اخبار داغ

گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی؛

زنگ خطر افزایش ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی به صدا درآمد/ مردم مراقب جولان کرونا لابه‌لای خریدهای عید باشند

زنگ خطر افزایش ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی به صدا درآمد/ مردم مراقب جولان کرونا لابه‌لای خریدهای عید باشند
در حالی مردم برای انجام خریدهای سال جدید ساعات زیادی را در بازار می‌گذرانند که کرونا همچنان در حال جولان دادن است و اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود شاهد روزهای سختی در پایان سال خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حدود یک ماهی می‌شود شیوع ویروس کرونا در استان خراسان‌جنوبی شدت گرفته و روند رو به رشدی را در استان و به طور خاص در شهرستان قاین شاهد هستیم. طی هفته گذشته نیز شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان افزایش داشته است. در آستانه سال نو شاهد حضور مردم در سطح شهر و بازارها برای خرید هستیم که این موضوع نه تنها باعث خوشحالی کسبه نشده بلکه اصناف و بازاریان را از تعطیلی مجدد مغازه‌هایشان در آستانه سال نو نگران کرده است چراکه به اعتقاد اصناف اغلب مردم برای وقت گذرانی و دیدن به بازار می‌آیند و خریدار واقعی نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

طی هفته گذشته جلساتی در استانداری خراسان‌جنوبی برگزار و بر تشدید اعمال محدودیت‌های تردد شبانه تاکید شده است؛ محدودیت‌های تردد شبانه در استان از ابتدا وجود داشته و لغو نشده اما از امروز دوم اسفندماه ساعت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح اعمال خواهد شد.

,

در شهرستان قاین نیز طی یک ماه گذشته روند ابتلا به بیماری کرونا افزایش داشته و این مسئله باعث نگرانی مردم شده است. طبق اظهارات مردم از روستاهای شهرستان قاین ظاهرا مراسم‌های عروسی علی‌رغم وجود محدودیت‌ها برگزار می‌شده است، تالارها در شهر قاین بیش از ظرفیت اعلامی ستاد کرونا پذیرای مهمانان بوده و نظارت‌های لازم در این خصوص انجام نشده است. پیامک‌های دعوت به مراسم عزا نیز در شهرستان قاین علی‌رغم وجود محدودیت برای مردم ارسال و مراسم تشییع و تدفین نیز با جمعیت قابل توجهی برگزار شده که همه این مسائل باعث افزایش شیوع بیماری کرونا در این شهرستان شده است.

,

, ,

تعداد شهرستان‌های زرد و نارنجی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است

, تعداد شهرستان‌های زرد و نارنجی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است, تعداد شهرستان‌های زرد و نارنجی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است,

غلامرضا شریف‌زاده دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی نیز در خصوص آخرین رنگ بندی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تعداد شهرستان‌های زرد و نارنجی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

,

وی افزود: در حال حاضر قاین در وضعیت نارنجی کرونا و ۵ شهرستان بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

,

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین ۵ شهرستان خوسف، درمیان، بشرویه، سرایان و سربیشه در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

,

زنگ خطر افزایش موارد ابتلا به کرونا

, زنگ خطر افزایش موارد ابتلا به کرونا, زنگ خطر افزایش موارد ابتلا به کرونا,

شریف‌زاده اظهار کرد: تغییر رنگ بندی‌ها نشانه زنگ خطر افزایش موارد ابتلا در استان بوده بنابراین از شهروندان خواستاریم رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها را جدی بگیرند.

,

, ,

افزایش ابتلا در قاین

, افزایش ابتلا در قاین, افزایش ابتلا در قاین,

مجید شایسته مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان قاین در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بیماری کرونا از سال گذشته افت و خیزهایی داشته که منجر به افزایش موارد ابتلا و به دنبال آن بستری‌ها و متاسفانه فوت شمار زیادی از هم استانی‌ها شده است. از هفته آخر دی ماه و اوایل بهمن ماه روند افزایش نمونه‌گیری را در استان داشتیم و به دنبال آن افزایش موارد مثبت به خصوص در شهرستان قاین که  افزایش موارد نمونه گیری در این شهرستان نسبت به بقیه مناطق استان خیلی شاخص است که این افزایش موارد منجر شد که در هفته دوم و سوم، افزایش بیماریابی را داشته باشیم.

,

وی افزود: افزایش بیماریابی که در راستای طرح شهید سلیمانی نیز بود، باعث شد که در بعضی از نقاط قاین ازجمله روستای پهنایی، شهر اسفدن مرکز خدمات جامع سلامت چاهک و دو منطقه شهری در قاین محدوده مرکز جامع شهری روستایی امام علی(ع) قاین و مرکز جامع سلامت شهری روستایی امام خمینی(ره) قاین با توجه به افزایش نمونه گیری، تعداد موارد مثبت بسیار افزایش پیدا کند که قطعا در رنگ بندی‌ها تاثیر می‌گذارد.

,

مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بیشترین گروه سنی درگیر ۲۰ تا ۶۰ سال بودند که گروه سنی فعال جامعه حساب می‌شوند و اگر در گروه سنی سالمند اتفاق بیفتد می‌تواند منجر به افزایش موارد بستری و مرگ شود.

,

عادی‌انگاری، دورهمی خانوادگی و مراسم‌های با جمعیت

, عادی‌انگاری، دورهمی خانوادگی و مراسم‌های با جمعیت, عادی‌انگاری، دورهمی خانوادگی و مراسم‌های با جمعیت,

شایسته در خصوص دلایلی که باعث افزایش موارد ابتلا در شهرستان قاین شده گفت: به دنبال مسئله عادی انگاری و این‌که وقتی رنگ بندی آبی می‌شود فکر می‌کنیم همه چیز به حالت قبل برگشته، افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش شب نشینی‌ها و تجمعات خانوادگی، برگزاری جلسات عزا و عروسی، بازگشایی مدارس، ارتباطات خاصی که شهرستان قاین با استان خراسان رضوی دارد و اینکه در مسیر جاده ترازینت است، وجود برخی از صنایع در قاین از جمله کارخانه سیمان قاین که ارتباطات زیادی با سایر نقاط استان و کشور دارد، باعث افزایش موارد ابتلا در این شهرستان شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: عدم‌عادی‌انگاری بین هم استانی‌ها جدی گرفته شود تا شاهد افت پروتکل‌های بهداشتی نباشیم و از هدف اصلی که کاهش مرگ و میر است دور نشویم.

,

, ,

برگزاری جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا

, برگزاری جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا, برگزاری جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا,

محمد کریمی فرماندار شهرستان قاین نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در شهرستان قاین عوامل متعددی در افزایش شیوع بیماری کرونا نقش داشته است.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل شیوع بیماری کرونا در شهرستان قاین، تراکم بالای جمعیت در این شهرستان است.

فرماندار قاین بیان کرد: در شهرستان قاین کارخانه فولاد با ۵۰۰ نفر نیرو و کارخانه سیمان نیز با ۴۰۰ نفر نیرو مشغول به کار است.

کریمی عنوان کرد: تردد مردم در شهرستان قاین به دلیل سه هزار کامیونی که از این شهرستان به سایر نقاط کشور عبور می‌کند از دیگر دلایلی بوده که باعث افزایش شیوع بیماری کرونا در این شهرستان شده است.

وی اظهار کرد: افزایش تست‌های پی‌سی‌آر در شهرستان قاین نسبت به سایر شهرستان‌ها نیز از دیگر دلایلی است که نشان از افزایش شیوع بیماری کرونا در این شهرستان دارد.

فرماندار قاین بیان کرد: به محض تغییر رنگ شهرستان قاین از زرد به نارنجی جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهرستان قاین برگزار و مصوبات جلسه به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

تعطیلی برخی مکان‌ها در قاین

, تعطیلی برخی مکان‌ها در قاین, تعطیلی برخی مکان‌ها در قاین,

کریمی بیان کرد: مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا در شهرستان قاین به رستوران‌ها، تالارها، سالن‌های ورزشی و … ابلاغ شده و نسبت به تعطیل شدن این مکان‌ها اقدام شده است.

,

وی با بیان این‌که مشکل خاصی در مورد تالارهای پذیرایی در شهرستان قاین وجود نداشته، افزود: محدویت تردد شبانه در شهرستان قاین نیز مانند سایر نقاط استان انجام شده و از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح اعمال خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

,

, ,

وضعیت در نهنبدان رو به بهبودی است

, وضعیت در نهنبدان رو به بهبودی است, وضعیت در نهنبدان رو به بهبودی است,

مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: وضعیت در شهرستان نهبندان از زمانی‌که تغییر رنگ بندی از آبی به زرد اعلام شده با توجه به آمار ارائه شده رو به بهبودی است.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان شمار مبتلایان در شهرستان نهبندان ۶۸۳ مورد مثبت گزارش شده است.

فرماندار نهبندان بیان کرد: طی روزهای گذشته حداقل یک مورد یا هیچ موردی از ابتلای به کرونا در این شهرستان گزارش نشده است.

بیکی عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ادارت شهرستان نهبندان، واحدهای صنفی و اماکن عمومی توسط مردم انجام می‌شود.

وی از نظارت‌های مستمر در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان، اتاق اصناف و صمت شهرستان به صورت مستمر نظارت‌ها را انجام می‌دهند و الحمدلله وضعیت در شهرستان نهبندان رو به بهتر شدن است اما رعایت مسائل و موضوعاتی که باید توسط شهروندان انجام شود همچنان مورد تاکید است.

فرماندار نهبندان بیان کرد: محدودیت تردد شبانه نیز در تمام شهرهای استان از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح برقرار است.

بیکی تصریح کرد: رعایت مسائل بهداشتی تا زمانی‌که شیوع بیماری کرونا وجود دارد و درمان قطعی برای آن نیست باید ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در شهرستان نهبندان نداریم و امیدواریم در رنگ بندی آینده وضعیت شهرستان بهتر شود.

فرماندار نهبندان خاطرنشان کرد: طی مدت زمانی که جلسات در تالارهای شهرستان نهبندان برگزار می‌شود نظارت‌ها و پایش به صورت جدی هر شب انجام شده و می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

تشدید نظارت‌ها در فردوس

, تشدید نظارت‌ها در فردوس, تشدید نظارت‌ها در فردوس,

حمید حلاج‌مقدم فرماندار شهرستان فردوس نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در شهرستان فردوس بعد از این‌که شاهد افزیش مراجعان به شبکه بهداشت و درمان و افزایش شیوع بیماری کرونا بودیم، نظارت‌ها بر بازار، اصناف، اماکن پرازدحام، سالن‌های ورزشی، سالن‌های برگزاری مراسماتی که مجوز داشتند، هتل‌ها و اماکن اقامتی تشدید شده است.

وی از افزایش نظارت‌ها و کنترل شرایط با شدت بیشتر خبر داد و افزود: طی هفته گذشته تعداد مبتلایان مربوط به شهرستان فردوس خوشبختانه کاهش پیدا کرده و طی چهار روز در هفته گذشته هیچ مورد ابتلا به کرونا در شهرستان فردوس نداشتیم.

فرماندار فردوس بیان کرد: امیدواریم با توجه به همکاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، کسبه و بازاریان که در حال انجام است و نظارتی که از طرف شبکه بهداشت و درمان و دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود شاهد تغییر رنگ بندی مجدد شهرستان فردوس به سطح آبی باشیم.

حلاج‌مقدم عنوان کرد: پیش‌بینی شده طی هفته‌های آینده باتوجه به این‌که روند رو به رشد شیوع کرونا در شهرستان فردوس را کنترل کنیم شاهد روند کاهشی کرونا در این شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های مرتبط در شهرستان فردوس نظارت‌ها را با شدت و جدیت بیشتری انجام می‌دهند که بخشی از نتیجه را طی هفته گذشته شاهد بودیم.

فرماندار فردوس در خصوص محدودیت‌های تردد شبانه، اظهار کرد: با توجه به رنگ بندی جدید و زرد شدن شهرستان فردوس طبق مصوبه استانی ستاد ملی کرونا محدودیت تردد شبانه اجرا شده و خودروها اجازه تردد درون شهر از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح را نخواهند داشت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

شناسایی ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی

محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۹۲ آزمایش در استان انجام شده که ۳۰ مورد مثبت شناسایی شده استکه از این تعداد دو مورد بستری و ۲۸ مورد سرپایی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۱ بیمار بستری تنفسی در بیمارستان‌های استان هستند که ۳۶ مورد بستری مثبت و ۶ بیماری در آی سی یو بستری هستند و وضعیت یک نفر بدحال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی از ابتلا به کرونا گزارش نشده و شمار فوتی‌های ناشی از کرونا ۷۵۳ نفر است.

دهقانی عنوان کرد: از ۳۰ بیمار شناسایی شده به تفکیک شهرستان‌ها یک مورد مربوط به شهرستان قاین، یک مورد سربیشه، ۱۳ مورد بیرجند، یک مورد نهبندان، ۵ مورد طبس، ۷ مورد سرایان، یک مورد فردوس، یک مورد بشرویه و در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و خوسف هیچ مورد ابتلا به کرونا شناسایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۴۰ هزار و ۵۲ آزمایش در استان انجام شده که ۲۴ هزار و ۵۱۷ مورد منفی و ۱۵ هزار و ۵۳۵ مورد مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: از ابتدا تاکنون ۱۴ هزار و ۷۴۶ بیمار مثبت بهبود یافته یا قرنطینه خانگی را گذرانده‌اند.

بنابراین گزارش؛ به نظر می‌رسد اگر در روزهای پایانی سال دستورهای بهداشتی را رعایت نکنیم و به دلیل خریدهای سال جدید ساعات زیادی را در سطح شهر و بازار باشیم آخر سال سختی را از نظر شیوع بیماری کرونا شاهد خواهیم بود و با نگرانی از سلامت خود و خانواده و سخت‌شدن شرایط کاری برای کادر درمان سال جدید را آغاز خواهیم کرد. لازم است تمام مردم در این روزهای پایانی سال از ترددهای غیر ضروری و برگزاری هرگونه مراسمی خودداری کرده و زخمی بر دردهای کاری کادر درمان نباشیم.

, شناسایی ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی, شناسایی ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه