مصوب می کند. این در حالی است که واحد تولیدی که در پرداخت 5 درصد بدهی مانده است، چگونه 7 درصد آن را پرداخت کند؟ و اینگونه مصوبه دوم، مصوبه اول را نقض می کند.

,

عدم‌همکاری در اجرای مصوبات لازم‌الاجرا

, عدم‌همکاری در اجرای مصوبات لازم‌الاجرا, عدم‌همکاری در اجرای مصوبات لازم‌الاجرا,

این صنعتگر بیان کرد: این موضوع وجهه دیگری هم دارد؛ مثلا ممکن است متقاضی به وظایف خود عمل کند و میزان تعیین شده از بدهی را بپردازد، اما ممکن است به دلیل عدم موافقت مسئولان بالادستی، بانک به وظیفه خودش عمل نکند.

,

وی تصریح کرد: در جلسات ستاد تسهیل نماینده بانک یا سایر مسئولان دستگاه های اجرایی، با اختیار کامل در این جلسه شرکت کرده اند و نمی توانند در خصوص تصویب مصوبات بگویند باید بعد از جلسه با همکاران بالادستی صلاح و مشورت کنیم. در واقع مصوبات ستاد تسهیل فراتر از مجوزهای دستگاه های اجرایی است و مسئولان بالادستی باید در خصوص این مجوزها همکاری کنند.

,

وی بیان کرد: برخی از مصوبات ستاد تسهیل به این نحو است که بانک شرط استمهال تسهیلات یک واحد تولیدی را داشتن مصوبه ستاد تسهیل می داند که این گونه مصوبات پس از تصویب فورا اجرایی می شود، در حالی که از قبل توسط واحد تولیدی و بانک توافق و اجرایی شده و حالا در لیست مصوبات اجرا شده ستاد تسهیل می آید.

,

پاس‌کاری و بلاتکلیفی واحدهای تولیدی

, پاس‌کاری و بلاتکلیفی واحدهای تولیدی, پاس‌کاری و بلاتکلیفی واحدهای تولیدی,

این صنعتگر با بیان اینکه متاسفانه واحدهای تولیدی مشکل‌دار پاس کاری می شوند و تکلیف آن‌ها مشخص نیست، گفت: این واحدها به امید اینکه قرار است مشکلشان در ستاد تسهیل حل شود، اقدامی انجام نمی دهند. اما از طرف دیگر ستاد تسهیل هم زمان بر می شود و از زمان مصوبه تا پیگیری های بعدی و تحقق مصوبه، ممکن است سه ماه، شش ماه یا یک سال زمان ببرد. در این صورت و با گذشت این زمان، شرایط برای واحدهای تولیدی خیلی سخت تر می شود. مثلا اگر مشکل واحد تولیدی تامین مالی باشد، با توجه به نرخ تورم بعد از گذشت یک سال، نیازمندی او چند برابر می شود.

,

وی بیان کرد: از ابتدای حضور آقای ملانوری به عنوان استاندار، یک جلسه ستاد تسهیل با حضور وی برگزار شده و جلسه دیگری هم 4 ماه قبل با حضور معاون اقتصادی استانداری بوده است. البته در صنعت، معدن و تجارت جلساتی برگزار می شود ولی نتیجه ای نمی گیرد.

,

وی یادآور شد: اگر مشکلات واحدهای تولیدی در جلسات کارشناسی حل نشد، باید به جلسه استانی با حضور استاندار برود. در شهرستان ها هم اگر مشکل واحدهای تولیدی در خود شهرستان حل نشد، به جلسات کارشناسی صنعت، معدن و تجارت می آید و اگر باز هم برطرف نشد با حضور استاندار یا معاون او بررسی می شود.

,

این صنعتگر اظهار کرد: اکنون مسئولان ستاد تسهیل معتقدند که پرونده ای به ستاد نمی رود و اگر هم برود بررسی می شود، اما واقعیت این است که واحدهای تولیدی مشکل دار دیگر اعتمادی به این سیستم ندارند چرا که قبلا هم برای حل مشکلاتشان به ستاد تسهیل رفته اند اما چون نتیجه ای ندیده اند، دیگر عطایش را به لقایش بخشیده اند و سراغ این ستاد تسهیل نمی روند.

,

وی گفت: واحدهای تولیدی استان مشکل دارند اما چون مسئولان حل کننده مشکل نیستند، دیگر مشکلاتشان را با آنها مطرح نمی کنند.

,

مسئولان هم‌قسم شده‌اند کاری انجام ندهند

, مسئولان هم‌قسم شده‌اند کاری انجام ندهند, مسئولان هم‌قسم شده‌اند کاری انجام ندهند,

وی تصریح کرد: روند تحقق مصوبات ستاد تسهیل باید نظارت گری هم داشته باشد، اما چون کسی در این خصوص از آنها مطالبه نمی کند، طبعا اقدامی هم انجام نمی شود. در واقع قرار نیست مسئولان ستاد تسهیل کاری انجام دهند و همه آنها هم قسم و دست به یکی شده اند که کاری انجام نشود، هر کسی هم که کاری انجام ندهد برای دولت عزیزتر است.

این صنعتگر اظهار کرد: فارغ از موضوع تعطیلی ۲۵۰ واحد تولیدی در استان، اما اکنون ۲۵۰ واحد تولیدی که تقریبا فعال هستند ولی با هزار و یک نوع مشکل دست و پنجه نرم می کنند، مشکلاتشان آنقدر سخت است که یک استانداری و سازمان نتواند آنها را حل کند؟ قطعا اینگونه نیست و اگر مسئولان بخواهند؛ می توانند این مشکلات را مثل آب خوردن حل کنند، اما نمی خواهند و دلیل آن هم این است که چون کسی از آنها مطالبه و سوال نمی کند که آیا این کار را انجام دادید یا خیر؟ یا اصلا چرا گزارش کذب می دهید؟ کارهایی که انجام داده اید در کجا بوده است؟

,
,
,

آیا صنعتگران هم از اقدامات مسئولان راضی‌اند؟

, آیا صنعتگران هم از اقدامات مسئولان راضی‌اند؟, آیا صنعتگران هم از اقدامات مسئولان راضی‌اند؟,

وس افزود: از طرف دیگر اگر برای واحد تولیدی هم کاری انجام شده است، باید از صنعتگر پرسید که آیا از کار انجام شده راضی هست یا نه؟ اگر صنعتگران از اقدامات انجام شده راضی بودند، انجام دادن آن درست است. این در حالی است که مسئولان می گویند فلان کار را انجام داده ایم، اما واحد تولیدی یا کار انجام شده ای را ندیده است یا از آن راضی نیست، چون برای واحد تولیدی اش نتیجه ای نداشته است که در این خصوص به شدت در استان ضعف داریم.

,

وی یادآور شد: در واقع مصوبات عادی ستاد تسهیل اجرایی می شود، اما مصوباتی که نیازمند شجاعت و شهامت است اجرا نمی شود. صحبت من در خصوص مشکل واحدهایی است که سال های سال مانده است و نه بانک اختیارات لازم را دارد و نه متقاضی شرایط پرداخت را دارد.

,

رتبه برتر ستاد تسهیل خراسان جنوبی در تحقق مصوبات

, رتبه برتر ستاد تسهیل خراسان جنوبی در تحقق مصوبات, رتبه برتر ستاد تسهیل خراسان جنوبی در تحقق مصوبات,

عباس جرجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در هر هفته حداقل دو یا سه جلسه با حضور معاون اقتصادی استانداری برگزار می کند. از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شده که از این تعداد ۱۶ جلسه با حضور شخص استاندار و ۸۹ جلسه با حضور معاون اقتصادی استاندار بوده است.

وی افزود: این جلسات، ۵۴۲ مصوبه داشته که تاکنون ۳۸۴ مصوبه محقق شده و ۱۵۷ مصوبه دیگر در دست پیگیری است. در این خصوص ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی در اجرایی کردن مصوبات، جزو ۵ استان برتر کشور است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: از این مصوبات ۳.۱ درصد مربوط به سرمایه در گردش، ۴.۲ درصد مربوط به سرمایه ثابت، ۶.۱۶ درصد مربوط به استمهال، ۶ درصد مربوط به تامین اجتماعی، ۳.۸ درصد مربوط به امور مالیاتی و ۷۷.۸ درصد هم مربوط به سایر موارد بوده است که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قابل بررسی نبوده است مانند مشکلات آب شهرک ها، مشکلات مربوط به بانک مرکزی و ... .

جرجانی گفت: از ۱۵۷ مصوبه ای که در حال پیگیری است و هنوز محقق نشده است، تعدادی مرتبط با خود متقاضیان و تعدادی مرتبط با دستگاه های اجرایی است که نیاز به بحث های کارشناسی دارد و صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری آن است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این مصوبات با حضور سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی تعیین می شود، در اجرای آن مشکلی ایجاد نمی شود، بلکه بیشتر بحث این است که تعهداتی که برعهده سرمایه گذار است انجام شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

معرفی دستگاه‌های متخلف به دادستان

, معرفی دستگاه‌های متخلف به دادستان, معرفی دستگاه‌های متخلف به دادستان,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: البته این موضوع به این معنی نیست که مصوبه اجرا شده ای نداشته باشیم، همانطور که طی دو هفته اخیر، مصوباتی بوده است که بانک به آن عمل نکرده است. به همین دلیل بر اساس دستورالعمل رئیس قوه قضائیه، این موضوع را به دستگاه قضا و دادستان ارجاع کرده ایم که دادستان هم به جد پیگیر موضوع است.

,

جرجانی یادآور شد: بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه؛ هر کدام از مصوبات ستاد تسهیل که اجرایی نشود، به دادستان ارسال می شود و در کارگروه صیانت از تولید بررسی و لازم الاجراست.

,

وی با بیان اینکه برخی از مصوبات ستاد تسهیل که به نتیجه نرسیده دو حالت دارد، اظهار کرد: برخی از مصوبات ابتدا باید توسط متقاضی اجرا شود و سپس توسط دستگاه اجرایی، مانند پرداخت درصدی از بدهی واحد تولیدی به بانک، که ممکن است متقاضی در این خصوص اقدام نکرده باشد. برخی دیگر از مصوبات باید توسط دستگاه اجرایی عملی شود که اگر در اینگونه موارد دستگاه اجرایی کوتاهی کرده باشد، برای بررسی و پیگیری این موضوع، دستگاه متخلف به دادستان معرفی می شود.

,

وی گفت: همچنین موارد و مشکلاتی هم در کارگروه مطرح می شود که در سهم هیچ دستگاهی نمی رود و به هیچ کدام مرتبط نیست. با توجه به اینکه این مشکلات قابل طرح در کمیته نیست، حذف می شود. مانند مواردی که مربوط به ماده 20 موانع تولید می شود و باید در قوانین کشوری اصلاح شود، دیگر در جلسات کارگروه قابل بررسی نیست. یا برخی از مواردی که در مصوبات بخش دولتی اتفاق می افتد، مانند موضوع آب شهرک های صنعتی، دیگر در مصوبات بخش خصوصی مطرح نمی شود. که این موارد سهم 77.8 درصدی مشکلات را به خود اختصاص داده است.

,

, ,

ستاد تسهیل کارآمد بوده

, ستاد تسهیل کارآمد بوده, ستاد تسهیل کارآمد بوده,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حل مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی کارآمد و بسیار تاثیرگذار بوده است، گفت: تاکنون برای رفع مشکلات بیشتر واحدهای تولیدی جلسه گذاشته ایم، اما برخی از مشکلات واحدهای تولیدی وابسته به قوانین کشوری است که از طریق شورای گفت‌وگو پیگیری و در شورای گفت‌وگوی کشور مطرح و حل و فصل می شود.

,

جرجانی بیان کرد: برخی از موارد و مشکلات هم مربوط به خود استان و دستگاه های اجرایی مختلف است که در این خصوص دستگاه ها را پای کار آورده ایم و با پیگیری آن سعی می کنیم این مشکلات زودتر حل شود. اما این مرحله سخت است چرا که باید این مشکل از بدنه کارشناسی دستگاه اجرایی تا بالا درست شود. البته دستگاه های اجرایی در این خصوص به شدت و به هر طریقی همکاری می کنند، به همین دلیل در این خصوص تحولی ایجاد شده است. همچنین عدم همکاری برخی از دستگاه های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد تسهیل هم به قوانین کشوری برمی گردد.

,

وی افزود: البته ممکن است برخی از مصوبات ستاد تسهیل هم غیرمنطقی و مغایر با ضوابط دستگاه‌های اجرایی باشد که در این خصوص باید مشکل در تهران و در کارگروه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، بررسی شود.

,

عدم اعلام آمار واحدهای احیا شده و تعطیل استان

, عدم اعلام آمار واحدهای احیا شده و تعطیل استان, عدم اعلام آمار واحدهای احیا شده و تعطیل استان,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در خصوص تعداد واحدهای تولیدی احیا شده در استان پس از اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل گفت: در این خصوص آمار واحدها مشخص است، اما تا زمانی که فعالیت این واحدها محرز نشود و مطمئن نشویم که یک ماه دیگر هم  فعال خواهند بود یا نه، جزو آمار ما محسوب نخواهد شد. در این خصوص تا ۱۰ روز آینده می توانم آمار را ارائه کنم.

جرجانی تصریح کرد: برای ما آمارها اهمیتی ندارد، بلکه مهم این است که مشکلات واحدهای تولیدی حل شود. خوشبختانه با توجه به نگرش تیم اقتصادی استان همکاری دستگاه های اجرایی در این خصوص خوب است.

وی در خصوص تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل شده در استان هم آماری ارائه نکرد و گفت: اعلام کردن اینکه چقدر از واحدهای تولیدی استان تعطیل است، کار مفیدی نیست بلکه نتیجه منفی دارد. چه اشکال دارد برعکس صحبت کنیم و برای افرادی که می خواهند دوباره شروع به فعالیت کنند، نقطه امیدی ایجاد کنیم؟

,
,
,
,
,

دنبال آمار نباشید

, دنبال آمار نباشید, دنبال آمار نباشید,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: دنبال این آمار نگردید، اما اگر قرار باشد با اعلام این آمار مثلا اعتباراتی به استان اختصاص یابد، حتما آن را اعلام می کنم.

جرجانی افزود: اینکه صددرصد واحدهای تولیدی خراسان جنوبی تعطیل است، می تواند تیتر قشنگی باشد، اما اعلام ناامیدی به مردم جالب نیست و پشت این مطلب موارد دیگری هم خواهد بود.

وی بیان کرد: هم اکنون یکی از سرمایه گذاران بخش معدن استان که از سال ۱۳۸۶ پروانه خود را تمدید نکرده است، قرار است دوباره به تولید برگردد. در این خصوص بنده به صورت تلفنی برای او کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را برگزار کردم و حالا مشکلش حل شده است. این موضوع مایه امیدواری است و او می تواند در خصوص حل مشکلات، سفیری برای امیدواری سایر سرمایه گذاران هم باشد.

,
,
,
,
,

دستورالعمل رئیس قوه قضائیه ضمانت اجرایی مصوبات

, دستورالعمل رئیس قوه قضائیه ضمانت اجرایی مصوبات, دستورالعمل رئیس قوه قضائیه ضمانت اجرایی مصوبات,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در خصوص موضوع عدم ضمانت اجرایی مصوبات ستاد تسهیل اظهار کرد: با دستورالعمل قوه قضائیه دیگر همه مصوبات ستاد تسهیل ضمانت اجرایی دارد، همانطور که در این خصوص طی دو هفته گذشته، دو دستگاه اجرایی به دادستانی معرفی شدند.

,

جرجانی در خصوص عمل نکردن برخی از متقاضیان مصوبات بیان کرد: جلسات و مصوبات ستاد تسهیل با حضور صنعتگران و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار می شود. اگر سرمایه گذار در این جلسه بگوید قادر به پرداخت 5 درصد بدهی نیست، دیگر ستاد پرداخت این مبلغ را مصوب نمی کند و می گوید کاری از دست ما ساخته نیست. اما این گونه مصوبات ستاد تسهیل به این معنی است که متقاضی در آن جلسه پذیرفته است که می تواند 5 درصد را پرداخت کند. حالا که او نتوانسته است این بدهی را بپردازد، ما باید چکار کنیم؟ اصلا استمهال بدون پرداخت بخشی از بدهی امکان پذیر نیست و این قانون بانک مرکزی است و هیچ بانکی هم نمی تواند این کار را بکند. در واقع این موضوع به دلیل ربایی نشدن پول و شرعی بودن آن است.

, کاری از دست ما ساخته نیست,

وی با اشاره به اینکه قوانین کشور ثابت نیست و بر اساس شرایط حاکم تغییر می کند، افزود: در این خصوص گاهی تاخیر متقاضی در اقدام، می تواند شرایط را برای او تغییر دهد. در این خصوص دو سال قبل برای یکی از واحدها مصوب شد که ۲.۵ درصد از بدهی معوق را پرداخت کند، اما این مصوبه را اجرا نکرد و دوباره دو ماه بعد مراجعه کرد. اما پس از این دوماه، بانک مرکزی اعلام کرده بود که با ۲.۵ درصد امکان ندارد و باید ۵ درصد بدهی پرداخت شود. اما باز هم سرمایه گذار عنوان کرد که ۵ درصد در توانش نیست. او ۶ ماه دیگر که مراجعه کرد و قصد پرداخت این بدهی را داشت که ستاد تسهیل هم موافقت کرد، اما باز هم به دلیل تغییر قوانین، بانک این موضوع را نپذیرفت.

,

عملکرد ستاد تسهیل رصد می‌شود

, عملکرد ستاد تسهیل رصد می‌شود, عملکرد ستاد تسهیل رصد می‌شود,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر واحد صنعتی چیزی را در جلسه پذیرفت اما بعدا نتوانست انجام دهد خودش مشکل دارد نه بانک. اما اگر زمانی بانک زیر تعهداتش بزند، او را به دستگاه قضا معرفی می کنیم. واحد صنعتی را که نمی توانیم به دستگاه قضا معرفی کنیم.

,

وی در خصوص نظارت بر عملکرد ستاد تسهیل گفت: عملکرد و مصوبات این ستاد توسط دستگاه های نظارتی، سازمان بازرسی، وزارت کشور و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور رصد می شود.

,

بنابراین گزارش؛ گفته‌های صنعتگر استان با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، متفاوت است، اما آنطور که شرایط واحدهای تولیدی و صنعتی استان و گفته های سایر صنعتگران و البته بررسی های رسانه های استان، نشان می دهد، اوضاع تولید خیلی هم خوب نیست. در این بین واحدهای تولیدی بزرگی هستند که علی رغم سرمایه گذاری های کلان و نقش توسعه ای که دارند، در گیرودار مشکلات کمر خم کرده و از نفس افتاده اند. بهتر است علاوه بر پهن‌کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران جدید، سرمایه گذارانی را که در حال نابودی اند را دریابند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه