اخبار داغ

گزارشی از تنها پارک هوشمند کشور به دلیل شیوع کرونا تعطیل است؛

مشاهیر و اماکن تاریخی به پارک هوشمند سمنان اضافه می‌شود/ شهر سمنان نامزد دریافت لوگوی شهر دوستدار کودک از یونیسف

مشاهیر و اماکن تاریخی به پارک هوشمند سمنان اضافه می‌شود/ شهر سمنان نامزد دریافت لوگوی شهر دوستدار کودک از یونیسف
پارک هوشمند سمنان که در راستای طرح شهر دوستدار کودک ساخته شده است به دلیل شرایط کرونایی کشور آماده بازگشایی برای عموم نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، پارک هوشمند سمنان اولین پارک هوشمند در کشور و شاید در جهان باشد که در ساخت ان از ابتکارات خلاقانه پایان نامه دکتری محسن کفاش استفاده شده است و یک محل بازی ترکیبی است که با استفاده از فن اوری های نوین یک محیط جذاب درعین حال اموزنده را برای کودکان فراهم می کند که آموزش های شهروندی مناسب را دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مشاهیر و اماکن تاریخی شهر سمنان فازهای اجرایی آینده پارک هوشمند سمنان

, مشاهیر و اماکن تاریخی شهر سمنان فازهای اجرایی آینده پارک هوشمند سمنان, مشاهیر و اماکن تاریخی شهر سمنان فازهای اجرایی آینده پارک هوشمند سمنان,

محسن کفاش طراح وایده پراز پارک هوشمند سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به فعالیت چند ساله درحوزه شهردوستدار کودک از انگیزه خود برای انجام این پروژه گفت: با گرایش و استقبال روز افزون کودکان به تبلت و موبایل و اینکه سیاست های جهانی در جهت دور نگاه داشتن بچه ها از این فضا با شکست مواجهه شده است، برآن شدم تا در پروژه خود از طرحی استفاده کنم که کودکان در عین حال که ازگوشی یا تبلت استفاده می کنند اموزش های مناسب و مفید را نیز دریافت کنند.

,

وی در خصوص تکنولوژی مورد استفاده خود دراین پروژه بیان کرد: تکنولوژی مورد استفاده در این پارک "ar واقعیت افزوده" است یعنی کودک علاوه بر واقعیت فیزیکی موجود، چیز اضافه شده ای را در کنار واقعیت می بیند.

,

کفاش در ادامه با ذکر این نکته که  در مراحل انجام این پروژه تمام تلاش براین بوده است که کودک از بهترین نوع آموزش یعنی آموزش درکنار بازی و تفریح  و به دور از استرس فشار بهره مند شود، گفت: در تمام فاز های ساخته شده پارک از ماکت های جذاب و فانتزی که از لحاظ بصری برای کودکان جذاب باشد استفاده شده و همچنین جهت بهره مندی بیشتر و حفظ تازگی آموزش ها گردشی است و هر۶ الی ۱۲ ماه آموزش ها تغییر می کند.

,

وی در مورد ادامه روند پروژه گفت: در حال حاضر تنها از سقف و کف محوطه استفاده شده و برروی دوارها که فاز اصلی هستند هیچ کاری صورت نگرفته و آشنایی با گویش و مشاهیر و اماکن تاریخی شهرسمنان را در دستور کار آینده پروژه داریم.

,

اردیبهشت سال آینده، سمنان نامزد شهردوستدار کودک می شود

, اردیبهشت سال آینده، سمنان نامزد شهردوستدار کودک می شود, اردیبهشت سال آینده، سمنان نامزد شهردوستدار کودک می شود,

سمانه محمدیان رییس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مرات در خصوص ضرورت ساخت پارک هوشمند گفت: این پارک با بهره گیری از تکنولوژی نوین جهانی، برای اولین بار در ایران و در راستای اجرای طرح شهردوستدار کودک ایجاد شده است، تا محیطی هیجان انگیز و پویا را برای  یادگیری و تفریح کودکان ایجاد کند.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پارک هوشمند کودک با بهره گیری از تکنولوژی ar واقعیت افزوده و پیوند ازطریق تلفن همراه این بستر را برای کودکان فراهم کرده تا آموزش های شهروندی مناسب را دریافت کنند.

,

محمدیان در خصوص فازهای اجرایی پارک اظهار کرد: این پارک در ۶ فاز اجرایی باغ وحش مجازی، دهکده نقاشی جادویی، وضو و نماز، منظومه شمسی، حوضچه دلفین ها، توپ و هدف با ایجاد عملکردهای چندگانه و حفظ اولویت گردش و تفریحی و یادگیری و تاکید برمشارکت پذیری کودک ایجاد شده است..

,

رییس اداره شهردوستدار کودک در مورد نحوه ورود به پارک بیان کرد: مخاطب پس از حضور در پارک و نصب اپلیکیشن سرزمین سحرآمیز از طریق کافه بازار و یا اسکن کد QR آن دوربین تلفن هوشمند خود را فعال کرده و سپس با گرفتن روی ماکت ها شکل سه بعدی و متحرک آن را در صفحه گوشی یا تبلت خود دریافت می کند.

,

رییس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان با اشاره به اینکه شهر سمنان در کنار ۱۲شهر دیگر در کشور نامزد شهردوستدار کودک است، گفت: در راستای  اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر را بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای گزینه آزمایشی شهر دوستدار کودک انتخاب شدند، که سمنان یکی از آنها بود.

,

وی در ادامه اظهار کرد: شهرداری سمنان در تلاش است که به واسطه داشتن ۲ طرح ابتکاری مرکز تخصصی کودک و خانواده«کارن» و کتابخانه دیجیتال رنگین‌ کمان، لوگوی نامزدی شهر دوستدار کودک را در اردیبهشت سال آینده از یونیسف دریافت کند.

,

شرایط کرونایی کشور مانع بازگشایی پارک هوشمند شده است

, شرایط کرونایی کشور مانع بازگشایی پارک هوشمند شده است, شرایط کرونایی کشور مانع بازگشایی پارک هوشمند شده است,

برزگر مسئول سازمان فرهنگی شهرداری سمنان در گفتگو با مرآت از افتتاح این پروژه در هفته گذشته، همزمان با دهه فجر خبرداد و گفت: فاز اول پارک هوشمند سمنان در هفته گذشته با حضور رحیم ساکی رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشورافتتاح شده است اما به دلیل شرایط کرونایی و احتمال اوج گیری مجدد موج چهارم امکان بازگشایی آن فعلا وجود ندارد.

,

وی در ادامه افزود: در تلاش هستیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد شرایط مناسب و با مجوزهای ستاد کرونا این پارک را برای استفاده عموم و کودکان شهرمان هرچه زودتر بازگشایی کنیم.

,

برزگر درمورد ارتقاء فازهایی اجرایی پارک هوشمند سمنان گفت: ایجاد فازهای جدید اماکن تاریخی شهرسمنان، مشاهیر تاریخی و نجوم را هم در دستور کار داریم و همچنین از اظهار نظرهای خانواده ها و هرموضوع مبتلا به اموزش کودکان استفاده می کنیم.

,

وی در خصوص واگذاری این پارک به بخش خصوصی بیان کرد: طی جلساتی با جهاد دانشگاهی سمنان و استفاده از پتانسیل جوانان مبتکر و خلاق شهر به دنبال آن هستیم که با واگذاری آن به بخش خصوصی در کنار درآمدزایی اشتغال را هم برای جوانان فراهم کنیم.

,

اتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه