اخبار داغ

با افت ۵۵۹۶ واحدی شاخص بورس؛

ادامه روند ریزشی بهمن ماه بورس در نخستین روز کاری اسفند ماه/ تعداد معاملات بازار سهام به یک میلیون نرسید

ادامه روند ریزشی بهمن ماه بورس در نخستین روز کاری اسفند ماه/ تعداد معاملات بازار سهام به یک میلیون نرسید
شاخص کل بورس تهران امروز با ادامه روند نزولی روزهای گذشته و کاهش ۵۵۹۶ واحدی به ارتفاع یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۶۱ واحد رسید؛ تعداد معاملات تالار شیشه‌ای هم به دلیل عدم تمایل خریدان به عدد یک میلیون معامله نرسید.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز شنبه و در نخستین روز کاری هفته و اسفند ماه بر روند پر عرضه و نزولی بهمن ماه پافشاری داشت و روزی سراسر پرعرضه (فشار فروش) را شاهد بودیم و بازار تا پایان معاملات قرمز پوش ماند. بازار سهام در بهمن ماه امسال روند نزولی را در پیش گرفته بود و این روند امروز و در اسفند ماه هم ادامه یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاملات روز جاری مانند روزهای گذشته با فشار فروش آغاز شد؛ به طوری که بیش از ۸۰ درصد نمادها دارای صف فروش بودند و تعداد نمادهای سبز در نقشه بازار بسیار کم تعداد بود؛ به نظر خریداران منتظر روزهای آینده هستند که چه اتفاقی رخ خواهد داد و به قول کارشناسان بازار این روزها گیج و کاملا سردرگم است.

,

عدم تمایل خریدارن در کاهش تعداد؛ حجم و ارز معاملات در روز جاری کاملا مشهود بود؛ البته مصوبه ضریب اعتباری ۶۰ درصدی خرید سهام درحالی امروز برای اجرای از سوی سازمان بورس به کارگزاری‌ها ابلاغ شد که تاثیری بر روند بازار سرمایه نداشت.

,

معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از ۹۹۰ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

, معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از ۹۹۰ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی بود.,

ارزش معاملات بازار سهام به بیش از ۹۹۷۵ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهار‌شنبه گذشته ۷۱ درصد کاهش داشت. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۵۵۱۶ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

,

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم امروز ۵۵۹۶ واحد کاهش داشت و در ارتفاع یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۶۱ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با ۶۳۷ واحد به ۴۳۸ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.

, شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم امروز ۵۵۹۶ واحد کاهش داشت و در ارتفاع یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۶۱ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با ۶۳۷ واحد به ۴۳۸ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.,

معامله گران در بورس بیش از ۶ میلیارد و ۹۳ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۵۴۷ هزار معامله و به ارزش ۵۴۶۴ میلیارد تومان را دادوستد کردند.

,

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و سرمایه‌گذاری ‌غدیر با بیشترین اثر منفی در افت شاخص بورس نقش بیشتری داشتند و در مقابل نمادهای ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌  و بانک ‌پارسیان با بیشترین اثر مثبت مانع ریزش بیشتر شاخص شدند.

,

شاخص فرابورس ایران هم با ۹۰ واحد کاهش عدد ۱۷ هزار و ۴۹۹ واحد را ثبت کرد.

, شاخص فرابورس ایران هم با ۹۰ واحد کاهش عدد ۱۷ هزار و ۴۹۹ واحد را ثبت کرد.,

معامله گران امروز در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۲۳۳ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۴۴۳ هزار معامله و به ارزش ۴۵۱۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

,

نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون با بیشترین اثر منفی در افت شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند.

,

انتهای پیام

,

مسعود تاجیک سلمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه