اخبار داغ

با همکاری بسیج صورت گرفت؛

مهار کانون آنفلوآنزای حاد پرندگان در سرخس

مهار کانون آنفلوآنزای حاد پرندگان در سرخس
معاون فرماندار سرخس گفت: با همکاری و اقدام به‌موقع بسیج و شبکه دامپزشکی، کانون آنفلوآنزای حاد پرندگان در این شهرستان به‌طور کامل مهار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن بخشی، معاون فرماندار سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، با اشاره به شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در یکی از روستاهای دهستان خانگیران سرخس اظهار کرد: ۲۹ بهمن ماه بلافاصله پس از گزارش شیوع این بیماری در این روستا، اقدامات پیشگیرانه و مهار توسط بسیج، شبکه دامپزشکی و سایر دستگاه‌های مربوطه آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: با توجه به نمونه‌برداری‌های شبکه دامپزشکی و در راستای اقدامات پیشگیرانه با اقدام به‌موقع بسیج، شبکه دامپزشکی، مرکز بهداشت و سایر دستگاه‌های مربوطه، ۸۰۰ قطعه طیور این روستا معدوم و کانون این بیماری ویروسی به‌طور کامل مهار شد.

,

بخشی بیان کرد: همچنین با حضور دو تیم از شبکه دامپزشکی استان در روستاهای اطراف کانون بیماری، نمونه‌برداری‌های لازم انجام و خوشبختانه خطری از بابت گسترش این بیماری به روستاهای دیگر وجود ندارد.

,

بخشی خاطرنشان کرد: از طیور معدوم شده آماربرداری شده و بر اساس قول مدیرکل شبکه دامپزشکی استان، ۷۵ درصد خسارت وارده به اهالی این روستا بر اثر این بیماری پرداخت می‌شود.

,

پیش از این دادستانی شهرستان سرخس نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر ابلاغیه رسیده درباره شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در یکی از روستاهای بخش خانگیران سرخس از عموم شهروندان و اهالی روستاهای اطراف تقاضا می‌شود، نسبت به رعایت تمامی پروتکل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی در این خصوص اقدام کنند.
در این گزارش آمده است: صاحبان واحدهای پرورش طیور تا اطلاع ثانوی از نقل و انتقال آن‌ها در داخل و خارج شهرستان جلوگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به مراجع انتظامی اطلاع‌رسانی کنند.

,
,

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، معروف به آنفلوآنزای مرغی یک بیماری ویروسی همه‌گیر بین پرندگان است که قابلیت سرایت بالایی دارد و در صورت شیوع، خسارت فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌کند.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه