اخبار داغ

یک تحلیلگر مسائل سیاسی؛

اقتدار ولی فقیه از مذاکره ای با فشار حداکثری بر ایران، معامله برد-برد ساخت

اقتدار ولی فقیه از مذاکره ای با فشار حداکثری بر ایران، معامله برد-برد ساخت
حسن محبتی گفت: رهبر معظم انقلاب هرگز منافع اقتصادی ایران را به نگاه های جناحی گره نمی رنند و اگر امروز غربی ها به تعهدات خود عمل کنند قطعا برگه پیروزی را در همین دولت برای ایران ثبت خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک تحلیلگر سیاسی درباره رفتارهای اخیر دولت امریکا نسبت به برجام؛ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که تصمیم گیرنده نهایی برجام رهبر معظم انقلاب است و دولت ها اگر چه جایگاه داشتند اما سرنوشت این معاهده را در ماه های آینده امام خامنه ای تعیین می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حسن محبتی با اشاره به اینکه امروز غرب متوجه این مسئله شده است که سیاست و راهبرد را رهبر معظم انقلاب اعلام می کند، افزود: مقام معظم رهبری قاطعانه بیان شد مبنی بر اینکه آمریکایی ها باید تمام تعهدات خود را انجام بدهند که به معنای لغو تمامی تحریم ها است و در ادامه ایران وارد مرحله راستی آزمایی می شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: بازگشت ایران به برجام در گرو انجام تعهدات آمریکا و راستی آزمایی توسط کشورمان است، البته این روند نشان می دهد دولتمردان ما باید بدانند که برجام با مذاکره و گفتمان قابل حل نیست چرا که رهبر معظم انقلاب هم در سنوات گذشته اعلام کرده بودند به آمریکایی ها و اروپایی ها خوشبین نیستند. 
,
 
,
محبتی تصریح کرد: روند برجام نشان داد رهبر معظم انقلاب به درستی دشمن را شناخته بودند و دولتمردان هم اشتباهاتی داشتند برجام را رقم زدند که در نهایت خروج آمریکا از این معاهده و بی اثر شدن آن را به دنبال داشت. متاسفانه آقایان در قالب خود تحریمی وابستگی مطلق و یک طرفه به غرب را ایجاد کردند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه دولت در این سال ها تمام مسائل را به غرب گره زد، گفت: یادمان نمی رود زمانی که رئیس جمهور در جلسه ای گفت حتی آب خوردن ما و آلودگی هم با برجام حل می شود، هر منتقدی هم که انتقاد داشت با توهین هایی اعم از بی سواد، بروید به جهنم و دلواپس مواجه می شد.
,
 
,
محبتی افزود: دشمن از خلا استفاده و برجام را به ایران تحمیل کرد، آقایان هم کم نیاوردند و در مواردی هم که کم می آوردند اعلام می کردند این بخش زیر نظر مقام معظم رهبری بوده است اما رهبر معظم انقلاب با درایت و بینشی که داشتند بار دیگر دشمن شناسی خویش را به رخ غرب کشیدند و در کمتر از ۷۲ ساعت از سخنرانی ایشان اولین واکنش های آمریکایی ها را شاهد بودیم.
,
 
,
وی اظهار داشت: آمریکایی ها به شورای امنیت نامه ای با مضمون لغو تحریم ها نوشتند، البته این حرف کاغذی است و با عمل فاصله دارد، همچنین آمریکا اعلام کرد محدوده تردد دیپلمات ها را هم افزایش دادند یعنی باب مذاکره باز است، این روند نشان دهنده عقب نشینی اولیه آمریکایی ها است اما با آنچه که باید تحقق پیدا کند فاصله دارد.
,
 
,
محبتی تصریح کرد: دولتمردان باید توجه داشته باشند که سیاست گذاری، فرماندهی و راهبردهای مسئله هسته ای از این به بعد با رهبر معظم انقلاب است و آقایان صرفا مجری خواهند بود، این جمله شاید برای حضرات ثقیل باشد اما اتفاق روی داده است زیرا مقام معظم رهبری منافع ملی را برای تمام دولت ها لحاظ می کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه دیگر گره ای به دست آقایان ایجاد نمی شود که دولت بعدی نتواند باز کند، گفت: رهبر معظم انقلاب نگاه مثبتی به لغو تحریم ها دارند و منتظر دولت بعدی هم نمی مانند و باب اجرای برجام را که در گرو اجرای کامل تعهدات توسط غرب یعنی لغو تمام تحریم ها است باز کردند.
,
 
,
محبتی افزود: اقتدار جمهوری اسلامی طی سه سال اخیر برای نظام بین الملل دارای شبهات بود و نگاه و دست آقایان به غرب بود زیرا یک طرفه تعهدات برجام را اجرا می کردیم و چهار کشور غربی اهمیت نمی دادند، مسائل بانکی و تبادلات بین المللی حل نشد و دولتمردان اغلب مشکلات ایران را به این معاهده گره زده بودند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه همان روزی که ترامپ برجام را پاره کرد ما باید از آن معاهده خارج می شدیم، اظهار داشت: آن زمان برجام عملا قابلیت اجرایی شدن را نداشت  و اگر رئیس جمهور ما هم در واکنش به ترامپ تعهدات ایران را لغو می کرد نیازی نبود اموز مجلسورود کرده و با یک مصوبه دولت را واردار به این امر کند.
,
 
,
محبتی تصریح کرد: در سال های گذشته مذاکره یک طرفه، شفاهی با پیاده روی و امضای جان کری صرفا ناشی از نگاه های مثبت اندیشی آقایان به غربی ها بود، عموم بدانند که اگر مجلس مصوبه نداشت ظریف و روحانی هرگز خود را ملزم به  لغو برجام نمی کردند و هنوز هم امیدوار بودند اما رهبر معظم انقلاب قوه مقننه را برای ورود به برجام مورد تجمید قرار دادند.
,
 
,
وی گفت: مذاکره ای که نتیجه آن جز تحریم و فشار حداکثری نبود امروز با موضع عزتمندانه رهبری و خروج از تعهدات، دشمن را به سمت زانو زدن برده است، بایدن در کمتر از ۳ روز به سخنان رهبر معظم انقلاب واکنش نشان داد و این روند به جهان این پیام را می رساند که قطعا ایشان عقب نشینی نخواهند کرد و نه تنها لغو تمام تحریم ها در عمل را می خواهند بلکه راستی آزماییهم خواهند کرد.
,
 
,
محبتی افزود: حتی اگر ظریف بگوید تحریم ها لغو شود به برجام بر می گردیم مورد اقبال رهبری نخواهد بود و ایشان باید حتما آثار آن را در ااقتصاد کشور و تبادلات مالی و بین المللی ببینند و در تامین دارو و مواد غذایی باید آثار لغو برجام احساس شود، یعنی کشور از بند اسارت تحریم باید خارج شود و آن زمان شاهد معامله ای برد – برد خواهد بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: اثر بخشی طرح راهبردی مجلس درباره برجام را طی روزهای اخیر عموم مشاهده کردند و امیدواریم مجلس با قدرت و اقتدار به مسیر خود ادامه دهد تا منجر به حل مشکلات اساسی مردم به ویژه اقتصاد و معیشت شوند. قطعا آثار رفتاری حلقه نیاوران در ماه های پیش رو کمرنگ خواهد شد و دولت جوان حزب الهی عقب مانگی های ۸ ساله را جبران می کند.
,
 
,
محبتی تصریح کرد: امیدواریم مردم با حضور حماسی در انتخابات ۱۴۰۰ یک دولت جوان را انتخاب و اعتماد جوانان را جلب کنند همانگونه که در زمان جنگ هم یک جوان جان خود را برای دفاع از انقلاب گذاشت، مصاحبه اخیر اعضای شورای راهبردی سیاست خارجی کشور است که همگی تسلیم تصمیم مقام معظم رهبری شدند.
,
 
,
وی گفت: تمکین دولت از طرح انقلابی مجلس درباره برجام نشان داد این معاهده وجود خارجی ندارد مگر اینکه سیاست گذاران آمریکا خود را متعهد به اجرای تمام تعهداتی که نداشتند کنند، برجام زمانی برجام می شود که آمریکا تمام تحریم ها را لغو و ایران با اقتدار بر موضع نظام که نظر رهبر است قرار بگیرد. 
,
 
,
دکتری علوم سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: رهبر معظم انقلاب هرگز منافع اقتصادی ایران را به نگاه های جناحی گره نمی رنند و اگر امروز غربی ها به تعهدات خود عمل کنند قطعا برگه پیروزی را در همین دولت برای ایران ثبت خواهند کرد.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه