اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

اجرای پروتکل الحاقی یک خیانت در حق ملت ایران بود/ وعده‌های غرب برای لغو تحریم‌ها فقط برای خریدن وقت است

اجرای پروتکل الحاقی یک خیانت در حق ملت ایران بود/ وعده‌های غرب برای لغو تحریم‌ها فقط برای خریدن وقت است
عبدالمجید شیخی با اشاره به بی تاثیر شدن تحریم ها گفت: دادن وعده‌های پوچ و دروغین غرب فقط برای خریدن وقت و معطل کردن و دچار اصطلاک زمانی کردن ایران است و نباید چنین کلاهی بر سر مجلس و قوه قضائیه برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مرآت درباره خروج ایران از اجرای داوطلبانه پروتکل‌های الحاقی گفت: شکل‌گیری این پروتکل الحاقی از ابتدا غلط بوده و کلاهی گشاد از سوی غربی‌ها بر سر دولت  روحانی و دار و دسته او بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در ادامه افزود: تحمیل این پروتکل بر ملت ایران کلاه گشادی بود که رئیس جمهور طی ۸ سال با دروغ هایش بر سر مردم ایران گذاشت.

,

شیخی با بیان اینکه اجرای این پروتکل الحاقی یک اقدام خائنانه از سوی دولت است، اظهار کرد: این اقدام خیانتی بود که مشابه آن حتی در گذشته و در قراردادهایی نظیر ترکمنچای، گلستان و در از دست دادن سرزمین‌های این کشور در دوران قاجار و پهلوی قابل مشاهده نیست بلکه بدتر از آنها بوده و یک خفت و خواری است که این دولت برای مملکت به ارمغان آورده است.

,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اعمال شدیدترین تحریم‌ها توسط غربی‌ها برای ایران خاطرنشان کرد: در این شرایط شدید تحریمی اصطلاحا می‌گویند بالاتر از سیاهی رنگی نیست و مطمئناً بالاتر از این تحریم ها هیچ تحریمی وجود ندارد و این شرایط همانند گیر کردن سوزن گرامافون‌های قدیمی است.

,

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا نیز فقط تحریم ها را تمدید می‌کند و هیچ تحریم جدیدی نخواهد داشت و در کشور نیز هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

,

شیخی با اشاره به تلاش غرب برای جلوگیری از پیشرفت ایران بیان کرد: غرب با پهن کردن تور و طعمه وعده های دروغین در مقابل دولت به دنبال از بین بردن نتایج تلاش جوانان و نیروهای جهادی و فرآیند تحول آمیز در کشور مانند نیروهای مردمی، قوه قضائیه، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در برخورد با غصب اموال بیت المال، احیاء بنگاه‌های اقتصادی، احیاء فعالیت های اقتصادی، فعالیت های عمرانی و سازندگی و... خواهد بود.

,

شیخی با بیان اینکه تحریم ها برای ما یک فرصت بوده است، گفت: تحریم ها به جای تهدید، فرصتی برای نشان دادن جوهره وجود ما در دنیا بوده است و این کار توسط نیروهای جهادی در کشور به وقوع پیوسته و نه توسط این هیئت دولت خمود و ذلیل که کاری جز فروش مملکت به اعتبار امضای آقای جان کری انجام نداده است.

,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در کشور بیان کرد: تحریم ها در کشور مشکلاتی به وجود آورد و براساس برآوردهای کارشناسان فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه‌های معاملات را افزایش داد ولی نفعی که در احیاء اقتصاد فروپاشیده میراث گذاشته قوه مجریه ایجاد شد، نسبت به هزینه تحریم قابل مقایسه نیست و آنچه که به دست می‌آید صدها بار بزرگتر از نتیجه ادعای دروغین غربی‌ها در برداشتن تحریم‌هاست.

,

وی افزود: دادن وعده‌های پوچ و دروغین غرب فقط برای خریدن وقت و معطل کردن و دچار اصطلاک زمانی کردن ایران است و نباید چنین کلاهی بر سر مجلس و قوه قضائیه برود. آنها باید جلوی خیانت های محتمل این دولت که طبعی سازشکارانه و خطی ذلیل دارد را بگیرند زیرا به دنبال ارتقا و پیشرفت ایران و نظام جمهوری اسلامی نیستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه