اخبار داغ

گزارشی از شصت و چهارمین ستاد کرونا قزوین؛

شناسایی ۱۹مورد کرونای انگلیسی در شهرستان آبیک/ با اصناف و اتحادیه‌های متخلف برخورد قاطعانه شود

شناسایی ۱۹مورد کرونای انگلیسی در شهرستان آبیک/ با اصناف و اتحادیه‌های متخلف برخورد قاطعانه شود
هدایت الله جمالی‌پور، استاندار قزوین گفت: با اصناف و اتحادیه‌های متخلف باید برخورد شود؛ زیرا بازی با جان مردم شوخی ندارد و کوتاهی در این زمینه خسارات زیادی را به همراه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح قزوین، شصت و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین شب گذشته(شنبه) به ریاست هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین و با حضور حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه آبیک و احمدپور فرماندار شهرستان آبیک و دیگر اعضای ستاد در محل سالن شهید آوینی شهر آبیک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

هدایت‌الله جمالی‌پور در این جلسه اظهار کرد: سلامتی مردم برای تمامی مسئولان استان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا از همان روزهای نخست که ویروس جهش یافته در آبیک مطرح شد مسئولان برای کنترل و قرنطینه، اقدامات لازم را به سرعت انجام دادند.

,

وی افزود: البته این ویروس مانند یک شیر وحشی در قفس است که اگر رها شود می‌تواند خطرات جدی را برای مردم و جامعه ایجاد کند و باید تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

,

استاندار قزوین تصریح کرد: ویروس جهش یافته کرونا محدودیت سنی ندارد که این موضوع نگرانی را بیشتر می‌کند و نشان دهنده قدرت ابتلا و اثرگذاری فوق‌العاده این ویروس است.

,

مردم در عرصه مقابله با کرونا میدان‌داری کنند

, مردم در عرصه مقابله با کرونا میدان‌داری کنند, مردم در عرصه مقابله با کرونا میدان‌داری کنند,

وی اضافه کرد:  در این ۱۲ماه تمامی اعضای ستاد با تمام وجود زحمت کشیدند و باعث شدند تا استانی که در راه ارتباطی بسیاری از استان‌های مطرح و پرخطر کشور قرار دارد و جمعیت مهاجر بسیار قابل توجهی را در درون خود جا داده است تا حدود زیادی کنترل شود.

,

جمالی‌پور عنوان کرد: از مردم انتظار داریم در عرصه مقابله با کرونا میدان‌داری کنند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری را به خرج دهند.

,

وی در ادامه گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌احترامی به قانون و بی‌احترامی به خودِ فرد است و نباید با سهل انگاری در زمینه کرونا باعث ابتلای مردم شویم.

,

برنامه‌های جمعی باید براساس دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود

, برنامه‌های جمعی باید براساس دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود, برنامه‌های جمعی باید براساس دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود,

این مقام مسئول ابراز کرد: محدودیت‌ها باید به صورت جدی دنبال شود؛ چراکه هم اکنون هفت نفر از مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا در آبیک کشف شده‌اند و امکان دارد این تعداد افزایش یابد.

,

وی بیان کرد: وضعیت شیوع ویروس جهش یافته در بسیاری از مناطق کشور جدی‌تر شده است و نمی‌توان با سهل انگاری نسبت به آن برخورد کرد؛ بلکه در این زمینه باید تمامی مسئولان و مردم، دست به دست یکدیگر دهند تا از این بحران عبور کنیم.

,

جمالی‌پور اظهار کرد: با اصناف و اتحادیه‌های متخلف باید برخورد شود؛ زیرا بازی با جان مردم شوخی ندارد و کوتاهی در این زمینه خسارات زیادی را به همراه خواهد داشت.

,

وی در پایان گفت: تمامی برنامه‌های جمعی باید براساس دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود و محدودیت‌های شبانه هم با قوت مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.

,

همکاری خوب مردم روستای حسین آباد آبیک

, همکاری خوب مردم روستای حسین آباد آبیک, همکاری خوب مردم روستای حسین آباد آبیک,

, ,

در ادامه این جلسه شهرام احمدپور اظهار کرد: از زمان اعلام فوت یک مورد مبتلا به کرونا جهش یافته، تاکنون شش جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان آبیک برگزار شد و  دو تن از معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در آبیک به طور مستمر حضور دارند.

,

وی افزود: یک تخت آی سی یو و سه دستگاه جهت بخش مراقبت‌های ویژه با اعتبار هشت میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافت و با قرنطینه کامل محیط‌های شناسایی شده بسته‌های غذایی به همراه کارت ۵۰۰هزار تومانی به افراد شناسایی شده پرداخت شد.

,

فرماندار آبیک تصریح کرد: مردم روستای حسین آباد آبیک همکاری خوبی با عوامل درمان داشتند و پس از فوت فرد مبتلا به کرونای جهش یافته، فوتی دیگری نداشتیم. یک خانم باردار در بین بیماران وجود دارد که در وضعیت جسمانی خوبی به سر می‌برد.

,

وی در پایان گفت: در مورد ادامه قرنطینه نیازمند مساعدت مالی هستیم و در این راستا نقاهتگاه آماده است و ترددها نیازمند کنترل حداکثری بوده و ظرف ۱۰روز گذشته موفقیت‌های خوبی در زمینه کنترل بیماری داشتیم.

,

احتمال وجود ۶هزار مورد کرونای مثبت شناسایی نشده در آبیک

, احتمال وجود ۶هزار مورد کرونای مثبت شناسایی نشده در آبیک, احتمال وجود ۶هزار مورد کرونای مثبت شناسایی نشده در آبیک,

در ادامه این جلسه محسن چیت‌سازان با اشاره به شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در آبیک اظهار کرد: اقدمات ما از ۲۱ بهمن آغاز شده است و از ابتدای شناسایی اولین مورد کرونای انگلیسی در آبیک نیز ۵۹۰خوشه یابی انگلیسی در شهرستان آبیک اتفاق افتاده است؛ یعنی از ۵۹۰نفر به دلایلی خوشه یابی و نمونه گیری شده است که ۱۹نفر مثبت شناسایی شده که این رقم در کنار نمونه‌گیری عادی شهرستان است.

وی افزود: به طور کلی هزار و ۵۰۰ نفر در شهر آبیک از روز ۱۵ بهمن تا امروز نمونه‌گیری انجام شده که نزدیک به ۱۶۰ نفر مثبت شناسایی شده است؛ به ازای هر نفر مثبت از ۱۰نفر نمونه‌گیری کردیم و اکنون در شهرستان آبیک توانستیم بیماری را کنترل کنیم.

رئیس شبکه بهداشت آبیک اذعان کرد: اکنون مهار بیماری کرونا در شهرستان آبیک مانند شیر در قفس است که مدام خود را به دیوار قفس می‌کوبد که بیرون بیاید و اگر دور آن حصار و قفس حس می‌شود به لحاظ این نمونه‌گیری مداوم در سیستم بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: شناسایی ۱۹ مورد مثبت نشان‌دهنده این است که اگر این ویژگی برای کرونای انگلیسی قلمداد می‌شود که با سرعت تکثیر می‌شود باید مراقبت کنیم، از طرفی اگر فعلا در شهرستان آبیک مشاهده نشده به این دلیل نیست که نوع انگلیسی وجود ندارد بلکه تک تک این بیماران تحت قرنطینه قرار گرفتند که باعث شده جلوی سرعت شیوع بیماری را بگیریم.

چیت‌سازان تصریح کرد: اولین تجربه قرنطینه کامل در کشور را در روستای حسین آباد شهرستان آبیک داریم که کار بزرگی بود و یک دستگاه آمبولانس در این روستا مستقر شده و یک بیمار باردار داشتیم که اکنون وضعیت خوبی داشته و مشکل خاصی هم ندارد.

وی ابراز کرد: باتوجه شیوع کرونای انگلیسی در آبیک ما حق نداریم که بیمار را در سطح استان قزوین جابجا کنیم که موجبات تکثیر بیشتر بیماری را فراهم کنیم، لذا افزایش ظرفیت در اکسیژن ساز و تخت آی سی یو در شهرستان بسیار جدی است که ۸ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که باز هم کافی نیست و نیاز به تامین اعتبارات هستیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

رئیس شبکه بهداشت آبیک عنوان کرد: اکنون از جمعیت ۶۰هزار نفری شهر آبیک از هزار و ۵۰۰نفر نمونه‌گیری شده که ۱۵۰ نفر مثبت شده‌اند که یعنی ۱۰ درصد؛ اگر به شهرستان تعمیم دهیم یعنی در شهرستان ۶هزار مورد آماده مثبت داریم که شناسایی نشده‌اند.

این مقام مسئول در پایان گفت: نفراتی که مثبت هستند ممکن است در هر جایی باشند و نیاز است که همه دستگاه‌ها به طور جدی پای کار بیایند و بر فعالیت بانک‌ها و تالارها و اماکن عمومی نظارت و تجدید نظر صورت گیرد، چراکه در غیراین صورت تمام زحمات کادر بهداشت و درمان هدر خواهد رفت.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه