اخبار داغ

در میزگرد "استراتژی شهید سلیمانی در سازگاری دیپلماسی، قدرت نظامی و امنیت منطقه" مطرح شد؛

سردار سلیمانی امنیت را در منطقه بومی‌سازی کرد/ پایه عملیات شهید سلیمانی تشکیل یک مقاومت مردمی بود

سردار سلیمانی امنیت را در منطقه بومی‌سازی کرد/ پایه عملیات شهید سلیمانی تشکیل یک مقاومت مردمی بود
کارشناس سیاسی و نظامی گفت: شهید سردار سلیمانی علاوه بر اینکه استراتژی نظامی داشت و مردی سیاسی بود، آگاهی عمیقی از مردم داشت و تمایلات جامعه را به خوبی می‌شناخت. استراتژی سردار سلیمانی هم بر شناخت منطقه و هم بر شناخت سیاست‌ها استوار بود و همین باعث شد که یک مقاومت مردمی در کشورهایی همچون عراق و سوریه شکل بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، میزگرد تخصصی با موضوع "استراتژی شهید سلیمانی در سازگاری دیپلماسی، قدرت نظامی و امنیت منطقه" در مرکز اسناد توسعه و کرمانشاه شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

این نشست به‌ منظور تبیین و واکاوی شخصیت و مکتب شهید سردار سلیمانی و نقش این شهید بزرگوار در دیپلماسی و تثبیت نقش گروه‌های مقاومت برگزار شد.

میهمانان این نشست محسن حسین آبادی کارشناس سیاسی و امنیتی، قدرت احمدیان کارشناس سیاسی، سجاد دادفر کارشناس تاریخ، فرزاد رستمی کارشناس سیاسی و جهانشاه امیری کارشناس سیاسی و نظامی بودند.

رسالت شهید سلیمانی پیش از شهادت حفظ نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه بود

قدرت‌الله احمدیان کارشناس مسائل سیاسی در این نشست در خصوص افق توازن قدرت در خاورمیانه پس از شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: هدف از توازن قدرت، حفظ وضع موجود است و انقلاب اسلامی و اندیشه های انقلاب نفوذ گسترده ای در بین کشورهای مختلف از جمله یمن، عراق، لبنان، سوریه و ... داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
, رسالت شهید سلیمانی پیش از شهادت حفظ نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه بود, رسالت شهید سلیمانی پیش از شهادت حفظ نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه بود,
,
,

, ,

وی افزود: پس از شکست‌های گسترده‌ای که اعراب از اسرائیل خوردند به این نتیجه رسیدند که ناسیونالیسم عربی پاسخگوی مشکلات اعراب و جهان اسلام نیست بنابراین در این خصوص چرخشی به سمت انقلاب اسلامی مشاهده شد.

,

احمدیان خاطر نشان کرد: بر این اساس ما به دلیل نفوذ معنوی و اخلاقی جایگاه مناسبی در خاور میانه پیدا کردیم و حفظ این جایگاه مطلوب اهمیت بسیار زیادی داشت.

,

وی ادامه داد: در سال ۲۰۰۳ و پس از حمله آمریکا به عراق، کشور ما توانست از موقعیت استفاده کند و دو رقیب خود یعنی القاعده و طالبان را حذف کند و به این ترتیب یک موازنه قدرت شد و جمهوری اسلامی توانست نفوذ و اعتبار شایان توجهی کسب کند.

,

احمدیان رسالت شهید سلیمانی پیش از شهادت را حفظ دستاورد نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه دانست و گفت: امروز جایگاه و قدرتی که در کشورهای خاورمیانه داریم ثمره تلاش های سردار سلیمانی است.

,

این کارشناس سیاسی اذعان داشت: هدف سردار سلیمانی جلوگیری از این بود که عربستان و متحدین آنها به اهدافشان که کنترل عراق، سوریه و لبنان بود، نرسند.

,

 سردار سلیمانی امنیت را در منطقه بومی سازی کرد

,  سردار سلیمانی امنیت را در منطقه بومی سازی کرد,  سردار سلیمانی امنیت را در منطقه بومی سازی کرد,

در ادامه این نشست محسن حسین آبادی کارشناس سیاسی و امنیتی در خصوص نقش اندیشه های شهید سلیمانی در برقراری امنیت خاور میانه، گفت: در این ۴۲ سال از گذشت انقلاب، سیاست خارجی ما یک سیاست امنیت محور بوده است.

,

, ,

وی افزود: پس از انقلاب سیاست قدرت های بزرگ بر این بود که این انقلاب را که شعارش نه شرقی و نه غربی بود، کنترل کنند و اوج مقابله را در جنگ ۸ ساله مشاهده کردیم.

,

حسین آبادی گفت: تمام تلاش آنها بر این بود که اگر می‌توانند این کشور را حذف کنند و اگر نمی توانند آن را مهار کنند تا این تفکر و اندیشه انقلاب به کشورهای دیگر نفوذ پیدا نکند و موقعیت آنها را به خطر نیندازد.

,

وی بیان داشت: به همین خاطر در کشور تلاش شد تا ابتکار عمل را از آنها بگیریم و یکی از ویژگی هایی که سردار سلیمانی داشت این بود که همزمان با عملیات نظامی دیپلماسی را هم در نظر داشت و ارتباط تنگاتنگی بین سردار و متولیان مسائل سیاسی خارجه کشور وجود داشت.

,

وی ادامه داد: توانی که سردار سلیمانی از نظر نظامی داشت به بستری برای توسعه دیپلماسی و افزایش قدرت چانه زنی در منطقه تبدیل شد.

,

این کارشناس سیاسی و امنیتی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی امنیت را در منطقه بومی سازی کرد و اگر دقت کنید در عراق حشدالشعبی، در لبنان حزب الله، در سوریه نیروهای بسیجی سازمان یافته را شکل داد و امنیت منطقه ای را ایجاد کرد و این قدرتی با توان بالا برای ما محسوب می شود.

,

حسین آبادی اظهار داشت: امروز می بینیم با حمایت های سردار سلیمانی هم حزب الله و هم حماس به بازدارندگی در مقابل اسرائیل رسیدند و به تسلیحات نقطه زن دست پیدا کرده اند.

,

وی افزود: دشمنان در جاهایی که می دانستند ممکن است بیداری اسلامی شکل بگیرد داعش را خلق و تقویت کردند که بتوانند انقلاب اسلامی را مهار کنند اما سردار سلیمانی در هر جایی که رفت مانعی برای آنها به وجود آورد.

,

حسین آبادی گفت: سردار سلیمانی کسی بود که ایثار کرد و با اخلاص خود باعث شد که محور مقاومت شکل بگیرد و امروز به جایی رسیدیم که در موضع تهاجمی قرار گرفتیم و دشمن در این زمینه بسیار نگران است.

,

پایه عملیات سردار سلیمانی تشکیل یک مقاومت مردمی بود

, پایه عملیات سردار سلیمانی تشکیل یک مقاومت مردمی بود, پایه عملیات سردار سلیمانی تشکیل یک مقاومت مردمی بود,

در ادامه جهانشاه امیری کارشناس سیاسی و نظامی در خصوص استراتژی شهید سلیمانی در ایجاد قدرت نظامی و ساماندهی گروههای نظامی و مردمی، گفت: شاید شخصیت سردار سلیمانی به دلیل نوع کاری که انجام داده به درستی شناخته شده نیست لذا باید این را بررسی کنیم و فعالیت ها و وجوه مختلف شخصیتی ایشان بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

,

, ,

وی افزود: کار سردار در ارتباط با توان نظام جمهوری اسلامی از طریق توسعه گروههای مقاومت وجوه مختلفی دارد وقتی درباره یک شخصیت نظامی صحبت می کنیم بیشتر برداشت کلاسیک مد نظر قرار می گیرد که یک فرمانده در میدان عمل چطور هدایتگری می کند در حالیکه سردار یک لشگر مشخص برای شکست دشمن‌ نداشت بلکه ترکیبی از یک فعالیت نظامی و استراتژی سیاسی بود.

,

امیری بیان داشت: شهید سردار سلیمانی علاوه بر اینکه استراتژی نظامی داشت و مردی سیاسی بود، آگاهی عمیقی از جامعه و مردم داشت و تمایلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی و مذهبی را به خوبی می شناخت.

,

وی گفت: استراتژی سردار سلیمانی هم بر شناخت منطقه و هم بر شناخت سیاست ها بود و همین باعث شد که یک مقاومت مردمی در کشورهایی همچون عراق و سوریه شکل بگیرد.

,

امیری اظهار داشت: پایه عملیات سردار سلیمانی تشکیل یک مقاومت مردمی بود تا آنها را توانمند کند که بتوانند از خودشان دفاع کنند.

,

وی افزود: هنر سردار سلیمانی این بود که یک نهضت متولد کند و مردم از خودشان دفاع کنند که همین پایه قدرت ما در منطقه شد.

,

 فردی را از دست دادیم که عملاً می توانست ادامه سیاست خارجی ما در منطقه باشد

,  فردی را از دست دادیم که عملاً می توانست ادامه سیاست خارجی ما در منطقه باشد,  فردی را از دست دادیم که عملاً می توانست ادامه سیاست خارجی ما در منطقه باشد,

در ادامه این نشست فرزاد رستمی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص ترکیبات سیاسی منطقه و جهانی پس از شهادت شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: چارچوب امنیت منطقه‌ای متاثر از فرایند ساختاری منطقه است.

,

, ,

وی خاطر نشان کرد: امنیت سازی فرامرزی مفهومی بود که در ادبیات روابط بین الملل معنای تعریف شده‌ای برایش وجود نداشت و حضور سردار سلیمانی توانست بنیانگذار این مفهوم باشد.

,

رستمی گفت: سردار سلیمانی وجه امنیت پایدار را پیگیری کرد و توانست بُعد امنیت منطقه‌ای را در قالب ابعاد نوین امنیت دنبال کند.

,

وی افزود: ما یک استراتژیست از دست ندادیم بلکه فردی را از دست دادیم که عملاً می توانست ادامه سیاست خارجی ما در منطقه باشد.

,

یکی از نمادهای ملی و  بین المللی ما شهید سلیمانی است

, یکی از نمادهای ملی و  بین المللی ما شهید سلیمانی است, یکی از نمادهای ملی و  بین المللی ما شهید سلیمانی است,

سجاد دادفر کارشناس تاریخ نیز در ادامه این نشست در خصوص تفکر استراتژی شهید سلیمانی و ماندگاری این میراث گرانبها در تاریخ ملت هایی که راه مبارزه با استکبار را در پیش گرفته اند، گفت: اگر بخواهیم تمام جنبه های وجودی شهید سردار سلیمانی را بشناسیم نیاز به گذر زمان داریم.

,

, ,

وی خاطرنشان کرد: امروز به جرأت می‌گویم یکی از بارزترین نمادهای ملی و بین المللی ما شهید سلیمانی است، اگر جدای از امام(ره) و رهبر بخواهیم فرد دیگری را مطرح کنیم بدون تردید به واسطه نقش برجسته ای که شهید سلیمانی در منطقه داشت می‌توانیم ایشان را یکی از بزرگترین نمادهای ملی و حتی بین المللی بدانیم.

,

دادفر بیان داشت: شهیدی که در نتیجه تلاش هایی که در محور مقاومت انجام داد تبدیل به شخصیتی شد که مجله تایمز در سال ۲۰۱۷ ایشان را جزو یکی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار دنیا معرفی می‌کند.

,

وی بیان داشت: نقش سردار سلیمانی در خصوص مبارزه با نفوذ آمریکا در منطقه خاورمیانه و یا حمایت از جنبش‌های آزادی‌بخش مثل حماس حزب‌الله و همچنین شکل‌گیری حشدالشعبی در عراق بی بدلیل است و نشان از شجاعت و درایت سردار در منطقه دارد که به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار موفق شد جریان مردمی را راه‌اندازی کند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه