اخبار داغ

یادداشت؛

سهم هرمزگان تشنه از چشمه جوشان آب شیرین کشور چقدر است؟

سهم هرمزگان تشنه از چشمه جوشان آب شیرین کشور چقدر است؟
استان هرمزگان از طرح عظیم خط لوله امید یا همان چشمه جوشان آب شیرین کشور چه سودی می برد و با تحمل فشار سرریز جمعیت جویای کار کشور و فشار ترافیک و گرانی مسکن و آلایندگی صنایع و پساب آب‌شیرین‌کن‌هایش، چه چیزی نصیب جوانان بیکار و دشت های تشنه هرمزگان می شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حمید رضا مرادی عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس در یادداشتی تخصصی برای هرمز نوشت: استان هرمزگان با پهنه آبی وسیع دریایی و جزایر متعدد و دارا بودن بزرگترین منابع معدنی رو زمینی و زیر زمینی و نفت و گاز از اسکه های چند منظوره  تا گمرکات و صنایع بزرگ و هزاران نعمت خدادادی دیگر که در حوصله این یادداشت نمی گنجد سالیانه درآمد بی شماری را سرازیر خزانه کشور می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در واقع هرمزگان سنگ زیرین آسیاب کشور است و اما جناب استاندار محترم استان هرمزگان جناب دکتر همتی گفته اند که اکنون هرمزگان «چشمه جوشان آب شیرین کشور» است چرا که بزرگترین آب شیرین کن های کشور اکنون آب خلیج فارس را می مکند تا صنایع بزرگ مرکز و شرق کشور بی آب نمانند.

,

صنایعی که البته در یک جانمایی منطقی می شد در کنار دریا احداث شوند و گویا با لابی مسئولان و نمایندگانی استان هایی  که سمبه پرزوری داشته اند در استان های مورد نظر آنها، احداث گردیده اند اکنون با پمپاژ آب خلیج فارس جانی تازه  گرفته اند.

,

اما طرح سوال از جناب استاندار؛ آیا این استان یعنی هرمزگان مظلوم یا به فرموده شما این «چشمه جوشان آب شیرین کشور» از این طرح عظیم ملی خط لوله امید چه سودی میبرد جز تحمل فشار سرریز جمعیت جویای کار  کشور و فشار ترافیک و گرانی مسکن و آلایندگی صنایع و پساب آب شیریکن هایش چه چیزی نصیب جوانان بیکار و دشت های تشنه هرمزگان می شود؟

,

آیا حریم لوله های انتقال آب به دیگر استان های کشور مثل حریم لوله های نفت و گاز که اکنون معضلی برای روستاهای استان هرمزگان شده است و توسعه و ساخت و ساز در روستاها را قفل کرده است این نیز یک مشکل جدید دیگر است؟

,

آیا هرمزگان؛ این سنگ زیرین آسیاب کشور با درآمدی سرشار از گمرکات و صنایع و اسکله هایش فقط باید زیر چرخ توسعه کشور له شود بدون اینکه فرصتی برای تنفس مردمانش داشته باشد؟

,

آیا فکری برای سیراب کردن شهرها و روستاها و دشت هایش از این خطوط لوله شده است؟ آیا قرار است دشتهای هرمزگان از این چشمه جوشان آب شیرین سیراب شوند یا فقط مردمان هرمزگان باید شاهد انتقال آبی باشند که میتوانست برای زادگاهشان رفاه و اشتغال بیاورد و همچنان ناامیدانه جوابی برای جمعیت تحصیل کرده و جویای کارش نداشته باشد آیا  برای این چشمه جوشان آب شیرین کشور که خودش تشنه ترین مسافر این دشت است شما به عنوان نماینده عالی دولت  فکری کرده اید؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه