اخبار داغ

سردار سلیمانی در مناطق زلزله‌زده کهگیلویه‌وبویراحمد خبر داد؛

آمادگی بسیج در ساخت و ساز شهر زلزله‌زده سی‌سخت

آمادگی بسیج در ساخت و ساز شهر زلزله‌زده سی‌سخت
رئیس سازمان بسیج کشور در سی‌سخت با اشاره به نیاز سنجی مردم زلزله‌زده این منطقه، از آمادگی بسیج در ساخت و ساز این شهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، صبح امروز رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در مناطق زلزله‌زده سی‌سخت از منازل و مکان‌های تخریب‌شده در این شهر بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سردار سلیمانی سپس در نشستی با فرمانده سپاه فتح از اقدامات و خدمات بسیج  استان در زلزله اخیر مطلع شد.

در ادامه این نشست سردار سلیمانی با تقدیر و تشکر از سردار خرم دل و مجموعه سپاه و بسیج در زلزله سی سخت گفت: مرادن سی سخت سخت‌کوش و پویا هستند.

,
,
,

وی ابراز داشت: سابقه جمهوری اسلامی در برخورد با مناطق زلزله زده افتخارآمیز است، شهر بم را در هنگام زلزله و در حال حاضر نگاه کنید، منجیل و رودبار، زرند و شمال زرند، سرپلذهاب؛ روستاهای تخریب شده در سرپلذهاب اکنون آباد و مدرن هستند، سابقه جمهوری اسلامی ایران در زلزله افتخار آمیز است، مردم نگران آینده نباشند.

رئیس سازمان بسیج کشور با اشاره به اینکه مردم از لحاظ مسکن و ابنیه و مشاغل صدمه دیده اند گفت: با پیگیری سردار خرم دل تیم‌های ارزیاب باید سریعا کار خود را به پایان برسانند تا اقدامات لازم انجام شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نواقصات و کمبودهای مردم را شناسایی و حل خواهیم کرد و لازم است ارزیابی‌ها دقیق صورت گیرد گفت: در آواربرداری می توانیم به تیپ قهرمان ۴۸ فتح کمک کنیم، در ساخت و نوسازی نیز آمادگی ورود داریم که مستلزم هماهنگی و قرارداد با دستگاه های دولت است که این موارد کارهای میان‌مدت است.

,
,
,
,
,

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه موضع ما موضع مردم است و بسیج اصناف جهت تامین نیازها با حضور گروه های جهادی نیازمندی‌های مردم را بررسی و گزارش دهد گفت: در خاک‌برداری آماده اعزام دستگاه ها و ادوات هستیم و آمادگی انعقاد قرارداد با دولت را داریم ولی باید مبلغ تخصیص داده شده به زلزله‌زدگان را افزایش پیدا کند.

,

رئیس سازمان بسیج با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در رفت و آمدها  رعایت نکات بهداشتی و کرونایی ضروری است تا ان‌شاءالله جان مردم بیش از این به خطر نیفتد.

,

خرم‌دل؛ فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ادوات تیپ ۴۸ فتح وارد منطقه شده‌اند و تیم‌های ارزیاب ارزیابی‌های اولیه را انجام داده‌اند؛ تا کنون بر اساس برآوردهای انجام‌شده ۸۰۰ خانه کاملا تخریب شده است.

,

وی گفت: دارو، بسته معیشتی، کانکس و وسایل گرمایشی از ملزومات ما در منطقه است.

فرمانده سپاه فتح افزود: طبق صحبت‌هایی که با استاندار انجام شده است مقرر شد ۱۰۰ میلیون قرض‌الحسنه و ۸۰ میلیون بلاعوض به آسیب‌دیدگان داده شود.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه