اخبار داغ

درصدد رفع مشکل شهرام هروی هستیم؛

مؤمنی: آمادگی کاراته‌کاها به روزهای پیش از کرونا بازمی‌گردد/ در کاتا هم مانند کومیته به‌دنبال سهمیه المپیک هستیم

مؤمنی: آمادگی کاراته‌کاها به روزهای پیش از کرونا بازمی‌گردد/ در کاتا هم مانند کومیته به‌دنبال سهمیه المپیک هستیم
دبیر فلدراسیون کاراته گفت: با اردوهای اخیر سطح آمادگی بچه‌ها تا حدود زیادی بازیابی شده و به‌زودی هم کاراته‌کاهای ما به آمادگی پیش از شیوع ویروس کووید-۱۹ باز خواهند گشت.
[

وحید مومنی، دبیر فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ کاراته در روزهای جاری اظهار داشت: هفته اول مسابقات با سبک و سیاق جدید و با رعایت حداکثری تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد که از نحوه برگزاری اجرایی آن رضایت داشتیم و سعی کردیم تا محل اسکان، برگزاری و سالن مسابقات از کیفیت خوبی برخوردار باشد و در خور شأن جامعه کاراته قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او با اشاره به لغو اردوی تیم‌های پایه کاراته ادامه داد: شیوع ویروس کرونا به نحوی تمام رشته‌های ورزشی و تیم‌های پایه را تحت تاثیر قرار داد و بسیاری از رویدادها را لغو کرده. بنابراین تا وقتی فدراسیون جهانی کاراته درباره تیم‌های پایه به ما تقویم مسابقات اعلام نکند، اردویی نخواهیم داشت. برنامه‌ مسابقات هر زمان که اعلام شود، اردوهای تیم‌های پایه را مانند اردوهای تیم‌های بزرگ‌سالان با کیفیت و شرایط خوبی برگزار خواهیم کرد.

,

دبیر فدراسیون کاراته درباره اردوهای تیم‌های ملی بانوان و آقایان در راه مسابقات المپیک عنوان کرد: تمام ورزشکاران خانم و آقای ما باتجربه هستند و به دلیل شرایط کرونایی کشور مدت‌ها از شرایط مبارزه و مسابقه دور مانده بودند، اما با این اردوهای اخیر سطح آمادگی بچه‌ها تا حدود زیادی بازیابی شده و به‌زودی هم کاراته‌کاهای ما به آمادگی پیش از شیوع ویروس کووید-۱۹ باز خواهند گشت. اردوهای ملی خود را ادامه خواهیم داد تا سطح تمرینات بچه‌ها برای مسابقات آتی و گزینشی‌ها به مراتب حفظ شود و بهبود یابد.

,

, ,

وی همچنین افزود: برخی این روزها مدام تکرار می‌‍کنند که چرا اردو یا مسابقات رده‌های پایه برگزار نمی‌شود، گویا آنها فراموش کردند که کرونا در جامعه وجود دارد و فدراسیون جهانی و فدراسیون آسیایی نیز برنامه‌ای برای مسابقات رده‌های پایه اعلام نکرده که ما بر اساس آن بخواهیم اردوها را تشکیل دهیم. وقتی ما نمی‌دانیم باید در چه مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم، مفهوم برپایی اردوی تیم‌های پایه و پذیرفتن خطر شیوع بیماری کرونا چیست؟!

,

او درباره مسابقات آتی تصریح کرد: بسیاری از ورزشکاران حاضر در لیگ برتر متعلق به رده‌های پایه هستند. مسلما پروتکل‌های بهداشتی که باید برای این عزیزان در نظر بگیریم سخت‌گیرانه‌تر از مسابقات سوپر لیگ است. استقبال بسیار خوب تیم‌ها که نزدیک به ۳۰ تیم در بخش آقایان و بانوان است باعث شده برگزاری لیگ برتر در چنین شرایطی دشوارتر از سوپر لیگ باشد اما این قول را به تمام مربیان و ورزشکاران لیگ برتری می‌دهیم که با بهتر شدن شرایط، فدراسیون کاراته لیگ برتر را با همان کیفیت سوپر لیگ، برگزار کند. مسابقات مراکش و کاراته وان هم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود و منتظر اعلام رسمی WKF هستیم تا تقویم مسابقات اعلام شود و بر مبنای آن به اردوها بپردازیم.

,

مومنی در مورد شرایط شهرام هروی در تیم ملی کاراته و برطرف کردن مشکلات او نیز تصریح کرد: مشکل سرمربی تیم ملی کاراته به تداخل زمانی شغل‌اش و حضور در تمرینات و اردوهای ملی‌پوشان بازمی‌گشت که با رایزنی‌های صورت گرفته بین فدراسیون کاراته، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک درصدد رفع آن هستیم و ان‌شاالله مشکلی نخواهد بود.

,

دبیر فدراسیون کاراته نهایتاً در خصوص شانس کسب سهمیه کاتاکاهای کشورمان گفت: تمامی شرایط را فراهم کرده‌ایم تا ورزشکاران رشته کاتای ما نیز مانند ملی‌پوشان کومیته با بالاترین سطرح آمادگی در مسابقات گزینشی و کسب سهمیه حاضر شوند و با همن بالای خود بتوانند تعداد سهمیه‌های‌مان را افزایش دهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه