اخبار داغ

کمبود یا عدم‌ توزیع مرغ؟

کاهش ورودی مرغ به کشتارگاه‌های خراسان جنوبی در روزهای اخیر/ دادستانی اجازه فروش مرغ گران‌تر از نرخ‌نامه دولت را نمی‌دهد

کاهش ورودی مرغ به کشتارگاه‌های خراسان جنوبی در روزهای اخیر/ دادستانی اجازه فروش مرغ گران‌تر از نرخ‌نامه دولت را نمی‌دهد
طی روزهای اخیر، تعداد مرغ کمتری نسبت به روزهای گذشته تحویل کشتارگاه‌های خراسان جنوبی شده و مراکز فروش نیز با کمبود مواجه شدند اما مسئولان اعلام می‌کنند هیچ کمبودی وجود ندارد و مشکل پیش‌آمده نیز رفع شده است. دادستان مرکز استان نیز اعلام کرد نظارت‌ها را تشدید و با متخلفان برخورد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در روزهای پایانی سال زمزمه‌های کمبود و گرانی مرغ در بازار، مردم استان خراسان جنوبی را نگران و بازار را متلاطم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

تأمین کالاهای اساسی با نرخ به صرفه برای مردم یکی از اصلی‌ترین وظایف مسئولان بوده که باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند و این امر تنها در صورتی به وقوع می‌پیوندد که تمامی امور اقتصادی که زنجیره‌وار به یکدیگر متصل هستند طبق برنامه در روال خود قرار گیرند.

,

با این حال یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی سال‌های اخیر کمبود مقطعی کالاهای خوراکی اساسی در بازار است. در رأس این ناآرامی‌های بازار، مرغ گرم قرار دارد که یک تنه سوار بر قطار گرانی هر چند وقت یکبار قرار می‌گیرد. در این روزها اخباری در سطح استان مبنی بر کمبود مرغ یا بالابودن قیمت آن و تعرض از نرخ مصوب تنظیم بازار به گوش می‌رسد و دوباره موجی از نگرانی‌ها را در دل مردم ایجاد کرده است.

,

سه روز مرغ به فروشگاه نرسیده

, سه روز مرغ به فروشگاه نرسیده, سه روز مرغ به فروشگاه نرسیده,

مسئول یکی از مراکز توزیع بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: سه روز است برای مغازه ما مرغ نمی‌رسد و امروز نیزمراجعه کردم و می‌گویند مرغ از کشتارگاه‌ها توزیع نمی‌شود.

,

وی ضمن گلایه از مسئولان عنوان کرد: خراسان جنوبی و بیرجند قطب تولید مرغ گوشتی است اما اکنون به بهانه‌های مختلف دچار کمبود مرغ شده است.

,

غلامی عنوان کرد: به ما می‌گویند از کشتارگاه‌ها مرغ توزیع نمی‌شود و از طرفی عنوان می‌شود مرغداران به دلیل گرانی نهاده‌ها و قیمت پایین مرغ حاضر به فروش مرغ نیستند.

,

 تأمین مرغ زنده در خراسان جنوبی با مشکل روبرو شده است

,  تأمین مرغ زنده در خراسان جنوبی با مشکل روبرو شده است,  تأمین مرغ زنده در خراسان جنوبی با مشکل روبرو شده است,

این موضوع را از فروزان‌فر مدیر عامل کشتارگاه فروزان پیگیری شدیم که وی عنوان کرد: مشکلات کمبود مرغ سراسری است و فقط مربوط به استان خراسان جنوبی نیست اما از طرفی به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان که چندین واحد تولید مرغ را درگیر کرده با مشکلات ورودی مرغ به کشتارگاه روبرو شدیم.

,

فروزان فر با بیان این‌که تأمین مرغ زنده در خراسان جنوبی با مشکل روبرو شده است عنوان کرد: از سایر استان‌ها به دلایل کمبودها و محدودیت‌های ایجاد شده و هزینه‌های بالا نمی‌توانیم مرغ زنده وارد استان کنیم.

,

وی افزود: در حال حاضر هر شب فقط یک کشتارگاه در سطح استان فعال است و کشتارگاه‌های سطح استان آمادگی دارند که هر چقدر مرغ به کشتارگاه تحویل داده شود، کشتار انجام شود و به مراکز توزیع تحویل دهند.

,

به گزارش خاورستان، سوال این است آیا مشکل کمبود مرغ در استان در این روزها حل خواهد شد یا این‌که مردم استان در روزهای پایانی سال باید برای دریافت مرغ، صبح اول وقت در صف خرید مرغ قرار گیرند؟

,

این موضوع را از مسئول مربوطه در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پیگیر شدیم.

,

کمبود مرغ در خراسان جنوبی وجود ندارد

, کمبود مرغ در خراسان جنوبی وجود ندارد, کمبود مرغ در خراسان جنوبی وجود ندارد,

احمد بیکس مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: در خصوص مرغ هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و با این حال وظیفه جهاد کشاورزی تحویل مرغ به کشتارگاه است.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از نیاز استان مرغ در سطح استان توزیع می‌شود و کمبود نداریم.

,

مشکل برطرف شده است

, مشکل برطرف شده است, مشکل برطرف شده است,

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که مشکلات اندکی در حوزه مرغداری‌ها ایجاد شده عنوان کرد: مرغداران به دلایلی چند شب گذشته مرغ کمتری به کشتارگاه‌ها تحویل دادند که از امروز این مشکل برطرف شده است.

,

بیکس افزود: قیمت مصوب مرغ و دان برای مرغدارای‌ها مصوبه کشوری است و هم‌اکنون باید طبق قیمت مصوبه مرغ عرضه شود.

,

شایعه‌پراکنی برای افزایش قیمت

, شایعه‌پراکنی برای افزایش قیمت, شایعه‌پراکنی برای افزایش قیمت,

حجت‌الاسلام و المسلمین علی نسایی‌زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، مطالبی که در خصوص کمبود مرغ مطرح می‌شود، شایعه‌پراکنی برای افزایش قیمت است.

,

وی افزود: هم‌اکنون هیچ مشکلی در خصوص مرغ و تخم‌مرغ در استان خراسان جنوبی مشاهده نمی‌کنیم و وضعیت خراسان جنوبی از سایر استان‌ها بهتر است و بهتر نیز خواهد شد.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی گفت: اگر مرغ و تخم‌مرغ را به خارج از استان، قاچاق کنند ممکن است مشکل درست کند اما وقتی نظارت‌ها را تشدید کنیم، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

,

بر اساس قیمت مصوب دولت، نظارت می‌کنیم

, بر اساس قیمت مصوب دولت، نظارت می‌کنیم, بر اساس قیمت مصوب دولت، نظارت می‌کنیم,

حجت‌الاسلام نسایی تصریح کرد: قیمت نهاده‌های دامی دست دستگاه قضائی نیست بلکه قیمت را دولت تعیین می‌کند و بر اساس آن، نظارت می‌کنیم.

,

وی اظهار کرد: براساس کارشناسی صورت گرفته، قیمت یک کیلوگرم مرغ با نهاده دولتی و با احتساب هزینه‌ها و سود، مبلغ 14 هزار و 400 تومان جلوی درِ کشتارگاه می‌شود که به قیمت 20 هزار و 400 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

,

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با بیان این‌که تولید مرغ و تخم‌مرغ در خراسان جنوبی زیاد است تأکید کرد: باید طبق نرخ‌نامه اعلامی دولت، عمل شود.

,

منظور از نمی‌صرفد چیست؟

, منظور از نمی‌صرفد چیست؟, منظور از نمی‌صرفد چیست؟,

حجت‌الاسلام نسایی گفت: افرادی که می‌گویند قیمت مصوب دولت به تولید نمی‌صرفد، منظورشان این است که مرغ در استان‌های دیگر با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد به عنوان نمونه در استان سیستان و بلوچستان، قیمت یک کیلوگرم مرغ، بیش از 30 هزار تومان است و همین تفاوت قیمت باعث می‌شود افراد بخواهند مرغ را به سیستان و بلوچستان صادر کنند و در خراسان جنوبی نیز دنبال این قیمت باشند.

,

وی افزود: در یک خودروی قاچاق حامل مرغ، 300 میلیون تومان تفاوت فروش بین دو استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان می‌شود.

,

در قیمت مصوب دولت، تمام هزینه‌ها و سود برای مرغ‌داران در نظر گرفته شده است

, در قیمت مصوب دولت، تمام هزینه‌ها و سود برای مرغ‌داران در نظر گرفته شده است, در قیمت مصوب دولت، تمام هزینه‌ها و سود برای مرغ‌داران در نظر گرفته شده است,

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: مرغ‌داران، نهاده را با ارز 4200 تومانی دولتی تحویل گرفتند و باید طبق قیمت اعلامی دولت، مرغ و تخم‌مرغ را به فروش برسانند چراکه در قیمت مصوب دولت، تمام هزینه‌ها و سود برای مرغ‌داران در نظر گرفته شده است.

,

حجت‌الاسلام نسایی متذکر شد: گرانی در سایر اقلام وجود دارد و نزدیک نوروز هستیم اما با این وضعیت، مردم نتوانند مرغ هم بخرند؟

,

وی اظهار کرد: مرغ‌داران، جوجه را به قیمت پنج هزار تومان خریداری می‌کنند و با احتساب تمام هزینه‌ها و سود و حتی هزینه واکسن، طبق نرخ دولت که براساس کارشناسی صورت گرفته، باید قیمت مرغ جلوی کشتارگاه 14 هزار و 400 تومان باشد.

,

اجازه نخواهیم داد مرغ گران‌تر از نرخ‌نامه دولت به دست مصرف‌کننده برسد

, اجازه نخواهیم داد مرغ گران‌تر از نرخ‌نامه دولت به دست مصرف‌کننده برسد, اجازه نخواهیم داد مرغ گران‌تر از نرخ‌نامه دولت به دست مصرف‌کننده برسد,

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با بیان این‌که ما به کمک دولت و ملت آمدیم تأکید کرد: تا زمانی که نرخ‌نامه اعلامی دولت است، اجازه نخواهیم داد قیمت مرغ و تخم‌مرغ گران‌تر از نرخ‌نامه دولت، در خراسان جنوبی به دست مصرف‌کننده برسد.

,

حجت‌الاسلام نسائی افزود: دو میلیون جوجه‌ریزی شده و شب عید به بازار می‌آید که بر این اساس، کمبود و گرانی رخ نخواهد داد.

,

از اهرم‌های قانونی استفاده خواهیم کرد

, از اهرم‌های قانونی استفاده خواهیم کرد, از اهرم‌های قانونی استفاده خواهیم کرد,

وی تأکید کرد: اگر مرغ به دست مصرف‌کننده در خراسان جنوبی نرسد و همکاری از سوی تولیدکنندگان انجام نشود، از اهرم‌های قانونی استفاده خواهیم کرد و تمام راه‌های خروجی مرغ از استان را خواهیم بست و هر خودروی حامل مرغ که دستگیر شود، توقیف می‌کنیم و به کشتارگاه می‌بریم.

,

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: افرادی که دنبال گرانی مرغ هستند باید اعلام کنند نهاده دولتی با ارز 4200 تومانی که از جیب ملت به آن‌ها داده شده، را چه کردند؟ مرغ تولیدشده را چه کردند؟ چرا گران می‌دهند؟

,

حجت‌الاسلام نسایی تصریح کرد: نمی‌شود تولیدکنندگان نهاده دولتی بگیرند اما مرغ را در سیستان و بلوچستان با قیمت بیش از 30 هزار تومان به فروش برسانند. این موضوع با کدام عقل و منطق سازگاری دارد؟

,

با نهاده دولتی باید مرغ با قیمت مصوب به دست مردم برسد

, با نهاده دولتی باید مرغ با قیمت مصوب به دست مردم برسد, با نهاده دولتی باید مرغ با قیمت مصوب به دست مردم برسد,

وی با بیان این‌که اگر نهاده آزاد می‌گرفتند، بحث دیگری بود اما با نهاده دولتی باید مرغ با قیمت مصوب به دست مردم برسد تأکید کرد: حرف ما این است مرغ در استان خراسان جنوبی باید باشد و با قیمت مصوب به فروش برسد.

,

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: از تولیدکنندگان سوال خواهیم کرد مرغ را با چه قیمتی فروختند و چه کردند؟

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه