اخبار داغ

استاندار لرستان:

سهم کم لرستان از منابع آبی کشور/ تخصیص آب متناسب با نیاز استان نیست

سهم کم لرستان از منابع آبی کشور/ تخصیص آب متناسب با نیاز استان نیست
خادمی گفت: سهم آبی که به لرستان داده شده متناسب با نیازها، استعدادها و برنامه‌های توسعه استان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک سیدموسی خادمی شامگاه شنبه در جلسه کار گروه ملی سازگاری با کم آبی استان اظهار داشت: علیرغم بارندگی های زیادی که لرستان دارد، سهم آبی که به استان لرستان داده شده متناسب با نیازها و استعدادها و برنامه های توسعه استان نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: به دلیل محدودیت های ناشی از تخصیص آب، نتوانسته ایم کشاورزی مناسبی داشته باشیم و بیشتر زمین های حاصلخیز لرستان به صورت دیم کشت می شود.

,

استاندار لرستان با اشاره به اینکه میانگین سطح کشاورزی آبی کشور ۴۶ درصد است گفت: این مقدار در لرستان حدود ۲۳ درصد است و کل ظرفیت سدهای ایجاد شده ۲۰۷ میلیون متر مکعب می باشد که این مقدار با سدهای در دست اقدام به کمتر از ۵۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

, , ,

خادمی با بیان این که استفاده درست و بهینه از منابع موجود اهمیت زیادی دارد تصریح کرد: لازم است با مدیریت درست و جلوگیری از سوء مصرف همین مقدار آبی که در اختیار داریم از هدر رفت آن جلوگیری شود.

,

وی با اشاره به وجود 9 هزار حلقه چاه در استان خاطرنشان کرد: برداشت غیر مجاز از آب، کشت محصولات آبدوست در مناطق کم آب و یا استفاده از روش آبیاری غرق آبی نمونه ای از استفاده نادرست از منابع آبی است.

,

استاندار لرستان گفت: ضروری است افزایش حدود ۱۴۴ میلیون متر مکعب حاصل از صرفه جویی در منابع آب زیر زمینی به میزان سقف سهم تخصیص آب های سطحی استان، تامین اعتبار لازم به منظور احداث و تکمیل سدها و شبکه های استان جهت افزایش میزان اراضی آبی استان در دستور کار قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه