اخبار داغ

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری اولین رقابت استانی هرس‌کاران در طرقبه‌شاندیز

برگزاری اولین رقابت استانی هرس‌کاران در طرقبه‌شاندیز
اولین رقابت استانی هرس‌کاران شهرستان های خراسان رضوی در طرقبه شاندیز با هدف شناسایی هرس‌کاران ماهر و ارائه برنامه‌های آموزشی به کشاورزان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مرحله استانی مسابقه مهارتی هرس در قالب آموزش و رقابت برگزیدگان شهرستانی با مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی باهمکاری مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت جهادکشاورزی طرقبه شاندیز برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

هدف از برگزاری این مسابقه افزایش سطح مهارت آموزش هرس در باغداران، ارائه آموزش های مهارتی، فنی و ترویجی برای هرس‌کاران، استفاده از هرس‌کاران ماهر انتخابی در برنامه های آموزشی روز مزرعه و دوره‌های مهارتی و ایجاد بانک اطلاعاتی از هرس کاران ماهر در سطح استان است که با حمایت اداره کل آموزش بهره برداران و مشاغل کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری طرقبه شاندیز، مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی بارثاوا و شرکت تعاونی کشاورزان مشهد برگزار شد. 

,

این مسابقه صبح امروز با حضور ۱۰ تیم ۳ نفره از شهرستان‌های خراسان رضوی و تیم داوری استان در محل موقوفه عبدالله رضوی شاندیز کار خود را آغاز کرد.

,

, ,

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه این مسابقه در گفتگو‌ با خبرنگار صبح توس، بیان کرد: این مسابقه در سطح استانی و شهرستانی برگزار شده است که سطح شهرستانی در اواخر دی ماه و نیمه اول بهمن ماه در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد و از هر شهرستان ۳ نفر از برترین هرس کاران به مسابقه استانی راه یافتند.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه ۱۰ تیم ۳ نفره در شهرستان طرقبه شاندیز در حال رقابت هستند تا تیم یا تیم های برتر مشخص شوند، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات آموزش است که ما بتوانیم هرس کاران ماهر را در سطح شهرستان ها شناسایی کنیم و از آنها در برنامه های آموزشی استفاده کنیم، یکی از اتفافات خوبی که در جریان برگزاری این مسابقات رقم خورد اینست که باحضور این هرس‌کاران ماهر ما می توانیم هرس خوب و مهارت هرس را به سایر باغداران آموزش دهیم. 

,

صبور با بیان اینکه اگر هرس به خوبی انجام نشود کمیت و کیفیت میوه دچار مشکل خواهد شد، تاکید کرد: باغی که هرس نشود عملیات زراعی آن با مشکل مواجه می شود بنابراین یک هرس خوب و اصولی باید صورت بگیرد تا ما بتوانیم میوه بیشتر برداشت کنیم و میوه از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

,

وی با اشاه به اینکه متاسفانه بسیاری از نقاط استان حتی کشور به دلیل عدم هرس صحیح و اصولی ما باغات خوبی نداریم، افزود: از این ۳۰ نفر هرس‌کار ماهر در سطح استان برای آموزش استفاده می کنیم ضمن اینکه آموزش های تکمیلی را نیز به این افراد ارائه خواهیم کرد تا از آنها یک تیم یا گروه های هرس حرفه ای و خوب داشته باشیم.

,

, ,

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: برای اولین در سطح کشور و در خراسان رضوی این مسابقات به این صورت برگزار شده است، قبلا مسابقات شهرستانی در استان داشتیم و قرار بر اینست که چنانچه اهدافی که در نظر گرفته شده دست پیدا کردیم در سال های آینده با حمایت موسسه آموزش و ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی به صورت ملی برگزار خواهد شد.

,

مسابقات مرحله شهرستانی در ۱۰ شهرستان و با حضور ۴۰۰ نفر از هرس کاران حرفه ای شهرستان های استان برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه