اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

نامگذاری یک خیابان در تبریز به نام "مهندس"/ نظرات کارشناسی در حادثه مترو مغایرت دارد

نامگذاری یک خیابان در تبریز به نام "مهندس"/ نظرات کارشناسی در حادثه مترو مغایرت دارد
جلسه امروز شوای شهر تبریز با بررسی ایرادات فرمانداری، تصویب نامگذاری خیابان مهندس و انتخاب اعضای هیات امنای مرکز پژوهش‌ها برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهرام دبیری در جلسه امروز شورای شهر تبریز با اشاره به روز زبان مادری اظهار داشت: افراد بسیار اندکی وجود دارند که از زبان مادر خود استفاده نکرده و از آن لذت نبرند. انسان‌ها احساسات خود را با زبان مادری می‌توانند بهتر بیان کنند و سالروز زبان مادری موجب پیوند بیشتر فرهنگ‌‌‌های زبانی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه همه حق دارند به زبان مادر بخوانند و بنویسند، گفت: این یک اصل قانونی است و مقام معظم رهبری نیز بارها به آن ‌تاکید داشتند. برای همه واجب است تا موجب گسترش و بالندگی زبان مادری خود شوند و همواره وجود زبان‌‌‌های مختلف موجب همکاری و پیوند در کشور می‌شود و باید همانند یک گنج از زبان مادری خود حراست کنیم.

,

رئیس شورای شهر تبریز در ادامه با اشاره به مصوبه شورای شهر در خصوص تراکم‌ مازاد عنوان کرد: ضریب یک ونیم در محاسبه‌ها، محاسبه می‌شود که مصوبه شورا این بند را ندارد و فرمانداری نیز آن را تایید نکرده است. از شهرداری انتظار داریم هرچه سریعتر این ضریب یک و نیم را حذف کند و مبالغ اخذ شده نیز عودت داده شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال فضای سبز ابراز کرد: درخصوص نامگذاری سال جاری متاسفانه نتوانسته‌ایم به اهداف خود دست یابیم و از این روزاین امر باید با جدیت پیگیری شود تا بتوانیم به قولی که داده شده عمل کنیم.

,

دبیری همچنین با اشاره به حادثه قطار شهری افزود: گزارش این حادثه به کمیسیون عمران ارجاع شده و کمیسیون عمران گزارش خود را از بررسی علت این حادثه ارائه کند.

,

مغایرت کارشناسی در خصوص حادثه مترو

, مغایرت کارشناسی در خصوص حادثه مترو,

سونیا اندیش رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی‌شهر تبریز در خصوص گزارش علت حادثه قطار شهری گفت: در این خصوص تمامی‌اعضای کمیسیون و کارشناسان این کمیسیون جهت بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند و این امر که چگونه از تکرار این حادثه جلوگیری شود، مورد بررسی است.

,

وی ادامه داد: گروه‌های کارشناسی مشهد و تهران در تبریز حضور یافتند و نظر کارشناسی هفته گذشته ارائه شده است که مغایرت‌هایی وجود دارد که باید هماهنگی‌های لازم جهت رفع مغایرت‌ها انجام‌ شود.

,

سپس دستور جلسه اول یعنی گزارش حسابرسی شهرداری تبریز و سازمان‌‌‌های وابسته در صحن علنی شورای اسلامی‌شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت. محمد باقر بهشتی رییس کمیته حسابرسی در این خصوص توضیح داد: گزارش حسابرسی سال‌‌‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ شهرداری مرکز و مناطق تبریز و حسابرسی سال‌‌‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ سازمان‌ها و شرکت‌‌‌های وابسته شهرداری تبریز بررسی و تصویب شده است و امروز گزارش حسابرسی سال‌‌‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ شهرداری مرکز و مناطق تبریز بررسی خواهد شد.

,

عبداله تقی‌پور در خصوص این گزارش حسابرسی گفت: برای حسابرسی‌ها زمان طولانی ارائه شده است که تکالیفی نیز برای آن تعیین شده است اما در سال آینده معلوم نیست چه کسی آن را بررسی خواهد کرد چراکه شورای فعلی سرکار نیست. کمیته‌ای تشکیل شود و حسابرسی‌ها را بررسی کنند تا در نهایت در شوا تصویب شود.

,

در نهایت گزارش حسابرسی شهرداری مرکز و مناطق شهرداری تبریز در سال ۹۳ و ۹۴ با اعمال اصلاحاتی تصویب شد.

,

انتخاب اعضای هیات امنای مرکز پژوهش‌ها

, انتخاب اعضای هیات امنای مرکز پژوهش‌ها,

در ادامه انتخاب اعضای حقیقی هیأت امنای مرکز پژوهش‌‌‌های شورا در دستور کار قرار گرفت که بهشتی در این خصوص عنوان کرد: طبق اساسنامه، مرکز پژوهش‌ها ۹ نفر هیات امنا دارد که رییس شورای اسلامی‌شهر تبریز، رییس مرکز پژوهش‌‌‌های شورای اسلامی‌شهر تبریز، سه نفر از اعضای شورای اسلامی‌شهر تبریز، شهردار تبریز، و سه نفر متخصص مدیریت شهری عضو آن هستند.

,

وی ادامه داد: ۳ نفر از اعضای شورای شهر و سه نفر متخصص مدیریت شهری با پیشنهاد رییس شورای شهر و تصویب در صحن شورا به مدت ۲ سال عضو هیئت امنای مرکز خواهند بود.

,

در این جلسه با موافقت اعضای شورای شهر تبریز سعید نیکو خصلت، فرج محمد قلیزاده، فریدون بابائی اقدم به عنوان نمایندگان شورا و محمدتقی پیربابائی عضو فعلی هیات امنا در هیات امنای جدید مرکز ابقاء و حسین اصغرپور و شهریور روستائی به جای آقای جواد رحمتی و رسول قربانی به عنوان اعضای حقیقی جدید هیات امنای مرکز انتخاب شدند. مهلت عضویت اعضای شورا تا پایان دوره پنجم شورا و سایر نفرات به مدت دو سال خواهد بود.

,

دستور جلسه بعدی بررسی نامه فرماندار و رئیس هیئت تطبیق در خصوص تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ و مصوبات جلسه ۲۲۵ شورای اسلامی‌کلانشهر تبریز بود که دبیری در این خصوص توضیح داد: در جلسه هیئت تطبیق و اعضای شورا و شهرداری تعرفه عوارض محلی بررسی شد و در نهایت فرمانداری ۱۶ ایراد برای تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ معرفی کرد که با برگزاری یک جلسه دیگر برخی موضوعات حل شد اما برخی موضوعات نیاز به اصلاح دارد.

,

پروانه رایگان دلیل تخلفات ساختمانی

, پروانه رایگان دلیل تخلفات ساختمانی,

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در خصوص تخلفات ساخت‌وساز توضیح داد: مطابق قانون برای تخریب ساخت‌وسازی غیرقانونی و تخلفات ساختمانی باید از کمیسیون ماده صد محوز گرفته شود.

,

وی با بیان اینکه تخلفات در مناطق حاشیه نشین بیشتر است، گفت: با توجه به اینکه پروانه و مجوز در این مناطق رایگان است، تخلفات بستری هم در این مناطق رخ می‌دهد که می‌توان برای پیشگیری از تخلفات از صاحبان املاک چک تضمینی گرفت.

,

تقی‌پور در خصوص ایرادات تراکم عنوان کرد: تعرفه باید برای آنهایی که برای تراکم در قالب قانونی مراجعه می‌کنند بیشتر از ۴۵ درصد نباشد اما آنهایی که برای انتفاع شخصی مازاد بر تراکم دارد می‌تواند بسیار بیشتر باشد، اما در عمل مصوبه ما اجرا نمی‌شود.

,

فریدون بابایی اقدم هم با اشاره به قانون گریزی در پروانه‌های ساختمانی تاکید کرد: قانون گریزی شدیدی در پروانه‌ها وجود دارد و شورا باید به عنوان ‌نماینده مردم وارد شود تا شاهد این حجم از ورودی پرونده‌‌‌های قانون گریزی در پروانه‌ها نباشیم.

,

فروش واحدهای مشکل‌دار توسط افراد سودجو

, فروش واحدهای مشکل‌دار توسط افراد سودجو,

محرم محمدزاده با بیان اینکه تعدادی از افراد سودجو واحدهای مشکل دار را اجرا و با قیمت پایین به شهروندان می‌فروشند، اظهار داشت: این افراد سند به آنها ارایه نمی‌کنند و شهروندان با مشکل روبرو می‌شوند. در تبریز نمی‌توان کارتن را جابجا کرد چراکه افراد سودجو جلوی شما سبز شده و کارتن را به قیمت پایین برمی‌دارند اما در زمینه انتقال مصالح ساختمانی هیچ ایرادی وجود ندارد و در شهر حمل می‌شود. باید تولید و توزیع مصالح با نظارت کافی انجام شود.

,

اندیش هم با اشاره به اینکه لایحه‌ای درخصوص ساماندهی خودیاری در شورا تصویب شد که موجب شده شهروندان با مشکلات روبرو شوند، یادآور شد: وقتی شهروندان به نحوه محاسبه جریمه شکایت می‌کنند جریمه بیشتر می‌شود که باز در صورت شکایت رای بیشتر می‌شود این باعث ناراحتی شهروندان شده است.

,

وی در خصوص پارک حاشیه‌ای و پرداخت ارزش افزوده عنوان کرد: در خصوص پارک حاشیه‌ای ارزش افزوده دوسال است که پرداخت نشده اگر از مردم دریافت شده که باید پرداخت می‌شد اگرنه پیمانکار باید ارزش افزوده را پرداخت کند.مصوبه کمیسیون برای هرساعت پارک در پارک حاشیه‌ای ۱۸۰۰ تومان است که شورا به مصوبه تعرفه عوارض محلی تاکید می‌کند.

,

براساس اعلام ایرادات ۱۶ بندی هئیت تطبیق برای تعرفه عوارض سال ۱۴۰۰ اعضای شورای شهر تمامی‌۱۶ بند را بررسی و ایرادات گرفته شده را اصلاح و به تصویب اعضای شورای اسلامی‌شهر تبریز رسید.

,

نامگذاری یک خیابان در تبریز به نام مهندس

, نامگذاری یک خیابان در تبریز به نام مهندس,

در پایان طرح نامگذاری یکی از خیابان‌‌‌های شهر تبریز به نام «مهندس» مورد تصویب اعضا شورای اسلامی‌شهر تبریز قرار گرفته و جهت تصمیم گیری و انتخاب خیابان به کمیسیون فرهنگی و کمیته نامگذاری ارجاع شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه