اخبار داغ

تفاوت قیمت از مصاحبه تا عمل؛

گرانفروشی داروخانه‌ها در سایه عدم نظارت و بازرسی/ هیچ داروخانه‌ای حرف رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان را نمی‌خرد!

گرانفروشی داروخانه‌ها در سایه عدم نظارت و بازرسی/ هیچ داروخانه‌ای حرف رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان را نمی‌خرد!
پنج روز قبل بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان قیمت جدید ماسک را ۸۰۰ تومان اعلام کرد و بیان داشت اگر فروشنده ای ماسک را بالاتر از این قیمت بفروشد تخلف کرده و سازمان تعزیرات برای وی پرونده تشکیل خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور را فردی فراموش نکرده، روزهایی که مردم در التهاب پیدا کردن یک ماسک برای استفاده چند روزه خود یا اعضای خانواده خود بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
فارغ از همه دغدغه های جامعه برای تامین ماسک قیمت این محصول در همین روزها سال گذشته به چند هزار تومان هم رسیده بود و به کالایی کم یاب در بازار تبدیل شده بود.
,
 
,
پس از گذشت چند مدت از بحران تولید ماسک کاسته شد، اما همچنان برای تامین ماسک و هزینه تمام شده برای تولید کننده بین مسوولان اختلاف نظر وجود داشت تا جایی که برخی از افراد سودجو در این زمینه دست به احتکار یا ارسال محصول به سایر استان ها زدند.
,
 
,
هر چه فضای جامعه از التهاب شکل گرفته کاسته شد و نیروهای مردمی و تولیدی وارد فضای تولید ماسک شدند، کم کم بساط سودجویان در این عرصه برچیده شد تا کار به دست اهلش بیفتد و قیمت ماسک نیز با اعلام مسوولان در چند ماه گذشته به کمتر از ۱۵۰۰ تومان برسد.
,
 
,
این روزها می توان ادعا داشت دیگر هیچ فردی در جامعه دغدغه تامین ماسک سه لایه بهداشتی را ندارد چرا که شاید در سوپر مارکت های گذری نیز بتوان ماسک تهیه کرد.
,
 
,
پس از کش و قوس های فراوان چندی پیش قیمت ۱۲۰۰ تومان برای ماسک توسط نهادهای مختلف اعلام شد هرچند این قیمت در فروشگاه های مختلف به هیچ وقت فروخته نمی شد و در داروخانه ها نیز با قیمت مصوب و یا هزار تومان به فروش می رسید.
,
 
,
پنج روز قبل بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان قیمت جدید ماسک را ۸۰۰ تومان اعلام کرد و بیان داشت اگر فروشنده ای ماسک را بالاتر از این قیمت بفروشد تخلف کرده و سازمان تعزیرات برای وی پرونده تشکیل خواهند داد.
,
 
,
پس از اظهارنظر رییس دانشگاه علوم پزشکی، باید حساب اصناف دیگر را از نظارت جدا کرد اما یکی از مکان های پرترددی که ماسک را با تعداد بسیار به صورت روزانه در اختیار افراد قرار می دهد داوخانه ها هستند.
,
 
,
پس از مراجعه خبرنگار گلستان ما به داروخانه های متعدد در سطح شهر گرگان مشخص شد هیچ کدام از داروخانه های سطح شهر گرگان ماسک را به قیمت اعلام شده نمی فروشند و هرکدام قیمت خود را دارند که بین هزار تومان تا ۱۲۰۰ تومان است.
,
 
,
شاید فردی که در حال خرید است این مبلغ برای وی اصلا مورد توجه قرار نگیرد و ارزشی نداشته باشد اما باید به این توجه داشت که داروخانه ها اگر از هر فرد این سود غیرقانونی را دریافت کنند قطعا مبلغ غیر قانونی را به دست خواهند آورد، باید در همین فضا قیمت ها کنترل شود تا خودکامگی عامل افزایش قیمت دوباره ماسک نشود.
,
 
,
 انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه