اخبار داغ

یک مسئول در شهرداری زنجان:

فعالیت بازارهای روز در زنجان بستگی به تصمیمات ستاد کرونا دارد

فعالیت بازارهای روز در زنجان بستگی به تصمیمات ستاد کرونا دارد
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری زنجان با بیان اینکه فعالیت بازارهای روز به تصمیمات ستاد کرونا بستگی دارد، گفت: در صورتی که مجوز بازگشایی و فعالیت بازارهای روز و جمعه‌بازار صادر شود، کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بازارها راحت‌تر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به شدت پیگیر بازگشایی بازارهای روز در سطح شهر هستیم اما علی‌رغم مکاتبات فراوان متاسفانه هنوز ستاد کرونا هیچگونه مجوزی در این زمینه صادر نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بازگشایی بازارهای روز از 2 جهت بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد: هم اسفندماه به دلیل قرار گرفتن در آستانه عید نوروز، زمان رونق کسب و کارها است و هم اینکه در صورت بازگشایی و اجازه فعالیت بازارهای روز، مشکلات شهرداری نیز حل می‌شود.

,

عسگری افزود: در این صورت، دستفروش‌ها از سطح شهر جمع شده و به صورت متمرکز در یک منطقه قرار می‌گیرند و راحت‌تر می‌توان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدیریت و کنترل کرده و با عدم رعایت پروتکل‌ها نیز برخورد کرد اما فعالیت بازارها منوط به تصمیمات ستاد کرونا است.

,

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری زنجان با بیان اینکه شهرداری، راغب گشایش بازارهای روز است، گفت: ما اعلام می‌کنیم که در صورت صدور مجوز فعالیت بازارهای روز این آمادگی را داریم تا ضمن تدوین پروتکل‌های بهداشتی نسبت به رعایت دقیق آن‌ها توسط کسبه نیز نظارت و کنترل کافی داشته باشیم اما در هر صورت، تایید نهایی با ستاد کرونا است.

,

وی اظهار داشت: کسبه و دستفروشان به دلیل تعطیلی بازارهای روز در مناطق مختلف شهر، تجمع می‌کنند که این امر، شهرداری را نیز اذیت می‌کند هر چند به طور مستمر با ایجاد مانع و نیوجرسی اجازه تجمع نمی‌دهیم اما کافی نیست.

,

عسگری با بیان اینکه تعطیلی بازارهای روز، توجیه نداشت، خاطرنشان کرد: بازارهای روز، محیط‌های باز هستند و میزان شیوع ویروس در این مناطق، پایین است اما فعلاً این امکان وجود ندارد و بستگی به مصوبات ستاد کرونا دارد.

,

این مسئول در خصوص تجمع دستفروشان وانت‌بار در نقاط مختلف شهر که هم سبب ایجاد ترافیک شده و هم خطر جانی برای شهروندان دارد، گفت: قرار بود شهرداری زنجان 11 نقطه شهر را شناسایی و در اختیار این کسبه قرار دهد که این امر با صَرف هزینه‌های هنگفت انجام شد اما طبق آئین‌نامه، اِعمال قانون برای موارد متحرک (وانت‌ها) بر عهده پلیس راهور است.

,

وی با بیان اینکه غیر از پلیش راهور هیچکس نمی‌تواند برای دستفروشان وانت‌ها اِعمال قانون کند، خاطرنشان کرد: بحث‌های شهری، مسائل میان‌سازمانی است که شهرداری در این رابطه به تعهداتش عمل کرده اما نحوه توقف و فعالیت وانت‌ها بر عهده پلیس راهور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه