اخبار داغ

یک روزنامه آلمانی گزارش داد؛

از هر دو شهروند ترکیه‌ای یک نفر خواهان ترک کشور است

از هر دو شهروند ترکیه‌ای یک نفر خواهان ترک کشور است
طبق نظرسنجی‌های جدید از هر دو نفر شهروند ترکیه یک نفر مایل به ترک کشور است. از هر سه نفر رأی‌دهنده به حزب عدالت و توسعه (AKP) یک نفر می‌خواهد از کشور مهاجرت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، روزنامه آلمانی Der Tagesspiegel در مقاله‌ای به بررسی علل مهاجرت شهروندان ترکیه در سال‌های اخیر پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

سوزان گوستن نویسنده این مقاله مدعی شده که در سال‌های اخیر بسیاری از مردم می‌خواهند از ترکیه فرار کنند.

,

گوستن، بحران اقتصادی اخیر و وضعیت بیکاری را از دلایل اصلی میل به مهاجرت در شهروندان ترکیه برشمرد.

,

این روزنامه نوشت: مدت کوتاهی پس از اینکه اردوغان پروژه فضانوردی ترکیه را ارائه داد، ترکیه اعلام کرد که به زودی یکی از ده قدرت اقتصادی برتر جهان خواهد شد و سپس اردوغان برای تثبیت قدرت خود بحث تغییر قانون اساسی را مطرح کرد. طبیعی است که رسانه‌های نزدیک به حکومت با یادآوری همیشگی وجود دشمنان خارجی، اخبار حاوی ستایش حکومت را منتشر می‌کنند.

,

در ادامه مطلب این روزنامه ذکر شده است که حتی مقاومت دانشجویان دانشگاه بوغازیچی به عنوان تحریک علیه امنیت ملی قلمداد می‌شود.

,

این روزنامه آلمانی ادعا کرد: نرخ بیکاری در ترکیه حدود ده میلیون نفر است. با این همه حکومت اخبار جعلی درباره پیشرفت خود منتشر می‌کند. برای مثال خودروی الکترونیکی ساخت ترکیه در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد، که بعدها وزیر مسئول اعتراف کرد که تعدادی از قطعات آن وارداتی از کشورهای آلمان، ایتالیا و انگلیس بوده است. اولین ناو دارای برد هلیکوپتر نیروی دریایی ترکیه در حال ساخت در کشور اسپانیا است.

,

به نوشته این روزنامه علی‌رغم کارزارهای تبلیغاتی گسترده حکومت، هر روز شکاف بین دنیای زیبای خیالی اردوغان و واقعیت وسیع‌تر می‌شود. طبق نظرسنجی‌های جدید از هر دو نفر شهروند ترکیه یک نفر مایل به ترک کشور است. از هر سه نفر رأی‌دهنده به حزب عدالت و توسعه (AKP) یک نفر می‌خواهد از کشور مهاجرت کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه