اخبار داغ

محرز:

به مردم می‌گویم با خیال راحت، واکسن ایرانی را بزنید که تأثیر مثبتی دارد

به مردم می‌گویم با خیال راحت، واکسن ایرانی را بزنید که تأثیر مثبتی دارد
مینو محرز با اشاره به رعایت استانداردهای بین المللی در تولید این واکسن،گفت: می خواهیم به مردم ایران بگوییم که واکسن ساخت ایران را با خیال راحت استفاده کرده و ضرری ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نشست خبری فاز یک مطالعات بالینی اولین واکسن کرونای ایران با عنوان «کووایران» بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  در هتل ارم برگزار شد.

مینو محرز، مسئول کارآزمایی بالینی واکسن کرونای کووایران با اشاره به اجرای فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن ، بیان داشت: فاز اول کار آزمایی بالینی که مربوط به مصون سازی بود روی ۵۶نفر و در دو نوبت تزریق شد.

وی ادامه داد: در افراد شرکت کننده در کار آزمایی بالینی هیچ عارضه مهمی نبوده است.

این استاد عفونی با اشاره به رعایت استانداردهای بین المللی در تولید این واکسن ،گفت: می خواهیم به مردم ایران بگوییم که واکسن ساخت ایران را با خیال راحت استفاده کرده و ضرری ندارد.

سید حامد حسینی ،مجری مطالعات بالینی واکس،اظهار داشت: انجام مطالعه بالینی با این حدود و صغور صورت گرفته و برای فازهای بعدی پروتکل های فاز دو و سه را به سازمان غذا و دارو داده ایم.

وی اضافه کرد: چهاردهم اسفند آخرین نمونه را می گیریم و گزارش را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: فاز دوم روی ۴۰۰ نفر تست می شود و بعد وارد فاز سوم خواهیم شد. همچنین در مرحله سوم حدود ۲۰هزار نفر وارد فاز سوم بالینی خواهند شد و می توانیم در آنجا اثر بخشی را با اطمینان اعلام کنیم.

محرز با اشاره به اثر ایمن سازی خوب واکسن کووایران روی کرونای انگلیسی تصریح کرد: در پاندمی ها دولتها موظف به دادن رایگان واکسن به مردم هستند و نباید مردم هیچ هزینه ای بپردازند.

محرز با اشاره به اینکه جهش ها در دنیا آمد را نگران کرده ،افزود: دانشمندان آمریکا گفتند که هر کس واکسن را بزند اگر ویروس جهش هم داشته باشد باز ایمنی را دارد.

وی با اشاره به شرایط سخت تامین تجهیزات مربوط به واکسن سازی با توجه به تحریم،بیان داشت:با همین شرایط توانستیم تکنولوژی به دست جوانان خود ایجاد کنیم و بنیاد برکت به بهترین شکل تامین کرد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد : منتظر هستم تا مجوز بدهند تا بنده و همکارمان اولین واکسن را تزریق کنیم ، با اینکه بنده سه ماه پیش مبتلا شدم و ۷۵سال سن دارم.

جلیلی با اشاره به اینکه ۶ پلتفروم دیگر نیز داریم،گفت: واکسن دیگری بر اساس دی آن ای در دست داریم که در مرحله مطالعات پیش بالینی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۵کشور در جهان متقاضی خرید واکسن ایرانی هستند،افزود:۳ کشور وارد مذاکره شدند و دو کشور هم درخواست مذاکره داده اند‌

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه