اخبار داغ

خطر پیک چهارم جدی است؛

کانون های بحران ویروس جهش یافته کرونا بیخ گوش ایلام

کانون های بحران ویروس جهش یافته کرونا بیخ گوش ایلام
کرونای انگلیسی جان افراد سنین پایین به ویژه کودکان را به مخاطره می اندازد و این امر می تواند بیانگر رقم خوردن اسفند ماه تلخ تر از شهریور و مهر امسال در صورت سهل انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، پیک چهارم و طغیان کرونا این بار از نوع انگلیسی بالاخره با وجود هشدارهایی که از قبل داده شد شروع شد و بی تاثیر بودن رنگ بندی آبی، زرد، نارنجی و قرمز وضعیت کرونا در شهرستانها و استان های کشور بیشتر نمایان شد.چون این رنگ بندی فقط برای اطلاع رسانی از وضعیت کرونا در یک شهر یا منطقه است ولی متاسفانه چه مردم و چه مسئولین به همان تناسب رنگ بندی، رعایت پروتکل ها را کاهش یا افزایش می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

در گزارش های قبلی اشاره شد که کرونا از یک نفر شروع شده و اکنون تمام گیتی را دربرگرفته، بنابراین برای ریشه کن کردن کرونا باید تعداد مبتلایان و فوتی ها به عدد صفر برسد و چنانچه یک مبتلا به این بیماری وجود داشته باشد مجدد به همان نقطه اول بر می گردیم.

,

سیاست‌های متناقض مسئولین استانی و کشوری در تصمیمات اعمال محدودیت ها نیز مزید بر علت بود بر این وضعیت به وجود آمده در کشور، به گونه ای که از یک طرف بدون هیچگونه ادله منطقی و قابل پذیرشی دستور بازگشایی مکان‌هایی از جمله استخر ها و تالارهای پذیرایی را که کانون جولان کرونا محسوب می شوند صادر می‌کنند و از طرفی دیگر هشدارهای خطر کرونا و احتمال برگشت به روزهای سیاه کرونایی را در بوق و کرنا می کنند.

,

اسفند ماه تلخ تر از شهریور و مهر

, اسفند ماه تلخ تر از شهریور و مهر, اسفند ماه تلخ تر از شهریور و مهر,

ویروس کرونای جدید انگلیسی که هم اکنون وارد کشور شده 20 جهش داشته و شرایط سختی را برای کل جهان و تبع آن در کشور به وجود آورده است و قدرت سرایت پذیری بسیار بیشتری نسبت به دیگر ویروس های قبلی مانند کرونای نوع چینی دارد و همچنین 70 درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد را دارد.

,

کرونای انگلیسی از آنجایی خطرناکتر می شود که جان افراد سنین پایین به ویژه کودکان را به مخاطره می اندازد و این امر می تواند بیانگر رقم خوردن اسفند ماه تلخ تر از شهریور و مهر امسال در صورت سهل انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

,

در این میان مسئولین به ویژه در ستاد ملی مبارزه با کرونا باید توجه داشته باشند که تصمیماتی که از طرف آنها گرفته می‌شود، تصمیمی برای احداث یا عدم احداث یک پروژه نیست که اگر خطای صورت گرفت نادیده گرفته شود بلکه ارتباط مستقیمی با جان مردم دارد. بنابراین تصمیماتی که اتخاذ می کنند باید با دقت و حساسیت بیشتری همراه باشد تا خدای ناکرده حیات یک هموطن به خاطر سیاست ویک تصمیم اشتباه سلب نشود.

,

بنابراین مسئولین در رابطه با صدا درآمدن خطر وضعیت قرمز در استان همجوار و وضعیت بحرانی کرونایی به وجود آمده در کشور عراق باید جسارت کافی به خرج داده و تصمیمات لازمی در مورد منع تردد چه از کشور عراق و چه از استان همسایه گرفته شود تا بتوانیم خسارت جانی و مالی این موج خیلی بد و خطرناک کرونایی را به حداقل رسانده و با یاری خدا از این مقطع نیز به سلامت عبور کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

کشور عراق و استان همسایه دو کانون بحرانی کرونا

, کشور عراق و استان همسایه دو کانون بحرانی کرونا, کشور عراق و استان همسایه دو کانون بحرانی کرونا,

در همین رابطه "محمد نوذری"، سرپرست استانداری ایلام در پنجاه و هشتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن ابراز نگرانی از روند کرونا نسبت به فراگیری این بیماری در استان هشدار داد و گفت: عواملی که امروز استان را در بحث کرونا تهدید می کند علاوه بر کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و ساده انگاری خطر کرونا در جامعه، یکی وضعیت خراب و نگران کننده کرونا در استان های همسایه و دوم وضعیت بحرانی کرونا در کشور عراق است.

,

وی در ادامه خواستار مراقبت و کنترل بیشتر تردد شهرستان های نزدیک به استان های همسایه و مرز شد و اظهار داشت: امروز شاهد خیز کرونا در این مناطق بویژه در شهرستان های همسایگی خوزستان و لرستان هستیم و این یک زنگ هشدار و خطر برای کل استان است.

,

سرپرست استانداری ایلام با عنوان این مطلب که ورود خودروهای شخصی غیر بومی به شهرهای جنوبی ایلام ممنوع است، افزود: الان ۱۱ شهرستان استان خوزستان وضعیت قرمز دارند و شهرستان های دهلران، مهران و دره شهر و آبدانان نقاط حساس استان قلمداد می شود که فرمانداران این مناطق بایست با حساسیت ویژه‌ موضوعات را دنبال کنند.

,

وی در ادامه تصریح کرد: ورود کلیه خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرستان های جنوبی استان از فردا به مدت یک هفته ممنوع است اما تردد وسایل نقلیه عمومی، حمل بار با انجام غربالگری و تست کرونا بلامانع است.

,

دکتر نوذری در ادامه با عنوان این مطلب که با نارنجی شدن شهرستان دره سهر زنگ خطر برای استان به صدا درآمده است، یادآور: واقعیت این است که هم مردم و هم مسئولان مربوطه به درستی دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و نظارت نکرده اند که امروز چند شهرستان ما از حالت آبی به زرد و یک شهرستان از زرد به نارنجی تبدیل شده است.

,

 وی با عنوان این مطلب که اگر امروز وضعیت کرونا را مدیریت نکنیم فردا خیلی دیر خواهد شد، تاکید کرد: در اجرای دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی بایست تعارفات و ملاحظه کاری را کنار گذاشت.

,

سرپرست استانداری ایلام در ادامه خواستار تشدید نظارت ها بر روند اجرای مصوبات در استان شد و گفت: به شدت محدودیت ها در مناطق زرد و نارنجی استان اعمال می گردد و قصور در اجرای مصوبات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پیگرد قانونی دارد.

,

وی با تاکید بر افزایش نظارت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در مرز مهران یادآور شد: کلیه مسافران ورودی از عراق به مرز مهران با توجه به شیوع کرونای جهش یافته، باید تست کرونا بدهند.

,

نوذری با بیان اینکه هر تصمیمی در خصوص ممنوعیت و محدودیت مرز مهران نیازمند اخذ موافقت کار ویژه مرزی کشور است، اضافه کرد: تا زمان تصمیم گیری نهایی در مورد مرز مهران ، نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی باید در این مرز اتخاذ شود.

,

وی ادامه داد: نتیجه تصمیمات کمیته امنیتی و انتظامی استانداری ایلام در خصوص اعمال ممنوعیت های تردد در مرز مهران بعنوان مصوبه نهایی تصمیم گیرهای در خصوص این مرز خواهد بود.

,

سرپرست استانداری ایلام در پایان گفت: در یک سال گذشته کرونا به ما این پیام مهم داده است که بایست سبک زندگی خودمان را در مقابل کرونا عوض کنیم، و ما برای در امان ماندن از شر این ویروس مرگبار راهی جز این نداریم.

,

وی در خصوص اعمال محدودیت ها در مناطق زرد و نارنجی گفت: باید نظارت کافی برای اعمال محدودیت ها در این مناطق اعمال شود.

,

رصد ورود افراد از سمت خوزستان در ایست و بازرسی سپتون

, رصد ورود افراد از سمت خوزستان در ایست و بازرسی سپتون, رصد ورود افراد از سمت خوزستان در ایست و بازرسی سپتون,

"مجید عسگری"، فرماندار دهلران در نشست ستاد کرونا دهلران با اشاره به وضعیت کرونا در استان خوزستان و همجواری این استان با شهرستان دهلران نیز گفت: با توجه به تصمیمات ستاد کرونای استان ورود افراد از سمت خوزستان در ایست و بازرسی سپتون مورد رصد و پایش  قرار گرفته و ضمن تب سنجی، رپید تشت نیز از افراد ورودی به شهرستان انجام می شود.

,

وی به موضوع کاهش تردد به آرامستان ها و بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و اظهار کرد: کنترل اصناف، بازار و شرکت ها و ادارات بصورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

,

رییس ستاد کرونا دهلران یادآور شد: رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده حداکثری از ماسک و کاهش حضور در تجمعات با توجه به وضعیت زرد کرونا در شهرستان بصورت ویژه مد نظر قرار می گیرد و دستگاه های عضو ستاد نیز با دقت اجرای مصوبات را رصد کنند.

,

عسگری تاکید کرد: در روزهای پایانی سال رفت و آمدها برای خرید ایام عید افزایش می یابد، لذا می طلبد نظارت ها و پایش مستمر و روزانه باشد و رعایت پروتکل های بهداشتی به جد دنبال شوند.

,

فرماندار دهلران عادی انگاری توسط مردم را بزرگترین زنگ خطر برای افزایش کرونا ذکر کرد و گفت: استفاده از ماسک در شهرستان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است که مردم باید با توجه به این موقعیت استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

,

عسگری  بر ضرورت تشدید نظارت های کرونایی در این شهرستان تاکید و اضافه کرد: ادارات در خصوص نصب تابلوهای هشدار دهنده کرونا و شهرداری ها نیز نصب بنر در سطح شهرها با موضوع کرونا و خطرات آن و راه های پیشگیری با رعایت پروتکل های بهداشتی و پیام های آموزشی اقدام کنند.

,

وی به تعطیلی برخی فعالیت ها در شرایط زرد اشاره کرد و افزود: هر کسب و کاری که در شرایط کنونی پروتکل ها را رعایت نکند، تعطیل می شود، سلامت مردم خط قرمز همه ماست و با کسی در این موضوع تعارف نداریم.

,

فرماندار دهلران فعالیت تالارها را منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی با ۳۰ درصد ظرفیت ذکر کرد و تصریح کرد: هرگونه نشست و گردهمایی و اجتماع بدون داشتن مجوز از ستاد کرونای شهرستان ممنوع است، ضمن اینکه ورود مهمان به مهمانسراها نیز ممنوع و ساماندهی دستفروشان سطح شهر هر چه سریعتر باید انجام و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در حوزه کاری خود باید هر هفته گزارش را به ستاد کرونای شهرستان ارائه دهد.

,

عسگری بر ضرورت مسدودسازی آرامستان ها و بقاع متبرکه در شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: چاپخانه ها و مراکز چاپ و تکثیر و فضاهای مجازی از درج آگهی فوت خودداری کنند، هرگونه اجرای مراسم عزاداری و عروسی در شهرستان منع قانونی دارد و مردم باید با ستاد کرونای شهرستان همکاری کنند.

,

رییس ستاد کرونای دهلران در پایان از اعضای ستاد خواست در راستای اجرای مصوبات نهایت دقت و تلاش بعمل آورند و بانک ها نیز نسبت به نصب آپلیکیشن ماسک اقدام کنند.

,

در نهایت باید گفت که عبور از این مرحله سخت کرونایی مستلزم مدیریت صحیح و مشارکت و همراهی آحاد مردم است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه