اخبار داغ

دبیرکل بنیاد هابیلیان:

نباید اجازه دهیم آمار اقدامات تروریستی علیه ایران در تاریخ محو شود/ ترور شهید فخری‌زاده شعاری پیگیری شد

نباید اجازه دهیم آمار اقدامات تروریستی علیه ایران در تاریخ محو شود/ ترور شهید فخری‌زاده شعاری پیگیری شد
هاشمی‌نژاد با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم جای شهید و جلاد عوض شود گفت: باتوجه به عدم در اختیار داشتن لیست شهدای ترور در کشور تلاش داریم حداقل آمار اقدامات تروریستی علیه ایران در تاریخ محو نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان در گفت‌وگوی تفصیلی با صبح توس، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی و تا زمان حضور انقلاب اسلامی پدیده تروریسم هنوز وجود دارد و معتقد هستیم در این زمینه غفلت صورت گرفته و گویی بدهکار دشمنان شدیم و متأسفانه در سطح داخلی و بین‌المللی اصلا عمل نکردیم که همین امر باعث شده در این موضوعات شاهد محکومیت باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

هاشمی‌نژاد گفت: ۵۰ قطعنامه حقوق بشری علیه ایران پس از ۴۲ سال از انقلاب اسلامی صادر شده که یکی از محورهای اصلی آن پدیده تروریسم است.

,

وی با اشاره به اینکه پدیده تروریسم در هر دورانی به نحو خاص خودش عمل کرده و امروز نیز بابت این موضوع مسئله داریم افزود: عرصه‌های تروریسم متنوع است و حوزه های مسائل داخلی و بین‌المللی به نوعی با آن مرتبط است و تمام حوزه ها و سازمان‌ها به واسطه‌ای با این پدیده مرتبط می‌شوند و از همین رو، جولانگاهی ایجاد شده که دشمنی که این ابزار را علیه ما در اختیار گرفته به اشکال مختلف با ما کار می کند و ترورهای فرهنگی و فردی می کند و قشر گوناگون هدف قرار می گیرند.

,

دغدغه استمرار پیگرد حقوقی و غیرشعاری تروریسم

, دغدغه استمرار پیگرد حقوقی و غیرشعاری تروریسم, دغدغه استمرار پیگرد حقوقی و غیرشعاری تروریسم,

دبیرکل بنیاد هابیلیان مصادیق شهادت سردار سلیمانی با هر تعریف و قالبی تروریستی دانست و اظهار کرد: اوایل شهادت حاج قاسم شبکه‌های معاند از لفظ ترور استفاده می‌کردند و به تدریج از لفظ کشته شدن استفاده کردند و در مورد گروهک های تروریستی در برابر ایران نیز همین سناریو وجود دارد. 

,

وی افزود: امروز در ادبیات رسانه‌های بیگانه تبدیل به مخالفان جمهوری اسلامی شده‌اند با اینکه اسناد فراوانی جمع آوری و به سازمان ملل ارائه شده و اساسا مصداق تروریسم بر اساس تعاریف بین‌المللی هستند اما به دلیل اینکه مطالبه مستمر و جامع در این باره نداریم و درست پرداخته نشده کاملا موضوع به صورت معکوس در حال شکل‌گیری است.

,

, ,

وی افزود: در مقاطعی دشمن از حوادث مختلف سوء استفاده می کند و نخبگان و جوانان را دستچین و در مسیر اهداف دشمن حرکت می‌دهد و از تمام ابزارهای مدرن روز علیه منافع کشور و مردم بهره می‌گیرند.

,

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه هنوز اطلاعات جامعی پیرامون جزئیات ترور شهید فخری‌زاده نداریم گفت: باتوجه به اینکه مشخص بود دشمن وی را مورد هدف قرار داده است چگونه تمام ابزارهای مختلف را جمع کردند و به واسطه دولت‌های مختلف اقدام تروریستی را انجام دادند؛ فارغ از مسئله انتقام به جز شعار و کارهای شعاری، اشکال حقوقی و پیگیری‌های دیگر نمود مشخص در این قضیه نداشته است.

,

هاشمی‌نژاد ادامه داد: در مورد سردار سلیمانی دو دولت عراق و ایران مدعی هستند و در موضوع نفاق نیز ۲۵ سال در کشور عراق حضور داشتند و جنابات متعدد ترویستی را انجام دادند و اقدامات در این زمینه بسیار کمرنگ بوده است و در کشورمان در طول ۴۲ سال گذشته ۱۷ هزار شهید ترور داریم اما هنوز دادگاهی وجود ندارد که خانواده‌های این شهدا مراجعه کرده و شکایات خودشان را مطرح کنند و برای پیگیری این اقدامات باید در نقطه‌ای که اتفاق تروریستی انجام شده دادگاه تشکیل شود و در آن کشور پروسه قضایی طی شود و در طی ۴ دهه این امر محقق نشده است.

,

استقبال مردم از تولیدات نمایشی مقابله با تروریست

, استقبال مردم از تولیدات نمایشی مقابله با تروریست, استقبال مردم از تولیدات نمایشی مقابله با تروریست,

وی افزود: از ۱۵ سال پیش در این زمینه و پیگیری آن ایستادگی داشتیم و مشخص شده که ضرورت دارد و بر خلاف اینکه گفته می‌شد این موضوعات تاریخی است، معلوم شد دشمن در کشورمان نیز در موضوعات تروریستی اقدام می‌کند و وقتی هدف دانشمندان هسته‌ای بود دشمن اقدام کرد و وقتی این بحث ها در سطح جامعه مطرح شد جامعه هنری استقبال کرد و در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت شد و جالب است که مورد اقبال جامعه و مردم نیز قرار گرفت و سریال «خانه امن» با این موضوعات بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است و این اقدامات نباید از دستور کار فرهنگی کشور خارج شود.

,

جای خالی نمادهای شهدای انقلاب در شهرها

, جای خالی نمادهای شهدای انقلاب در شهرها, جای خالی نمادهای شهدای انقلاب در شهرها,

دبیر کل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه هنر برای پرداختن به این موضوعات عرصه های گوناگونی را پیش رو دارد و در سطح شهر باید نمادهای هنری فرهنگی شهدا را ببینیم  و قشر نخبگانی به همه ابعاد آن بپردازد تصریح کرد: این مطالبه فقط موضوع خانواده شهدای ترور نیست بلکه امنیت جامعه موضوعی جمعی است و روی خانواده‌های ایرانی تأثیرگذار است و در بخش‌های هنری نیز خلأ داریم و همچنین در نمادسازی شهری موضوع شهدا و شهدای ترور مغفول مانده است.

,

وی افزود: نمادهای شهری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی و مذهبی جهان اسلام کاملا خنثی هستند و حداقل ده سال پیگیری داریم که محل شهادت شهید هاشمی نژاد را به عنوان مرکز نمادهای انقلاب اسلامی معرفی کنیم، چهل سال است که این محل بلااستفاده مانده است و متأسفانه مقاومت‌هایی در این زمینه شاهد هستیم؛ شهید هاشمی نژاد دارای بیشترین آثار فرهنگی بین شهدای انقلاب است اما نتوانستیم از این چرخه اداری خارج شویم.

,

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه واقعه شهدای هفت تیر، هولوکاست جمهوری اسلامی بود ولی این ساختمان نیز تبدیل به سینما شده در حالیکه ۷۲ نفر از مقامات جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و در اسناد بین المللی نیز آمده ولی در این نقطه اثر هنری برای طرح جریان واقعه هفتم تیر وجود ندارد خاطرنشان کرد: موضوع ترور بحث پیچیده و خاص است و چند دهه اخیر این موضوع از مسائل اجتماعی خارج شده بود و کنار گذاشته شده بود و با شکل جدیدی از کارکرد گروه های تروریستی مواجه هستیم و موضوع تخصصی شده است.

,

نباید بگذاریم جای شهید و جلاد عوض شود

, نباید بگذاریم جای شهید و جلاد عوض شود, نباید بگذاریم جای شهید و جلاد عوض شود,

وی افزود: پیرامون تروریسم در حوزه سینما ورود کارشناسی خوبی شده ولی در سطح گسترده دغدغه جامعه هنری کشور نشده است و همان گروه‌های مشاور و متخصص این موضوع را به جامعه هنری رساندند و این دغدغه جامعه هنری نشده و آنرا پیگیری نکردند. جامعه هنری بازتاب دهنده مشکلات جامعه هستند و در این موضوع فعالیت دغدغه مندانه نشده است و نباید بگذاریم جای شهید و جلاد عوض شود.

,

دبیر کل بنیاد هابیلیان گفت: در دهه ۶۰ گروهک های تروریستی توانستند انرژی شورانگیز جوانان را جذب کنند و اقدامات جنایت‌آمیز را انجام دادند و اکنون این امر به شکل مدرن تر در حال انجام است و شاهد هستیم طرح های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی در حال اجرا است و شست و شوی مغزی مانند دهه ۶۰ انجام می شود.

,

وی افزود: دانش آموزی در مشهد معلم خودش را به دلیل افتادن در دام دشمن ترور می کند که این اقدام پس از دو سال از گذشت انقلاب اسلامی روی می دهد و امروز نیز بخشی از جامعه را دشمن سمت و سوی خاصی می دهد و در پی آسیب رساندن به جامعه هستند و هنرمندان اجتماعی می‌توانند با بازتاب صحیح جنایات تروریستی دهه های گذشته از تکرار آن در مقاطع تاریخی آینده جلوگیری کنند.

,

آمار اقدامات تروریستی علیه ایران در تاریخ محو نشود

, آمار اقدامات تروریستی علیه ایران در تاریخ محو نشود, آمار اقدامات تروریستی علیه ایران در تاریخ محو نشود,

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه در تولیدات سینمایی منابع ارائه دادیم و مجموعه‌های اجتماعی خانواده‌های شهدا کمک کردند و آمادگی داریم در کنار مجموعه های تولیدی سینمایی و هنری اقدام کنیم اظهار کرد: تلاش داریم موضوعات و آمار اقدامات تروریستی علیه ایران در تاریخ محو نشود. در کشور لیست شهدای ترور وجود نداشت و این آمار سالانه در حوادث گوناگون در حال افزایش است.

,

وی افزود: مقالات و مدارک و اسناد بین المللی جمع آوری شده و چیزی که دشمن به عنوان سند ارائه کرده جمع آوری کردیم، در مناطق مختلف کشور که اقدامات تروریستی شده به صورت منابع مرجع کار شده است، روزشمار حوادث ترویستی تهیه شده و بر اساس همین تولیدات رادیویی خودجوش انجام شده، اقدامی که اصلا جزو دستورکارهای رادیو به صورت رسمی نبوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه