اخبار داغ

سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با دانا:

دولت بدون تردید مصوبه لغو تحریم‌ها را اجرا کند/ تحریکات آژانس برای پایبندی ایران بر پروتکل الحاقی است

دولت بدون تردید مصوبه لغو تحریم‌ها را اجرا کند/ تحریکات آژانس برای پایبندی ایران بر پروتکل الحاقی است
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحرکات اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: با این تحرکات تلاش می کنند، فضا را به سمتی هدایت کند که خروج از برجام از سوی ایران تلقی نشود و جمهوری اسلامی بر تعهدات خود در پروتکل الحاقی پایبند باشد.
[

«حسین سبحانی نیا»، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مصوبه مجلس در خصوص لغو تحریم ها و خروج جمهوری اسلامی ایران از پروتکل الحاقی قانون است و دولت موظف به اجرای آن است گفت: سازمان انرژی اتمی موظف است نسبت به اجرای این قانون اقدام کند زیرا راهی جز اجرای قانون ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به تحرکات اتحادیه اروپا در روزهای اخیر و نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین اظهارات برخی در وزارت امور خارجه ادامه داد: با این تحرکات تلاش می کنند، فضا را به سمتی هدایت کنند که خروج از برجام از سوی ایران تلقی نشود و جمهوری اسلامی بر تعهدات خود در پروتکل الحاقی پایبند باشد، آقای عراقچی هم در اظهاراتی رسما اعلام کردند که ما ازبرجام خارج نمی شویم و تنها سطح همکاری با بازرسان آژانس را کاهش خواهیم داد.

,

سبحانی نیا با بیان اینکه تلاش می کنند قانون مجلس را به سمتی هدایت کنند که خروج از پروتکل الحاقی مورد توجه قرار نگیرفته و تعهدات ایران در این زمینه باقی بماند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به طرف های آمریکایی و غربی ندارد چرا که بر خلاف تعهداتشان در برجام عمل کردند و مدام ایران را از یک مرحله به مرحله دیگر پاس کاری می کنند.

,

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه وسیع کردن دامنه تردد دیپلمات های ایرانی در نیویورک و یا لغو مکانیزم ماشه چیزی نیست که جایگزین تعهدات عمل نشده طرف های آمریکایی باشد تاکید کرد: این اقدامات از نظر ما به معنای گام اول از سوی آمریکا محسوب نمی شود که بخواهند گام بعدی را از سوی ایران انتظار داشته باشند. آمریکا هنوز در گام اول اجرای تعهداتش مانده است.

,

سفیر سابق ایران در مراکش با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی در صورتی که مدعی هستند به توصیه های رهبری عمل می کنند باید در شرایط حساس کنونی بر این ادعا ثابت قدم باشند تاکید کرد: نباید به چیزی جز لغو تحریم ها راضی شوند و دل خوش به وعده های و قول هایی که این روزها از زبان مقامات آمریکایی می شنوند نباشند.

,

سبحانی نیا با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی گفت: باید بر موضع قانونی خود مستحکم باشیم و در مسیر قانونی حرکت کنیم. مصوبه مجلس بالاترین جایگاه را دارد پس باید بدون ذره ای تردید مصوبه مجلس از سوی وزارت امور خارجه اجرا شود.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه