اخبار داغ

روایتی از پیاده شدگان انقلاب/۱

سردار غائله‌ها

سردار غائله‌ها
پیاده شدگان قطار انقلاب طرفدارانی دارند که هنوز بعد گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب مردم را با موضوعات مختلف سنگ می‌زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، انقلاب ها در همه کشور ها و اعصار در ابتدای شکل گیری شالوده ای از افکار و ایدئولوژی های مختلف را در برمی گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اما خط اصلی هر انقلاب مشخص است و تفکر اصلی و اساسی آن است که مبدا شکل گیری نهضت است دور از نظر نیست که افکاری حتی مخالف خط اصلی یک انقلاب خود را همسو و هم جهت با جریان اصلی نشان داده تا در زمان پیروزی سهم خواهی کرده و باطن اصلی خود را نمایان کنند.

,

انقلاب اسلامی ایران نیز در ابتدای شکل‌گیری شاهد حضور جریان ها و گروه ها مختلف بود که در ابتدا خود را همسو با تفکرات ریشه ای مردم و امام رحمه الله علیه نشان دادند و بعد از پیروزی اقدام به سهم خواهی و یا تزریق تفکرات منحط و مغایر با تفکرات اسلام در بدنه جامعه و جوانان کردند.

,

این گروه ها با هوشیاری امام و افراد دارای تفکرات اسلامی در طول سالیان بعد از انقلاب تصفیه و پالایش شدند اما این تفکر که افراد دارای تفکرات غربی و سکولاری و مارکسیستی کاملا از بدنه انقلاب تصفیه شدند تفکری باطل است؛ پیاده شدگان انقلاب گرچه حضور پررنگ و علنی در مسیر انقلاب ندارند اما طرفدارانشان به صورت پنهان و نیمه علنی هنوز سوار قطار انقلاب هستند و با تفکران‌شان به مردم سنگ می‌زنند.

مرآت تلاش می‌کند در مجموعه گزارش‌هایی برخی از این چهره‌ها را معرفی کند.

سردار غائله ها

مصطفی تاجزاده اذر ماه ۱۳۳۵ در تهران متولد شد پدر و مادرش اصالتا اهل هرند اصفهان بودند پدرش مشغول به شغل بار فروشیدر میدان میوه و تره بار تهران بود، خانواده تاجزاده از هر دو طرف پدری و مادری به علمای معروف منتسب بودند. (ایت الله هرندی یکی از موسسین حوزه قم)

به تاریخ ۸ مهر ماه ۵۷ پس از دیدار امام رحمه الله علیه در پاریس بعد از ترک تحصیل به ایران بازگشت، وی نماینده گروه فلق در کمیته ویژه استقبال از امام انتخاب شد.

پس از انقلاب گروه فلق با پیوستن به گروه های دیگر سازمان مجاهدین خلق را تشکیل داد.

بعد از انقلاب مصطفی تاجزاده نخستین کسی بود که از بنی صدر برای سخنرانی در اولین گردهمایی سازمان مجاهدین انقلاب دعوت کرد وی در این زمینه می‌گوید: "من در روابط عمومی بودم و با نیرو های خارج همچون بنی صدر رابطه داشتم".

تاجزاده حرکات قبل از انقلاب و اوایل انقلاب خود را تک بعدی و تحت تاثیر گفتمان مارکسیستی ارزیابی می‌کند و می‌گوید: "نسل تک بعدی بودیم ... اصلا ما تحت تاثیر گفتمان بین المللی بودیم و تا حدودی هم گفتمان چپ مارکسیستی".

در سال های ابتدای انقلاب سازمان مجاهدین انقلاب دچار اختلافات داخلی شد و جریان چپ این سازمان به محوریت اشخاصی چون تاج‌زاده و بهزاد نبوی در مقابل آیت الله راستی کاشانی (نماینده امام خمینی رحمه الله علیه در سازمان مجاهدین) جبهه گیری کرد. از سویی دیگر وقتی امام رحمه الله علیه فرمان انحلال سازمان مجاهدین انقلاب را صادر می‌کنند، جریان چپ سازمان جبهه‌گیری کرده و این دستور را "ناشی از عدم اطلاع امام از امور دانستند!"

حسن حمید زاده از دانشجویان فعال و مبارز قبل از انقلاب که در سازمان مجاهدین فعالیت داشته است درباره ریشه انحراف تاجزاده می‌گوید: "من از اثار شهید مطهری پاسخ سوال طرفداران را میدادم اما اقای تاجزاده روی اینها خط می کشید و می گفت "این این ایدئولوژی سازمان نیست" به او گفتم "امام در مورد استاد مطهری فرمودند اثار ایشان بی استثنا اموزنده است، برای عارف و عامی سودمند و فرح زاست، شما اینها را خط می زنید؟ مگر شما جایگزین دارید؟ و استدلال او این بود که سازمان خود دارای تفکری مستقل است"؟!

با همه این انحرافات و مسائل در سازمان منافقین تاجزاده در سال های بعد به مدیریت کل مطبوعات و نشریات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد! سالهایی که برخی مطبوعات و نشریات کاغذی با بودجه وزارت ارشاد انقلاب اسلامی به صوت تلویحی یا علنی بر علیه موازین و اصول انقلاب اسلامی مطلب چاپ می کردند. تاجزاده با امدن خاتمی به وزارت ارشاد باز هم پیشزفت کرده ودر سال های ۶۳ تا ۶۷ بهئ عنوان معاون بین الملل در وزارت ارشاد فعالیت کرد.

بعد از استعفای خاتمی از وزارت ارشاد، تاجزاده از سمت خود استعفا کرد و به تحصیل در رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد پرداخت و پس از آن مقطع دکتری را نیز در همان دانشگاه سپری کرد.

او در این باب در خاطرهای می گوید: "پس از یکی دوسال چاره‌ دیگری جز درس خواندن نداشتم چون با تغییر دولت تعداد زیادی از مدیران برکنار شدند. جالب اینکه یک وقت دیدیم در دانشکده حقوق دانشگاه تهران آقایان حجاریان، امین زاده، اصغر زاده، خسرو تهرانی، نصیری، منقرد و... در یک دانشکده جمع شده‌ایم که خیلی تعجب‌آور بود. از سوی دیگر این افراد در کنار آقایان بهزاد نبوی، عباس عبدی، آرمین، آغاجری و تعدادی دیگر از دوستان در مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری کار تحقیقاتی انجام می دادیم!"

می توان تمام مسائل و غائله های دانشگاه تهران و ایجاد طیف و کادری با تفکرات غربی و تربیت دانشجویانی با چنین تفکرات، که قرار بود تفکرات انقلابی آنها باعث تحکیم پایه های انقلاب اسلامی شوند را ماحصل حضور این افراد در مهمترین دانشگاه کشور دانست. همچنین با مطالعه سیر تغییرات فرهنگی و سیاسی دولت خاتمی و ریشه‌یابی این تغییرات باز هم به این افراد می رسیم.

تاج زاده از سال ۱۳۷۵ در ستاد انتخابات خاتمی فعالیت کرد و همزمان عضو تحریریه "عصر ما" نشریه ارگان سازمان مجاهدین انقلاب بود. وی پس از ریاست جمهوری خاتمی به عنوان معاونت سیاست وزارت کشور در زمان تصدی عبدالله نوری برگزیده شدو پس از استیضاح عبدالله نوری به عنوان سرپرست وزارت کشور انتخاب شد!

,
,
,
,
, سردار غائله ها, سردار غائله ها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

نقش حزب منحله مشارکت و تاجزاده در غائله تیر ۱۳۷۸

, نقش حزب منحله مشارکت و تاجزاده در غائله تیر ۱۳۷۸, نقش حزب منحله مشارکت و تاجزاده در غائله تیر ۱۳۷۸,

در غائله تیر ۱۳۷۸که تعدادی از دانشجویان در اعتراض به بسته شدن روزنامه پیام بابت چاپ نامه محرمانه سعید امام به دری نجفی وزیر وقت اطلاعات دست به اغتشاش و ناارامی زده بودند، اعضای حزب مشارکت به عنوان همدلی و هم‌نوایی با دانشجویان وارد می شدند اما با سخنرانی‌های تند و ملتهب و رادیکالی کردن جو از این فضا برداشت های سیاسی خود را می کردند. تاج زاده در این تجمع می‌گوید: "باید از این فرصت به دست آمده بهترین استفاده را کرد، اگر ما یک مومن کیّس و با سیاست باشیم می توانیم از این اتفاق و حادثه پیش امده حداکثر استفاده را ببریم".

تاجزاده یک روز پیش از واقعه تیر ۷۸ در جمع اعضای دفتر تحکیم وحدت از اعضای این شورا درخواست می کند تا برای رفع توقیف این روزنامه تلاش کنند و از این روزنامه به عنوان خط قرمز یاد کرد. وی در روز حادثه کوی دانشگاه در تجمع اغتشاش گران حضور یافت و با استفاده از جو ملتهب مطالب تحریک‌آمیزی را بیان کرد و گفت "مردم طی دوسال اخیر هزینه انتخاب به جا و به حق خود را می پردازند".

بعدا روزنامه جوان در ویژه نامه‌ای به نام "پتک جمهوریت" یک سال پس از اغتشاشات ۸۸ در مورد این موضوع می‌نویسد: "خیلی ها معتقدند تیر ۱۳۷۸ محصول طراحی و برنامه ریزی تاجزاده است مطلب جالب این است که وقتی مسئولان امنیتی در مقابل حرکت اغتشاش گران در ۱۸ تیر به سمت بیت رهبری گفته بودند خیابان جمهوری خط قرمز ماست خود تاجزاده با موتور به انجا رفته و شخصا جمعیت را به سمت دیگری منتقل کرده است".

,
,
,
,
,

 

,

, ,

مطلع پرونده نوارسازان

, مطلع پرونده نوارسازان, مطلع پرونده نوارسازان,

اوایل ۱۳۷۹ تشکیلاتی سازمان یافته و خزنده در داخل و خارج کشور اقدام به تاسیس باندی به نام نوار سازان کردند این باند فیلم هایی را علیه انقلاب تهیه و منتشر می کرد در این ارتباط شیرین عبادی و محسن رهامی به عنوان طراحان اصل این سناریو دستگیر شدند.

امیر فرشاد ابراهیمی فردی بود که در این فیلم ها ادعای وابستگی به انصار حزب الله را داشت و اتهاماتی را به ان وارد کرده بود و در این پرونده مورد سو استفاده سازندگان این فیلم ها قرار گرفته بود.

وی که درسال ۱۳۷۸ به اتهام سرقت بیسیم از نیروی انتظامی دستگیر شده بود پس از تحمل چند ماه محکومیت در اسفند ۱۳۷۸ با وضعیت روحی وخیم ازاد شد و در دام شیرین عبادی افتاد.

پس از مدتی سناریو نوارسازان تکمیل شده و ابراهیمی سناریو و دیالوگ های از پیش تعیین شده از اتهامات به نهاد ها و افراد موثق کشور را در مقابل دوربین بازگو کرده و این نوار ها در داخل و خارج کشور پخش شد.

اما نکته مربوط به تاجزاده این بود که قاضی پرونده در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده بود که تاجزاده از مطلعین این پرونده است، تاجزاده نیز گفته بود: "مطالب و نکات مهمی در مورد اعترافات ابراهیمی میدانم اما فعلا ترجیح میدم سکوت کنم و در اینده مطالبی در این مورد برای مردم منتشر خواهم کرد "

به نقل از نشریع پاسدار اسلام شماره ۲۲۵ مورخ شهریور ۱۳۷۹ تاجزاده بعدها در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:" نوار فرشاد ابراهیمی را شیرین عبادی به دفتر من می آورد"! او تلویحا اعتراف کرده بود در این جریان به عناصر اصلی ارتباط داشته اما بازهم جزییات ارتباطات و نقش اصلی او در این پرونده در هاله ای از ابهام قرار دارد.

امیر فرشاد ابراهیی الان سر از اسرائیل دراورده و نفوذی بودن ان در بدنه نظام قطعی است اما توجیه و جوای تاجزاده و امثال وی یا ماموران سرویس های جاسوسی سوالیست که هیچ وقت به ان پاسخ نمی دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

مخدوش کردن ارای تهران

, مخدوش کردن ارای تهران, مخدوش کردن ارای تهران,

انتخابات مجلس ششم در اواخرسال ۱۳۷۸ در حالی برگزار شد که تخلفات در حوزه انتخابیه تهران، به عنوان یک رسوایی در کارنامه عملکرد مصطفی تاجزاده رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور و عضو ارشد حزی مشارکت به ثبت رسید.

در پی این تخلفات گسترده که مغایرت تعداد تعرفه ها و برگ های رای وجود ارایی با دو خط، مغایرت تعداد ارایی با دو خط مغایرت تعداد ارای مردم داخل صندوق بازشماری مجدد، فقدان فرم که باید داخل صندوق باشد، پارگی لفاف صندوق ها، نبودن لاک و مهر بر روی برخی از صندوق ها شامل می شد که در بررسی ۸۶۷ صندوق مورد بازشماری توسط شورای نگهبان کشف شده بوددبیر شورای نگهبان در نامه ای از رهبری تقاضای حکم حکومتی کرد.

در این میان مهدی کروبی، هاشمی رفسنجانی، رحمانی و حزب کارگران و چند نامزد دیگر نز طی شکایت های جداگانه دست برد در ارایشان را به شورای نگهبان شکایت کردند.

زواره ای از حقوقدانان شورای نگهبان در این باره می گوید:" تخلف در انتخابات به اندازه ای بود که در برخی صندوق ها که رای یک نامزد صفر اعلام شده بود پس از بازشماری در ان صندوق بیش از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ رای بود!"

رهبر معظم انقلاب در پی این حوادث در حکمی حکومتی دستور دادند تا ضمن انکه شورای نگهبان با ابطال صندوق های مخدوش نتیجه حوزه تهران را اعلام کندعاملان و مجریان این حادثه شناسایی و به قوه قضاییه معرفی شوند.

مصطفی تاجزاده عضو ارشد مشارکت به پای میز قضاوت کشیده شد و در شعبه ۱۴۰۳ دادگاه عمومی تهران اتهامات وی تفهیم شد.

وی به موارد زیر از جمله:

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

۱- مداخله غیر قانونی در انتخابات حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۲- ممانعت از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور، در رسیدگی و شناسایی عاملین جرم و صندوق های مبطل

۳- سواستفاده از موقعیت شغلی و ممناعت از اجرای قانون انتخابات و معاونت در مخدوش شدن ارای صندوقهای دارای ایراد ماهوی محکوم شد و در اتهام اول به یک سال زندان و شش ماه انفصال از عضویت در هیئت‌های اجرایی و نظارتو شعب اخذ رای و در خصوص اتهام دوم به نه ماه انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

,
,
,
,
,

 

,

, ,

وقایع ۸۸

, وقایع ۸۸, وقایع ۸۸,

در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاجزاده از هیچ اقدامی جهت تخریب احمد نژاد فروگذار نکرد، وی در سخنرانی های خود کوشید تا اینگونه به مردم القا کند که اگر احمدی نژاد پیروز شود ایران تبدیل به زیمباوه خواهد شد.

۲۶ مرداد ۱۳۸۹ فیلمی در سایت های مختلف داخلی و خارجی منتش شد که در ان دروغ بزرگ عوامل فتنه در باره انتخابات در گعده سه نفرها از اصلح طلبان افشا شد در این فیلم تاجزاده خطاب به محسن فراهانی و عبدالله رمضان زاده از اعضای حزب مشارکت می گوید: برای بنده که تجربه انتخابات دارم می دانم که تقلب نشده ممکن است یکی دو میلیون رای عقب جلو شده باشد ولی ما نتیجه انتخابات را باختیم. این اعترافات در حالی است که وی پیشنهاد داده بوداولین دوشنبه هر ماه مردم دست به اعتراضات مدنی بزنند!

,
,
,

 

,

, ,

حمایت از روحانی

, حمایت از روحانی, حمایت از روحانی,

تاج زاده در حمایت از اصلاح طلبان و دولت روحانی تا  سال ۹۸ از یک دشمن فرضی به نام دولت فرضی به نام دولت پنهان (بخوانید سپاه و رهبری) ذیاد کرده و می کوشد تا همه اتفاقات و مشکلات را گردن دولت پنهان بیاندازد.

وی که تا سال ۹۶ مامور دعوت مردم بود  به دولت روحانی بود از ۹۶ تا ۹۸ مامور دعوت مردم به تحریم انتخابات شده و در ماموریت جدیدش واژه تحت عنوان " نظارت استصوابی" را به عنوان دلیل برای تحریم انتخابات ( با هدف کاهش مشارکت مطرح می کند)

محل ماموریت فعلی وی توئیتر میباشدتا با بهانه قرار دادن نظارت استصوابی مردم را دعوت به تحریم  انتخابات ۱۴۰۰ کنند.

اما چرا این ماموریت برا ی وی انتخاب شده است: کاهش مشارکت میتواند به دولت های غربی کمک کند تا بگویند این نظام مشارکت مردمی ندارد تا فشار تحریم ها را به کشور بیشتر کرده و با مشکلات اقتصادی کشور به سمت ناارامی برود.

بررسی اظهارات جدید افراد حاضر در جناح چپ مبنی بر تمایل انها به رای اوردن ترامپ با هدف فشار مضاعف بر کشور عزیزمان هدفی جزو ارزوی به چالش کشده شدن نظام و ایجاد نارامی های جدید را نمیشود متصور شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,

, ,

منابع:

,

ویکی پدیا

, ویکی پدیا,

پانا

, پانا,

تسنیم

, تسنیم,

ویکی پدیا۲

, ویکی پدیا۲,

نشریه پاسدار اسلام

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه