اخبار داغ

فعالیت تشکل‌های دانشجویی برای حل مشکلات مردم؛

مطالبه‌گری در فضای نیمه‌جان دانشگاه‌های تبریز در حال احیاست

مطالبه‌گری در فضای نیمه‌جان دانشگاه‌های تبریز در حال احیاست
جامعه اسلامی‌دانشجویان دانشگاه تبریز یکی از آن تشکل‌هاست که در روزهایی که کرکره دانشگاه‌ها پایین است، آستین بالازده و در پی حل مشکلات شهری و استانی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، پرسشگری، رسیدن به حقیقیت، پیگیری مشکلات مردم، شفافیت و در نهایت حصول نتیجه یکی از اصلی ترین تشکل‌های دانشجویی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

تمام این کلیدواژه‌ها امروزه ذیل دو مفهوم اساسی مطالبه گری و عدالت خواهی گنجانده میگردد و این روزها رغبت بسیاری از دانشجوییان برای عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری از هر طیف و سلیقه‌‌ای بیشتر از گذشته به نظر میرسد. هرچند مدل‌های عدالت‌خواهانه این روزها به یکی از چالش‌‌‌های اساسی تشکل‌های دانشجویی تبدیل شده اما در نگاه کلی، برآیند این قسم از دیدگاه‌ها به تشکل‌های دانشجویی موجب پویایی برخی از آن‌ها در فضای مرده این‌روزهای دانشگاه شده است.

,

بسیج دانشجویی دانشگاه سهند از اولین‌های عرصه مطالبه گری و عدالتخواهی در فضای سیاسی – اقتصادی استان بود که چند سال پیش با تمجید ویژه رهبر انقلاب مواجه شد. هرچند برخی دیدگاه‌های مخالف نیز با نحوه کنشگری دانشجویان بسیجی دانشگاه سهند از گوشه کنار شنیده میشد، اما خط شکنی این دانشجویان موجب شد تا برخی دیگر از تشکل‌‌ها هرکدام به سبک و سیاق خود در پی مطالبه از مسئولین باشند.

,

جامعه اسلامی‌دانشجویان دانشگاه تبریز یکی دیگر از این تشکل‌هاست. این تشکل در روزهایی که کرکره دانشگاه‌ها پایین است، آستین بالازده و در پی حل مشکلات شهری و استانی هستند.

,

حجت محمدی، دبیر جامعه اسلامی‌دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آناج، با تشریح فعالیت‌های این تشکل اظهار داشت: ما از ابتدا در پی تدوین و اجرای برنامه‌هایی بودیم که در کنار طرح دغدغه‌ها و مطالبات مردم، از مسیر انصاف دور نشویم به همین منظور، با شناسایی مشکلات در قدم اول، اقدام ب پرسش و چرایی بروز این مشکلات برآمدیم.

,

, ,

وی ادامه داد: دعوت از مسئولین، صاحب نظران و منتقدان این عرصه، قدم اولی است که در موضوعات مختلف پیش رفته و در نظر داریم علاوه بر موضوعات و مشکلات مردمی‌به سمت شفافیت و گفت‌وگو در برخی موضوعات نظری هم برویم.

,

مسئول جامعه اسلامی‌دانشگاه تبریز با تشریح فعالیت‌های جامعه اسلامی‌گفت: تاکنون دو جلسه در خصوص محیط زیست و مشکلات شهری اولی با حضور مسئولین اصلی محیط زیست و دومی‌با حضور مسئولین اصلی شهرداری و شورای شهر تبریز برگزار شده است.

,

شما میتوانید جزئیات نشست بررسی مشکلات شهری را از اینجا بخوانید

, شما میتوانید جزئیات نشست بررسی مشکلات شهری را از اینجا بخوانید,

همچنین میتوانید جزئیات نشست چالش‌ها و فرصت‌های محیط زیست استان را از اینجا بخوانید

, همچنین میتوانید جزئیات نشست چالش‌ها و فرصت‌های محیط زیست استان را از اینجا بخوانید,

, ,

محمدی افزود: در نظر داریم در روزهای آینده نشستی با حضور طرفداران و منتقدان نظریه ایرانشهری د ر دانشگاه نیز برگزار کنیم و در ادامه نشست‌های تخصصی دیگری نیز در دستور کار داریم.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: هرچند در برگزاری این نشست‌ها با موانعی رو‌به‌رو میشویم اما سعی داریم تا جایی که توان داریم، به بررسی و مطالبه مشکلات بپردازیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه