اخبار داغ

گزارش تصویری؛

کشت گلخانه‌ای در مانه و سملقان

کشت گلخانه‌ای در مانه و سملقان
اجرای ۶۰ هکتار کشت گلخانه در اراضی کشاورزی خراسان شمالی و رشد هفت برابری آن طی سال‌های اخیر موجب شده تا رویکرد استان به کشاورزی مدرن سوق یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، پیشروی به سمت کشاورزی مدرن امروزه به یک سیاست مهم تبدیل شده است، زیراکه با رشد جمعیت و افزایش و تنوع مصرف غذا و همچنین محدودیت در منابع آب و خاک دیگر تکیه به کشاورزی سنتی توجیه ندارد و ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و در اختیار گرفتن بازارهای خارجی می‌طلبد که کشورها به سمت کشاورزی مدرن و پیشرفته پیش بروند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

 کشاورزان خراسان شمالی هر ساله از ناحیه حوادث مختلف از جمله خشکسالی های پی در پی، تنش محیطی، تغییرات دمایی، بارش باران، تگرگ، سرمای دیر رس بهاره و سرمای زودهنگام پاییز خسارت های زیادی را متحمل می‌شوند.

,

کشت گلخانه ای هشت تا ۱۰ برابر در میزان مصرف آب در مقایسه با فضای آزاد اراضی کشاورزی صرفه جویی دارد و ضایعات محصولات کشاورزی بیشتر در سبزی و صیفی جات در فضای آزاد تا ۲۰ درصد نیز می رسد اما در گلخانه ها این اتفاق نمی افتد.

,

به دلیل اینکه گلخانه ها واحد های ثابتی هستند و میزان دما، رطوبت و سایر فاکتور ها قابل مدیریت است می توانیم در خارج از فصل نیز کشت محصول داشته باشیم که بسیار صرفه اقتصادی نیز دارد.

,

استان خراسان شمالی ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد که اگر سطح گلخانه ها افزایش یابد می توانیم در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم. سالانه از گلخانه های این استان ۲۵ تا ۳۵ هزار تن انواع محصول برداشت می شود.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

عکس از صدیقی/ انتهای پیام./

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه