اخبار داغ

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:

اراده شهید گلمحمدی باید سرمشق مسئولان باشد

اراده شهید گلمحمدی باید سرمشق مسئولان باشد
سردار باقرزاده گفت: در یکی از مناطق در وضعیتی که برف سنگینی باریده بود و نفت برای گرم شدن هم وجود نداشت شهید گلمحمدی برای تفحص پیکر شهدا رفت تا خانواده شهدا را از چشم‌انتظار درآورد و این اراده باید سرمشقی برای مسئولان به ویژه مسئولین اقتصادی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  همزمان با شب لیله الرغائب فرمانده جبهه میانی تفحص شهدا، «سردار علیرضا گلمحمدی» به‌همراه همرزمش «محمود حاجی قاسمی» در جریان عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا به درجه رفیع شهادت نائل شدند. فرمانده شهید علیرضا گلمحمدی که برادرش نیز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بود، چندین مرحله در جریان عملیات تفحص شهدا به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و تا مرز شهادت پیش رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

 سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با آناج در خصوص ویژگی‌های شهید گلمحمدی اظهار داشت: این شهید بزرگوار به چیزی که در وسعش بود و تکلیف داشت عمل کرد و لحظه‎‌ای در این راه تردید نکرد که این خاصیت تمام مجاهدین راه خدا و تمام کسانی است که با خدا عهد بسته و بر عهدشان استوار هستند.

,

وی ادامه داد: شهادت این شهید اگرچه برای ما تلخ است اما جای تبریک دارد و ان شاالله مزد مجاهدت طولانی خودش را از خداوند گرفته و قرار است در جوار حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شود که خود این خاکسپاری نشانه‌ای از این است که مورد عنایت اهل بیت قرار گرفته است.

,

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اجر معنوی این شهید عنوان کرد: حرم حضرت معصومه(س) خانه پیغمبر و حضرت علی و فاطمه است که هرکسی توفیق پیدا نمی‌کند تا آنجا ماوا بگیرد، شهید گلمحمدی این شایستگی را داشت و خدای متعال تفضل کرد و با اولین پیشنهادی که مطرح شد از تولیت آستان حضرت معصومه(س) برای خاکسپاری این شهید استقبال کردند و فرمودند که ما افتخار می‌کنیم که شهید در حرم دفن شود و این حرف بزرگ و باارزشی است.

,

وی با بیان اینکه میانه همواره دین خود را به انقلاب و دفاع مقدس ادا کرده است، گفت: شهید گلمحمدی عزیز بار دیگر میانه را معنا کرده؛ میانه یعنی اینکه در میانه میدان خطرپذیری حضور پیدا کردن، میانه یعنی در میانه میدان عهد و ایمان ایستادن و دست از هدف برنداشتن، میانه یعنی شما در میانه میدان فداکاری به یقین برسید.

,

سردار باقرزاده در پاسخ به برخی سوالات و شبهات عنوان کرد: بعضا می‌گویند که چرا به دنبال تفحص شهدا هستید وقتی بیشتر اعضای خانواده شهدا از دنیا رفتند، اما تفحص شهدا برای از یاد نبردن خط شهدا و الهام بخشی شهداست.

,

وی با اشاره به اینکه شهید گلمحمدی بارها تا پای شهادت رفته بود، یادآور شد: زمانیکه سالها قبل این شهید با لودر کار می‌کرد و این لودر دچار نقص فنی شد و شهید برای از بین نرفتن بیت المال از جان خودش گذشت تا لودر از بین نرود و با این لودر به ته دره رفت و تا پای شهادت رفت اما در همان وضعیت با آرامش مساله را فرماندهی و مدیریت کرد.

,

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص خاطره‌ای از این شهید ابراز داشت: در یکی از مناطق در وضعیتی که برف سنگینی باریده بود و نفت برای گرم شدن هم وجود نداشت این شهید بزرگوار برای تفحص پیکر شهدا رفت تا خانواده شهدا بیش از پیش چشم انتظار نباشند و این اراده باید سرمشقی برای مسئولین به ویژه مسئولین اقتصادی باشد.

,

, ,

 

,

سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا هم با گرامیداشت یاد تمام شهدا و به ویژه شهید لیله ارغائب اظهار کرد: شهید گلمحمدی بیش از سه دهه به دنبال شهادت بود؛ بعضی مسیرها مسیر صراط الهی هستند و انسانهایی که در این مسیر الهی قرار می‌گیرند، در جست‌وجوی رسیدن به معشوق هستند.

,

وی با اشاره به جست‌وجوی شهادت مردان خدا گفت: شهید مدافع حرم کیلومترها دورتر به استقبال شهادت می‌رود و امثال شهید گلمحمدی سه دهه در جست‌وجوی شهدا و نور حقیقت هستند، این شهدا خانواده‌هایی را از نگرانی رها کرده‌اند و پلاک و استخوان‌های مبارک شهدا را تحویل می‌دادند و لحظه به لحظه منتظر شهادت بودند که در نهایت خداوند متعال اجر این همه جهاد و ایمان و اخلاص را با شهادت پاسخ داد.

,

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: شهید گلمحمدی در واقع اجر و پاداش خودش را با ثمره شهادت دید و سالهای سال هم برای این مساله آماده بود؛ سال ۸۸ این شهید والا مقام در حادثه تصادفی بدنش کاملا خرد شده بود که من به ملاقاتش رفتم و این شهید گفت فلانی من در این مسیر شهید خواهم شد اما امیدوارم با تیر و ترکش دشمن شهید شوم و در حقیقت در آن مسیر قدم برداشت و عاشقانه در رسیدن به خدای متعال جانش را داد.

,

وی در پایان با بیان اینکه راه این شهید برای ما درس و الگو و اسطوره است، یادآور شد: این شهد و راهش برای ما و جوانان الگویی است تا این انقلاب را به غایت نهایی یعنی ظهور امام زمان و فتح بیت المقدس برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه