اخبار داغ

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

اعتکاف در تثبیت هویت دینی فرد اثرگذار است/ منتظر نظر نهایی ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری اعتکاف هستیم

اعتکاف در تثبیت هویت دینی فرد اثرگذار است/ منتظر نظر نهایی ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری اعتکاف هستیم
عباسی گفت: دو اعتکاف که یکی در ماه رجب و دیگری در دهه انتهایی ماه رمضان است در دین مبین اسلام بسیار تأکید شده و بسیار می‌تواند در تثبیت هویت دینی فرد و آماده شدن برای مقاطع آینده اثرگذار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی عباسی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به ایام ماه رجب و فرارسیدن ولادت باسعادت امیرالمؤمنین(ع) گفت: در هر مکتبی یک سری نمادها هویت‌ساز هستند که هویت فکری فرد و جامعه را تشکیل می‌دهند. در اسلام ایام ماه رجب و خصوصاً اعتکاف هویت‌بخش و هویت‌ساز است و فرد را به خوبی تربیت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام مهدی عباسی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با , دیار آفتاب,

وی افزود: افرادی که در اعتکاف شرکت می کنند در این سه روز جدای از هرگونه مشغله های فکری هستند بسیار در ایجاد رابطه با خداوند متعال اثرگذار هستند و در این ایام انسان یک برنامه عبادی خاص دنبال می شود.

,

عباسی اظهار کرد: خروجی مناسبت هایی که در ایام ماه رجب داریم هویت بخشی برای افراد را دنبال می کنند تا بتوانند در شرایط اجتماعی به خوبی نقش ایفا کنند و اعتکاف به جوانان کمک می کند که بتوانند هویت واقعی خود را به درستی پیدا کنند.

,

وی بیان کرد: دو اعتکاف که یکی در ماه رجب و دیگری در دهه انتهایی ماه رمضان است در دین مبین اسلام بسیار تأکید شده و بسیار می تواند در تثبیت هویت دینی فرد و آماده شدن برای مقاطع آینده اثرگذار باشد.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری اعتکاف امسال در استان مرکزی گفت: اصل برگزاری یا عدم برگزاری مراسم نورانی اعتکاف در ستاد مقابله با کرونا برای مناطقی که اجازه حضور در فضای آزاد و یا شبستان های مساجد و مصلی ها را  دارند، در حال بررسی می باشد که اگراجازه داده شود بتوانیم در فضای آزاد و شرایطی که دستورالعمل ها با دقت رعایت شوند ایام اعتکاف را برگزار کنیم که تابه این لحظه پاسخ درخواست اعلام نشده است.

,

وی بیان کرد: در صورت عدم برگزاری ایام اعتکاف همچون مناسبت های گذشته برنامه های متنوعی تدارک دیده شده که مهمترین آنها برگزاری هیئت ها با جمعیت محدود و پیش بینی برنامه های فرهنگی و با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

,

عباسی خاطر نشان کرد: همچنین برگزاری جشنواره های فرهنگی، مسابقات فرهنگی که متناسب با هر شهرستان از دیگر برنامه های جایگزین می باشد که امیدواریم بتوانیم از حال و هوای این ماه به خوبی بهره مند شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه