اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خبر داد؛

افزایش بودجه ۱۴۰۰ شهرداری

افزایش بودجه ۱۴۰۰ شهرداری
رسولی در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران از افزایش بودجه شهرداری در بودجه 1400 خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس؛ حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گزارش کمیسیون تلفیق را در صحن علنی شورا قرائت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,

وی اظهار کرد: ردیف های درآمدی لایحه ۱۴۰۰ ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه و سپس در کمیسیون تلفیق مطرح شد. امسال برخلاف سنوات قبل و بر اساس بخشنامه وزیر کشور که برای همه شوراهای شهر و روستا لازم الاجرا است، می بایست تمامی بار مالی تبصره های بودجه شهرداری‌های از جمله شهرداری پایتخت نباید به صورت باز باشد و آنچه در تبصره‌ها چه در حوزه درآمدهای عمومی و چه در حوزه درآمدهای اختصاصی پیش‌بینی می شود باید در ردیف مشخصی در بودجه بیاید. یکی از دلایل افزایش کمی رقم کلی بودجه بدون مقایسه با قدرت خرید همین نکته است.

,

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تبصره ها در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است و در حال بررسی فصل سوم که فصل آخر در ردیف‌های هزینه ای است قرار داریم، گفت: مجموع درآمدها و منابعی که برای سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق تصویب شده است عبارت از ۴۸ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۴۸۲ تومان است که کل ردیف های درآمدی بودجه ۱۴۰۰ به حساب می‌آید.

,


رسولی درباره اجزای درآمدهای بودجه ۱۴۰۰ افزود: درآمدهای ناشی از عوارض عمومی ۲۹ هزار ۷۶۵ میلیارد تومان، درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی ۹۲۵ میلیارد تومان، بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری ۴۸۷ میلیارد تومان،درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداری ۷۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، کمک‌های اعطایی دولت و سازمان های دولتی ۲ هزار ۲۶۱ میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۷ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان است.

,
,

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ۱۰ میلیارد تومان به عنوان منشا درآمدی در نظر گرفته شده است. همچنین درآمدهای حاصل از فروش اموال منقول ۷ هزار ۶۸۵ میلیارد تومان،فروش اموال منقول و اسقاط ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، فروش سرقفلی ۲ میلیارد تومان و ردیف سایر ۷۶ میلیارد تومان است.

,


رسولی اظهار داشت: منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی و تسهیلاتی که شهرداری دریافت می‌کند، ۵ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان و همچنین وام های دریافتی هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان است.انواع اوراق مشارکت و اسناد و سهام و اجازه ای که بناست شورای شهر به شهرداری بدهد ۴ هزار و ۷۱ میلیارد تومان است.

,
,


این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که مجموع این سرفصل ردیف‌های درآمدی ۴۸ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ۴۸۲ تومان است، ادامه داد:این گزارش کلی کمیسیون تلفیق است.آن دسته از پیشنهادات اعضای شورا و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران که در کمیسیون برنامه و بودجه و نهایتا در کمیسیون تلفیق رد شده یا لحاظ نشده است، حق اعضای شورا و کمیسیون تخصصی است و قابلیت طرح در صحن را دارد.
در نهایت کلیات ردیف های درآمدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

 

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه