اخبار داغ

آنچه باید درباره رمز ارزها بدانیم؛

چرا ارزهای دیجیتال در کشورهای توسعه‌یافته استخراج نمی‌شود

چرا ارزهای دیجیتال در کشورهای توسعه‌یافته استخراج نمی‌شود
رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری به تشریح ارزهای دیجیتال، چگونگی استخراج این رمز ارزها و سایر مسائل مربوط به این حوزه پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام خسروی رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: رمز ارز یا همان ارز‌های دیجیتال، دیتاهایی هستند که در سرورها منتشر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف با استفاده از دستگاه‌هایی به اسم ماینر استخراج می‌شوند، گفت: این ارزهای دیجیتال با اسامی مختلف در کشورهای گوناگون معروف هستند.

رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استخراج رمز ارزها همراه با صرف هزینه است، افزود: هرکدام از این رمز ارزها یا دیتاهای استخراج شده در بازار یک قیمت مشخص دارد.

خسروی ادامه داد: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال یا همان ماینرها برق مصرف می‌کنند تا بتوانند دیتاها را از روی شبکه دریافت کنند تا تبدیل به تولید این رمز ارزها شود.

وی عنوان کرد: به‌عنوان یک مثال می‌توان این‌گونه بیان کرد؛ یورو یا دلار پول‌های بین‌المللی هستند که بین کشورهای مختلف مبادله می‌شود، پولی که محسوس است و دست به دست مبادله می‌شود، اما رمز ارزها در شبکه‌های الکترونیکی پول‌هایی هستند که به‌صورت مجازی مبادله می‌شود.

رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فردی که ارز دیجیتال بیت کویین استخراج می‌کند می‌تواند این ارز دیجیتال را به یک قیمت مشخص به فروش برساند یا آن را به اشتراک بگذارد.

خسروی اضافه کرد: اینکه رمز ارز با چشم دیده نمی‌شود باعث می‌شود که تصور آن سخت‌تر شود اما در بحث شبکه اینترنتی که محل جابه‌جایی این ارزها است، پول جابه‌جا می‌شود.

وی یادآور شد: استخراج رمز ارزها توسط دستگاه‌های پردازنده‌ای انجام می‌شود که اصطلاحاً به آن ماینر یا ماینیگ گفته می‌شود.

رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه تولید برق بالا و مناسب است و ایستگاه‌های تولید برق توان و ظرفیت خوبی دارند، تصریح کرد: کمترین قطعی برق در این استان است.

خسروی بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌هایی که در چهارمحال و بختیاری وجود دارد پایین بودن دمای هوا است، استخراج ارز دیجیتال با دستگاه‌های ماینیگ باعث گرم شدن بیش از حد این دستگاه‌ها می‌شود لذا خنک بودن هوا برای محل استقرار این دستگاه‌ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های ذکر شده برای استان چهارمحال و بختیاری باعث شده است عده‌ای به فکر استقرار دستگاه‌های ماینر و استخراج بیت کویین در این استان بیفتند، تأکید کرد: از طرفی دستورالعملی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده که بسیار سخت‌گیرانه است و علی‌رغم هجوم بسیار زیاد سرمایه‌گذار، 18 مورد بیشتر نتوانستند موافقت اصولی اولیه برای فعالیت در این بخش را کسب کنند.

رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مردم باید آگاهانه به سراغ فعالیت در عرصه استخراج ارز دیجیتال بیایند، بسیاری از دستگاه‌های ماینر قاچاق هستند که درنهایت باعث توقیف آن‌ها  می‌شود.

خسروی گفت: بعضاً افرادی که وارد عرصه استخراج ارز دیجیتال می‌شوند اطلاعات کافی در این خصوص را ندارند و دچار مشکل می‌شوند.

وی با بیان اینکه رمز ارزها نحوه پشتیبانی مالی و نحوه نظارتی پیچیده‌ای دارند که باعث بروز مشکلاتی می‌شود، افزود: در جهان تنها در کشورهای در حال توسعه است که رمز ارزها استخراج می‌شوند که خود مشکوک است که چرا کشورهای توسعه‌یافته انجام این کار را قبول نکردند.

رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به واحدهای تولیدی استان توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌وجه به سمت انجام این عمل نروند مگر اینکه واحدی سه سال از ابطال پرونده‌اش گذشته باشد و عملاً هیچ فعالیت تولیدی نمی‌تواند انجام دهد، امکان دادن مجوز استخراج ارز دیجیتال به واحدهای فعال به‌هیچ‌وجه وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه