اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ایستادگی مجلس در برابر لایی کشی هسته‌ای/ معرفی متخلفان از قانون لغو تحریم‌ها به قوه قضایه

ایستادگی مجلس در برابر لایی کشی هسته‌ای/ معرفی متخلفان از قانون لغو تحریم‌ها به قوه قضایه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اعتراض به استنکاف دولت از اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها پرونده دولت را به قوه قضائیه ارجاع دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با نزدیک شدن به پایان مهلت تعیین شده در مصوبه مجلس برای لغو تحریم ها، تا ساعتی دیگر خروج ایران از پروتکل الحاقی اجرایی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مجلس شورای اسلامی در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تاکید کرده بود که در صورت عدم لغو تحریم ها در تاریخ 5 اسفند 1399 رسما از عضویت داوطلبانه در پروتکل الحاقی خارج خواهد شد.

,

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هفته گذشته در سخنانی بدون اشاره به خروج کشورش از برجام و لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده مکانیزم ماشه را لغو خواهد کرد ضمن اینکه محدوده فعالیت دیپلمات های ایرانی در نیویورک را افزایش خواهد داد.

,

تنها چند روز پس از این اظهارات، رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران سفر کرد تا با مقامات وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی دیدار کند. گروسی در حالی دو روز مانده زمان تعیین شده برای خروج از پروتکل الحاقی به ایران سفر کرد که توانست با علی اکبر صالحی و محمدجواد ظریف دیدار کند، در پایان این سفر بیانیه ای بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی به امضا رسید.

,

بیانیه ای که واکنش های بسیاری را از سوی نمایندگان مجلس به دنبال داشت؛ به طوری که بیش از دو ساعت موضوع بیانیه در جلسه غیرعلنی و پس از آن در نشست علنی نمایندگان مورد اعتراض قرار گرفت.

,

 

,

شریعتی: حضور نمایندگان دولت در مجلس برای توضیح پیرامون توافق جدید با آژانس

, شریعتی: حضور نمایندگان دولت در مجلس برای توضیح پیرامون توافق جدید با آژانس, شریعتی: حضور نمایندگان دولت در مجلس برای توضیح پیرامون توافق جدید با آژانس,

مالک شریعتی نماینده تهران در رشته توییتی از توقف رسیدگی به لایحه بودجه 1400 در مجلس خبر داد و گفت: مجلس به دلیل تفاهم مشکوک دیروز دولت با آژانس و احتمال قوی نقض قانون اقدام راهبردی، از دستور رسمی خود خارج شد و تا یک ساعت دیگر دولتی‌ها برای ارائه گزارش دربارخ توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مجلس خواهند آمد.

,

 

,

عباسی: دولت اقتدار کشور را کنار گذاشته و قهرمان کاغذی برای ما درست کرده است

, عباسی: دولت اقتدار کشور را کنار گذاشته و قهرمان کاغذی برای ما درست کرده است, عباسی: دولت اقتدار کشور را کنار گذاشته و قهرمان کاغذی برای ما درست کرده است,

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه 4 اسفند 99) در جریان بررسی بیانیه سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی طی سخنانی اظهار داشت: ترورها همیشه حاوی پیام است؛ ترور شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی روشن همگی حاوی پیام بود.

,

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ‌اخیرا ما ترور دیگری داشتیم ادامه داد: آن ترورها برای این بود که جامعه ما را آماده کنند که ما به سمت پذیرش تعهداتی برویم که در برجام مندرج شده است.

,

وی در همین رابطه اضافه کرد: ترور شهید فخری‌زاده حاوی پیام دیگری است که ما باید آماده شویم برای پذیرش محدودیت‌های بیشتر، چه کسی فخری‌زاده را در سال 92 که زنده بود ترور کرد؟ چه کسی دستور انحلال تشکیلات آقای فخری‌زاده را داد؟ ما به این گذشته برگردیم و ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

,

وی با بیان اینکه آژانس در سال 2011 کار خوبی کرده و همه مناقشاتی که با ایران است را مکتوب کرده و در فضای مجازی هم منتشر کرده است افزود: در سال 2014 یعنی سه سال بعد از آن گزارش که حاوی خط ترور است یعنی از آن گزارش ما می‌توانیم درک کنیم که چه تخصص‌هایی در جامعه ما ترور خواهند شد.

,

رئیس کمیسیون انرژی مجلسبا بیان یانکه در گزارش 2014 عنوان شده که آن گزارش سال 2011 را بیشتر تأیید می‌کنم اظهار کرد: در سال 2015 آقای آمانو نوشته که پرونده PMD بسته می‌شود و به MD تبدیل می‌شود یعنی پرونده ایران در سال 2015 نظامی اعلام شده اما در حد معلوم این‌ها چیز پنهانی نیست که بیان می‌کنم بلکه در منابع آشکار و گزارش 2015 آژانس به شورای حکام وجود دارد.

,

عباسی در همین راستا بیان کرد: در گزارش مذکور آمده است که ایران در حد مطالعات امکان‌سنجی و مطالعات علمی کار کرده است آن هم قبل از سال 2003 یعنی قبل از سال 1382 و پرونده با برجام باید بسته می‌شد ولو اینکه بوده باشد و قرار بوده تحریم‌ها برداشته شود.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: این آقایان در سال 92 در یک جنگ واقع نشده شکست خوردند و معاهده خلع سلام امضاء کردند و بعد از آن به عنوان فتح‌الفتوح آن را معرفی کردند و برای این مملکت قهرمان دیپلماسی پوشالی درست کردند.

,

عباسی تأکید کرد: همه دستاوردهای علمی و فنی و اقتدار جمهوری اسلامی را در سال 92 کنار گذاشته‌اند و قهرمان کاغذی برای ما درست کرده‌اند.

,

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌در پشت همین تریبون همین‌هایی که می‌‌خواهید دعوت کنید که برایتان توضیح دهند رآکتور اراک را برای اغفال نمایندگان با چرنول اوکراین مقایسه کردند؛ دروغ گفتند آن رآکتور 3 هزار مگاوات حرارتی بود از نوع گرافیکی بود که این رآکتور 40 مگاوات است. به دروغ به نمایندگان مجلس اطلاعات غلط دادند که مثلا خطر ما را تهدید کرده است که ما آن را تعطیل کنیم که اگر تعطیل نکنیم حادثه ایجاد می‌شود ایجاد ترس در نمایندگانی که اطلاعات فنی لازم را ندارند ایجاد کردند حالا شما می‌خواهید آنها را به مجلس دعوت کنید؟

,

وی گفت: مگر بعد از مصوبه عاقلانه مجلس برای لغو تحریم‌ها نگفتند که چرا شورای نگهبان آن را تأیید کرده و همین دولت مگر نمی‌خواست در آئین‌نامه اجرایی و اجرای مصوبه مجلس اخلال ایجاد کند؟

,

عباسی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر شما نمایندگان در این مصوبه مجازات نگذاشته بودید محال بود این قانون اجرا شود.

,

 

,

ذوالنوری: دولت پالس سازش و وادادگی به دشمن فرستاد

, ذوالنوری: دولت پالس سازش و وادادگی به دشمن فرستاد, ذوالنوری: دولت پالس سازش و وادادگی به دشمن فرستاد,

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 4 اسفند ماه 99) در جلسه علنی و در جریان بررسی بیانیه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: 7 سال است که همه مسائل مملکت به موضوع برجام گره خورده است و همه زندگی مردم و اقتصاد شرطی شده است.

,

وی افزود: برجام را منعقد کردند و هیچ گونه تضمینی نگرفتند؛ یا دشمن را می‌شناختند و یا نمی‌شناختند، در حالی که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که دشمن ما زیاده خواه بوده و عهدشکن است و برخلاف تمام این موارد قراردادی را منعقد کردند که هیچ تضمینی در آن ندارد.

,

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: بعد از خروج ترامپ از برجام زمان‌سوزی کردند و 5 گام را برای کاهش تعهدات برجامی مصوب کردند اما در عمل هیچ کدام را اجرا نکردند و زمان از دست رفت.

,

ذوالنوری با بیان اینکه مجلس یازدهم در اقدامی انقلابی و به نفع ملت قانونی را مصوب کرد که برای طرف مقابل تکان دهنده و محرک باشد که دشمن را وادار به عکس العمل کند تأکید کرد: دولت شروع به زمزمه عدم اجرای قانون مصوب مجلس کرده است، ضمن این که مقام معظم رهبری تأکید بر اجرای قانون کردند.

,

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: دولت متأسفانه مسائل را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گره زده است و مرتب پالس‌های سازشکارانه، وادادگی و سازش‌پذیری را داد و همین موضوع دشمن را تطمیع کرد و تحریک کرد که امتیازی ندهد و از قانون مجلس حساب نبرد، در حالی که این کار خلاف نص صریح قانون بود که اگر طرف‌های مقابل ما تحریم‌ها را برداشتند و وظایفشان را اجرا کردند دولت باید به مجلس گزارش دهد و مجلس تصمیم‌گیر نهایی است که دولت مجددا تعهدات اجرایی را به اجرا بگذارد یا نه؟

,

ذوالنوری گفت: امروز زمان تعیین شده در قانون منقضی شد و هیچ حرکتی برای رفع تحریم ها صورت نگرفت و یک روز قبل از مهلت دوم قانونی نوکر خود را به ایران فرستادند تا اراده ملت و قانون را زیرپا بگذارند.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در قانون مصوب مجلس برای استنکاف از اجرای قانون جرم انگاری و مجازات هایی تعیین شد. رئیس جمهور در این قانون مسئول اجرای مفاد در نظر گرفته شد اما متاسفانه در قرارداد بین آژانس و سازمان انرژی اتمی نظارت های آژانس به دور از چشم مردم ادامه دارد. در واقع ادامه نظارت ها را قانونی کردند و نقض قانون اقدام راهبردی را رقم زدند.

,

وی تاکید کرد: اگر قرار است مجلس شورای اسلامی قانونی برای اجرا نشدن تصویب کند تمام هزینه های آن نامشروع است، مجلس باید بر روی اجرایی شدن قانون خود پافشاری کند و براساس ماده 234 آئین نامه داخلی آقای رئیس جمهور و تمام کسانی که در این سلسله مراتب در مسیر نقض قانون اقدام کرده است را به قوه قضائیه ارسال و این قوه خارج از نوبت و تشریفات به آن بپردازد.

,

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: امروز مجلس باید بایستد و بگوید قرار نیست شأن مجلس را به توپ ببندند و با یک حلب شیر سر آن را شیره بمالند پس تا قانون اجرایی نشود هیچ یک از مقامات دولتی اجازه ورود به مجلس را ندارند تا وقت دولت و ملت را درباره چیزی بگیرند که قبلا تصمیم گیری شده و سه ماه مجلس و کشور را تعطیل کنند و بعد از این مدت زیر سیبیلی مسائل را بگذرانند تا زمان انتخابات با پالس های غلط دوباره سکان دولت را به دست بگیرند و نوکر و سازش گر غرب باشند، قرار نیست مجلس چنین مسیری را برود.

,

ذوالنوری بیان کرد: خواهش من از مجلس و رئیس مجلس این است که باید حرمت امامزاده را متولی آن نگه دارد بنابراین اگر بر اجرای قانون پافشاری نکنیم نباید توقع داشته باشیم به حرف ما گوش دهند.

,

وی تاکید کرد: موافقتنامه آژانس و سازمان انرژی اتمی نقض صریح قانون است، روح قانونی که مجلس تصویب کرد این است که از فردا 5 اسفندماه تمام نظارت های آژانس منهای نظارت های پادمانی لغو شود.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: اما در موافقتنامه آژانس آمده است که 3 ماه نظارت ها استمرار داشته باشد، راستی آزمایی ها ادامه پیدا کند و حتی تعداد بازرسان هم کم نخواهد شد. این کجای قانون است، نقض صریح قانون رخ داده است. می خواهند با دعوت از گروه 1+4 آمریکا را وارد مذاکرات کنند، مقام معظم رهبری و قانون بارها تاکید کردند تا آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند مذاکره و شروطی از آن ها پذیرفته نمی شود، ما از دو جهت منع شرعی و قانونی داریم.

,

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آیا موافقتنامه اخیر پذیرش شرط و شروط از طرف مقابل نیست؟ از این رو تقاضا دارم تا اجرا شدن قانون اقدام راهبردی ، قانون جدیدی تصویب نکنیم، بعد از اجرایی شدن آن نسبت به قانون بودجه تعیین تکلیف داشته باشیم.

,

 

,

ایزدخواه: دشمن با ما و شرایط ما بازی می‌کند

, ایزدخواه: دشمن با ما و شرایط ما بازی می‌کند, ایزدخواه: دشمن با ما و شرایط ما بازی می‌کند,

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 4 اسفند) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای ا ظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که این بار وقت عمل است. آیا این سه ماه که دولت به طرف غربی مهلت داده است، عمل است؟ 

,

وی افزود: اینکه بگوییم به بیانیه مسخره شب گذشته عمل می‌کنیم، آیا عمل است؟ این سه ماه از کجای قانون بیرون آمده است که به طرف مقابل فرصت بدهیم.

,

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه آنها بلدند با ما و شرایط ما بازی کنند اظهار کرد: طبق نامه ابلاغی مقام معظم رهبری به دولت در سال 94، دولت تأکید کردند که باید بنا بر مصوبه مجلس، برجام متوقف شود، اگر به تعهدات عمل نشود.

,

وی با بیان اینکه آیا ما می‌خواهیم مجلس واداده و در گوشی داشته باشیم ادامه داد: مصوبه شورای عالی امنیت ملی را من دیده‌ام. این در حالی است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که بایستی با هماهنگی مجلس اقدام لازم صورت گیرد؛ آیا دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اولای بر مجلس است؟

,

وی اظهار داشت: وحدت امروز، اقدام انقلابی علیه دشمن است. وحدت کلمه امروز در نفی برجام است.

,

 

,

سلیمی: تخطی دولت از اجرای قانون لغو تحریم‌ها را به قوه قضائیه ارجاع دهیم

, سلیمی: تخطی دولت از اجرای قانون لغو تحریم‌ها را به قوه قضائیه ارجاع دهیم, سلیمی: تخطی دولت از اجرای قانون لغو تحریم‌ها را به قوه قضائیه ارجاع دهیم,

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی (دوشنبه 4 اسفند) در جلسه علنی و در جریان بررسی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در تذکری اظهار کرد: بر اساس اصل 77 قانون اساسی موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد؛ متنی که سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به تفاهم رسیده‌اند مغایر مجلس است و از نظر مجلس وجاهت قانونی نداشته و خلاف قانون است.

,

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 234 باید تخطی و تخلف دولت به قوه قضائیه ارجاع شود ادامه داد:‌رئیس‌جمهور بر اساس 121 قانون اساسی قسم خورده که به قانون اساسی پایبند باشد مجلس قانونی را وضع کرده و دولت موظف است از فردا (5 اسفند) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اجرا کند.

,

سلیمی گفت: بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خلاف قانون است رئیس‌جمهور به قسم خود پایبند نبوده و حق تفسیر ندارد چرا که بر اساس اصل 173 قانون اساسی حق تفسیر بر عهده مجلس است.

,

وی با بیان اینکه این بیانیه مشترک مغایر اصل 110 قانون اساسی هم هست افزود: زیرا این موضوع با سیاست مقام معظم رهبری مغایرت دارد چرا که سیاست جمهوری اسلامی لغو کامل تحریم‌‌ها است.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه راستی‌آزمایی در بیانیه مذکور هم وجود دارد که گویی آنها بنای راستی‌آزمایی دارند تأکید کرد: سازمان انرژی اتمی باید سریعا از مجلس و ملت ایران عذرخواهی کرده و جبران کند.

,

سلیمی با بیان اینکه عده‌ای روزگاری روح برجام را می‌گفتند؛ گویا آنها می‌‌خواهند فقط روح قانون مجلس را درباره لغو تحریم‌ها نگه دارند ادامه داد: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای جاسوس هستند و نباید مسیر را برای ورود جاسوسان همچنان باز کنند.

,

سلیمی در پایان گفت:‌تنزل قانون مجلس خلاف است و مجلس عقب‌نشینی نخواهد کرد.

,

 

,


آصفری: چرخ هسته‌ای کشور تعطیل و چرخ اقتصاد متوقف شده است

,
, آصفری: چرخ هسته‌ای کشور تعطیل و چرخ اقتصاد متوقف شده است, آصفری: چرخ هسته‌ای کشور تعطیل و چرخ اقتصاد متوقف شده است,

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(دوشنبه 4 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بیانیه مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: دولت در وعده‌‌های انتخاباتی خود قول داده بود که هم تحریم‌ها را بردارد و هم چرخ اقتصاد کشور و هم چرخ هسته‌ای بچرخد اما متأسفانه در این 7 سال، چرخ هسته‌ای تعطیل و چرخ اقتصاد کشور متوقف شد.

,

وی افزود: مصوبه مجلس یک اقدام بسیار بزرگی بود که بتواند طرف‌های مقابل را سر جای خود بنشاند و ملزم به رفع تحریم‌ها کند، اما متأسفانه شاهدیم که امروز برخی علاقه‌ای به اجرای این قانون ندارند. شما چه کاره هستید که قانون را قبول نداشته و اجرا نمی‌کنید، قانون فصل‌الخطاب است.

,

وی تأکید کرد: هر زمان در کشور که قانون اجرا شده، معضلاتی مانند فساد اقتصادی، سیاسی و امنیتی نداشتیم اما هر زمان که شخصی خودش را بالاتر از قانون دانسته مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در کشور به وجود آمده است.

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هیچ کسی اجازه ندارد مصوبه مجلس را به صورت غیرقانونی اجرایی نکند، همه ملزم به اجرای قانون هستند و دولت ملزم است از فردا 5 اسفند ماه مصوبه مجلس را اجرا کند، زیرا طرف مقابل زمان داشت تا طی این مدت که از مصوبه مجلس می‌گذرد تحریم‌ها را رفع کند.

,

آصفری بیان کرد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه‌اش چندین جا اعلام کرده‌اند که قانون اقدام راهبردی مجلس برای کشور مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، اگر مشکلات ایجاد می‌کرد پس چرا امروز رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با «ید بیضا» به ایران آمده و به دنبال آن است که ما را متعهد کند که 3 ماه دیگر صبر کنیم.

,

 

,

پورابراهیمی: اگر مبنای تصمیم‌گیری‌ها رفع تحریم‌ها نباشد به کشور خیانت شده است

, پورابراهیمی: اگر مبنای تصمیم‌گیری‌ها رفع تحریم‌ها نباشد به کشور خیانت شده است, پورابراهیمی: اگر مبنای تصمیم‌گیری‌ها رفع تحریم‌ها نباشد به کشور خیانت شده است,

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: مهمترین دلیل ورود مجلس به تصویب قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌های اقتصادی بود، مبنای ورود ما تحریم‌ بانکی، تحریم بانک مرکزی، تحریم فروش نفت ایران، تحریم خدمات و حمل و نقل بود.

,

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات اقتصادی امروز در کف جامعه مجلس به تصویب قانون ورود کرد، افزود: اولین تصویب در بیانیه باید رفع تحریم‌ها باشد، تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه‌ای که از سوی آمریکا بر ملت فشار می‌آورد، مجلس خواهان گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اجرای کامل و دقیق قانون که صیانت از منافع و رفع تحریم‌ها مبنای آن است می‌تواند امروز مشکلات اقتصادی را برطرف کند، بنابراین هر جای دیگری که محور تصمیم‌گیری‌ها رفع تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی نباشد به مملکت خیانت شده است.

,

پورابراهیمی اظهار کرد: جریان مواجهه امروز با آمریکا در منطقه، خاطرات حاج ‌قاسم سلیمانی است، رئیس سازمان سیا در بحبوحه جنگ با اسرائیل، جنگ در سوریه و جنگ در عراق پیام مذاکره به سردار را ارسال کرد.

,

وی گفت: پمپئو که بعدها وزیر امور خارجه آمریکا می‌شود اعلام کرده که شهید سلیمانی نامه را نمی‌پذیرد از این رو درخواست ما اجرای ماده (234) آیین‌نامه داخلی به دلیل عدم اجرای قانون مجلس است.

,

 

,

محسنی‌بندپی: وقت اجرای وعده‌های برجامی است نه وقت‌کشی

, محسنی‌بندپی: وقت اجرای وعده‌های برجامی است نه وقت‌کشی, محسنی‌بندپی: وقت اجرای وعده‌های برجامی است نه وقت‌کشی,

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری به وحدت بین قوا و عملکرد هر قوه در جایگاه قانونی خودش احتیاج دارد.

,

وی افزود: دولت باید مجری قوانین مجلس یازدهم باشد، نه قانونگذار مستقل به موازات مجلس شورای اسلامی، از این رو باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

,

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با بیان اینکه مطابق رهنمودهای رهبر انقلاب امروز وقت اجرای وعده‌ها است، نه وقت‌کشی‌های چندین ماهه و معلق کردن تصمیمات مسئولان در کشور اظهار کرد: امروز اگر به وعده‌هایمان عمل نکنیم بدون شک مدیون خون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سرافراز دکتر فخری‌زاده هستیم.

,

وی با بیان اینکه اینکه دولت بدون در نظر گرفتن حال مردم، با بیگانگان میز مذاکره دیگری را در پیش بگیرد و آنها برای مردم تصمیم بگیرند، پسندیده نیست افزود: بدون شک اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به اقتدار مردمی است.

,

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید از اتخاذ تصمیمات احساسی و هیجانی بپرهیزیم، از این رو باید دبیر شورای امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی در مجلس حاضر شوند و نسبت به مسائل اخیر توضیح دهند تا آنچه صلاح است، رخ دهد.

,

 

,

صفری: دولت نباید خطای چند ساله خود را تکرار کند

, صفری: دولت نباید خطای چند ساله خود را تکرار کند, صفری: دولت نباید خطای چند ساله خود را تکرار کند,

حجت‌الاسلام محمد صفری نماینده نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در جریان بررسی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم عزت ما لطمه بخورد و بر امنیت و استقلال ملت ما بیش از این خسارت وارد شود، همچنین اجازه وارد شدن لطمه به اصول انقلاب اسلامی که به خاطر آن هزینه‌ها داده‌ایم، را نمی‌دهیم.

, ر,

صفری در ادامه با بیان اینکه عده‌ای در خارج از مجلس نباید با سیاست تفرقه‌ بینداز و حکومت کن به امید اختلافات درونی مجلس باشند، اظهار کرد: این خیال خام سرابی بیش نیست، همچنین دولت نباید خطای چند ساله خود را تکرار کند.

,

صفری با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی باید وحدت، یکپارچگی و هوشمندی رعایت شده و مصوبه مجلس نیز این ویژگی را داشت افزود: مجلس به عنوان قانونگذار در رأس امور است؛ قانون مجلس برای همه افراد و شخصیت‌ها است و ما در این خصوص به مردم قول داده‌ایم؛ هر شخصی باید تابع قانون باشد لذا مجلس ما مجلس بیانیه صرفاً برای ایجاد احساسات نیست و مصوبه مجلس لازم‌الاجرا است.

,

 

,

مقتدایی: خروج از پروتکل الحاقی از فردا ۵ اسفند ماه اجرا می‌شود

, مقتدایی: خروج از پروتکل الحاقی از فردا ۵ اسفند ماه اجرا می‌شود, مقتدایی: خروج از پروتکل الحاقی از فردا ۵ اسفند ماه اجرا می‌شود,

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان اسلامی در جریان بررسی بیانیه مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: بیانیه‌ای که صادر شد قانون مجلس را تحت‌الشعاع قرار داد، مجلس اجازه نمی‌دهد قانون متوقف شود بلکه بر اجرا شدن قانون مصوب خود پافشاری می‌کند.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قرار است بیانیه اخیر اجرا شود باید مصوبه مجلس را بگیرد، دنیا بداند که از فردا 5 اسفند ماه قانون مصوب مجلس محقق می‌شود و نمایندگان ملت به دنبال تحقق آن چیزی هستند که مردم خواسته‌اند.

,

وی با بیان اینکه بیانیه در حقوق بین‌الملل الزام‌آور نیست، گفت: در بیانیه آژانس امتیازهایی داده شده و هیچ امتیازی برای ایران گرفته نشده است، مجلس اجازه نمی‌دهد منافع ملت نادیده گرفته شود.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قانون اقدام راهبردی با قوت و قدرت در راستای صیانت از منافع ملت اجرا و محقق می‌شود و باید با متخلفان آن برخورد جدی شود.

,

مقتدایی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید منطبق بر قانون عمل کند، گفت: آقای رئیس جمهور اگر شما حرفی برای گفتن دارید تنها لازم است به قانون عمل کنید چرا که رئیس جمهور صرفاً مجری قانون است نه لغو کننده آن و نمایندگان مجلس از دیروز مصرانه خواستار اجرای قانون هستند.

,

 

,

کریمی: نظارت‌های فراتر از پادمانی خلاف قانون است

, کریمی: نظارت‌های فراتر از پادمانی خلاف قانون است, کریمی: نظارت‌های فراتر از پادمانی خلاف قانون است,

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس امروز در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای اظهار کرد: این بیانیه بر تردیدهای ما افزوده است. حسن نیت در اجرای قانون وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه این بیانیه به نظر می‌رسد که لازم‌الاجراست که قانون مجلس یازدهم را خدشه‌دار می‌کند، در حالی که اگر اینگونه است این بیانیه بایستی به تأئید مجلس می‌رسید ادامه داد: اجرای بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نشان می‌دهد که دولت در حال دور زدن قانون مجلس است، چرا که در این بیانیه فرصت سه ماهه به غربی‌ها داده شده است. 

,

کریمی با بیان اینکه دولت سابقه بدی در قانون‌شکنی دارد و مجلس نباید در برابر قانون‌شکنی قوه مجریه کوتاه بیاید اظهار کرد:برجام بدون لغو تحریم‌ها خسارت محض است؛ آیا تحریم‌ها حذف شده است که مهلت مجدد سه ماهه به غربی‌ها می‌دهیم؟

,

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاسوسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای اثبات شده است، گفت: به نظر می‌رسد که طبق بیانیه مذکور، تداوم اعمال نظارت پادمان را پذیرفته‌ایم.

,

وی با بیان اینکه در بیانیه مذکور، امکان نظارت‌های فراتر از پادمان وجود دارد افزود: کسانی که دربحث برجام در مجلس قسم بالله و تالله خورده‌اند و برجام را به ملت تحمیل کرده‌اند، حرفشان برای مجلس به عنوان نمایندگان ملت، کارشناسی و حجت نیست.

,

 

,

دهمرده: هر وقت عقب نشینی کردیم متضرر شدیم

, دهمرده: هر وقت عقب نشینی کردیم متضرر شدیم, دهمرده: هر وقت عقب نشینی کردیم متضرر شدیم,

حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای اظهار کرد: ملت ایران بدانند مجلس اجازه نمی‌دهد هیچ کس از قانون مصوب قوه مقننه عبور کند.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند تحریم‌ها باید لغو شود و راستی آزمایی در این راستا صورت بگیرد لذا فرمایش ایشان برای همه فصل الخطاب است و هیچ فردی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

,

نماینده زابل در مجلس تصریح کرد: تجربه نشان داده هر وقت عقب نشینی کردیم، متضرر شدیم لذا به کوری چشم دشمنان فردا (5 اسفند) قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل هسته‌ای را اجرایی خواهیم کرد.

,

 

,

زاکانی: توافق دولت و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خلاف منافع ملی و قانون اساسی است

, زاکانی: توافق دولت و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خلاف منافع ملی و قانون اساسی است, زاکانی: توافق دولت و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خلاف منافع ملی و قانون اساسی است,

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای اظهار داشت: بیانیه آژانس و سازمان انرژی اتمی حاوی پیام‌های مختلفی است، پیام نخست آن رهایی آمریکا و اروپا از چالش و انفعال است اما باید بدانند آنهایی که پشت این تفاهم‌نامه هستند دیگر با تنفس مصنوعی نمی‌توانند زنده بمانند لذا پیام سیاسی این بیانیه فوق‌العاده مخرب و به ضرر مصالح انقلاب و منافع ملی است.

,

وی افزود: این بیانیه خلاف قانون اساسی و خلاف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و همچنین خلاف بیان صریح مقام معظم رهبری است.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا دولت علاقمند به قانون‌شکنی است؟ تصریح کرد: قانونی که در 12 آذر در مجلس به تصویب رسیده است امکانی را فراهم کرد که دولت از موضع بالا حقوق ملت را مطالبه کند اما کسانی در دولت تنها به فکر انفعال و مصالحه و گذشت از منافع ملی و قانون‌شکنی هستند و مسیری را دنبال می‌کنند که جز خسران ماحصلی برای کشور ندارد.

,

وی با بیان اینکه بیانیه مذکور خلاف نص صریح بیانات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: پیش از این هم شاهد آن بودیم که رئیس جمهور پس از بیانات صریح مقام معظم رهبری مواضعی را اتخاذ کردند که در ذهن مردم کاملاً آشکار است و برخلاف مصلحت عمومی جامعه و مردم است.

,

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 7 سال است که منافع مردم در گرو تصمیمات سیاست‌گذاری و اشتباهاتی قرار گرفته که دولتمردان در مورد آنها معیشت مردم را به گرو گرفتند.

,

زاکانی تصریح کرد: پیام مشخص قانون مجلس این بود که تحریم‌ها باید از کشور رخت بربندد و به جای انفعال، ابتکار عمل در دستان مردان سیاست خارجی کشور قرار گیرد اما این تفاهم‌نامه همه این موضوعات را زیر پا گذاشته و مسیری را دنبال کرده که ماحصل آن خسرانی بزرگتر از برجام بر جای خواهد گذاشت.

,

زاکانی یادآور شد: قرار بود به موجب برجام خزانه‌ها پرپول باشد و همه منافع و مصالح در قالب یک تعهدنامه متقابل با 1+5 به دست آوریم اما هیچ منفعتی جز سال‌ها خسران کسب نکردیم. مجلس این شرایط را اصلاح کرد و ابتکار عمل را برای دولتمردان به عمل آورد و ایجاد تنفس‌گاه ویژه و عبور از تحریم‌ها را رقم زد، متأسفانه آنچه که مشاهده می‌شود کسانی در دولت هستند که مسیر غلط گذشته را دنبال می‌کنند.

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جزو دستاوردهای بزرگ مجلس یازدهم محسوب می‌شود، در این قانون بر حفظ توانمندی هسته‌ای، توسعه صلح‌آمیز هسته‌ای، رفع تمامی تحریم‌ها در همه زمینه‌ها اشاره دارد؛ تحریم‌هایی که توسط آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به ما تحمیل شده است.

,

وی افزود: در قانون مجلس همچنین مشخصاً آمد که تحریم‌ها باید رخت بربندد زیرا این تحریم‌ها فراتر از تحریم‌های برجامی بود.

,

زاکانی بیان کرد: این تفاهم‌نامه مجدداً در اجرای قانون تزلزل ایجاد می‌کند و فرصتی به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌دهد و مستمسکی را درست می‌کند. ما تا کجا باید چشممان بر خیانت‌ها و شرایطی ببندیم که منافع ملت و مصالح انقلاب توسط عده‌ای ذبح شود.

,

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس هوشیار است، امروز عالم سیاست، عالم جنگ اراده‌ها است و مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملت اراده کردند تا اراده باطل دشمن را بر زمین بزنند لذا پیام ما برای ملت روشن است، مجلس شورای اسلامی جز به منافع ملی و مصالح انقلاب نمی‌اندیشد و آنها را دنبال می‌کند تا از آسیب به معیشت مردم جلوگیری کند.

,

زاکانی در ادامه یادآور شد: مجلس شورای اسلامی بر قانونمداری پافشاری می‌کند، متأسفانه عده‌ای قانون‌شکن در کشور قانون‌شکنی را باب کردند، مجلس یازدهم همانند مجالس گذشته نیز اجازه قانون‌شکنی نمی‌دهد و از منافع ملی و مصلحت‌های انقلاب دفاع خواهد نمود و اجازه نمی‌دهد این تفاهم‌نامه که از اساس باطل است، شرایطی را فراهم کند که قانون مجلس اجرا نشود.

,

وی اضافه کرد: در این بیانیه شاهد تکرار کلی‌گویی‌های برجام هستیم، در زمان انعقاد توافق به آقایان گفتیم که با دوستان خود یا دشمنان توافق کردید، آقای عراقچی اذعان داشت که با دشمنان مذاکره کردیم و توافق کردیم اما پس از سال‌ها مشخص شد که آنچه پشت تریبون مجلس گفتند خلاف پافشاری کمیسیون برجام و وعده‌ها و قسم‌هایی که خوردند، نادرست بود. مجدد از این فرصت استفاده کردند و تنفس مصنوعی به دشمن دادند در حالی که این خط قرمز ما است.

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: دولت باید به قانون تمکین کند و در جهت منافع ملی حرکت کند و مسیری را طی کند که ماحصل آن حاکم شدن قانون در کشور باشد. پیام ما به دولت نیز مشخص است و دولت راهی جز اجرای قانون ندارد. قانون هم بر اساس منطق درست و مستحکمی در جهت منفعت ملت است.

,

زاکانی اظهار کرد: در تمام توافقنامه دولت و آژانس خلاف بودن مفاد آن با قانون مشخص است، بیگانگان نیز باید بدانند که دوره ایجاد شرایط دوگانه و اضطرار برای ایران اسلامی تمام شده و دوره فریب دادن افکار عمومی گذشته است و امروز اذهان بیدار مردم دروغ‌های مکرر بیگانگان را می‌بیند بنابراین هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس تفاهم‌نامه را قبول ندارند زیرا این توافقنامه هیچ اصل و اساسی ندارد و اهمیتی برای آن قائل نیستیم.

,

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از روز 5 اسفند ماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی طبق قانون باید متوقف شود، پیشنهاد می‌کنم کمیسیون انرژی و امنیت ملی مجلس به عنوان کمیسیون‌هایی که مکلف به راستی‌آزمایی قانون هستند باید از فردا اقدام کنند و این بیانیه را در دستور کار قرار دهند و نظر خود را صراحتاً به مجلس اعلام کنند.

,

زاکانی رد پایان گفت: در صورت انجام اقدامی خلاف قانون و مصالح انقلاب و منافع ملت ماده (234) آیین‌نامه داخلی مجلس باید اجرایی شود. همچنین مواد (8) و (9) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باید اجرا شود.

,

 

,

عزیزی: دولت اجازه ندارد چوب حراج به منافع حیاتی ملت ایران بزند

, عزیزی: دولت اجازه ندارد چوب حراج به منافع حیاتی ملت ایران بزند, عزیزی: دولت اجازه ندارد چوب حراج به منافع حیاتی ملت ایران بزند,

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای ا ظهار داشت: سازمان انرژی اتمی ایران در اقدامی خلاف قانون با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را نقض کرده و این اقدام هیچ‌گونه وجهاتی ندارد. 

,

وی با بیان اینکه تفاهم دوجانبه تحت عنوان فنی و موقت برای مجلس شورای اسلامی محلی از اعراب ندارد افزود: قانون،‌ وظایف سازمان انرژی اتمی را واضح، روشن کرده است؛‌دولت در این ماه‌ها پایانی عمر ناموفق خود اجازه ندارد چوب حراج به منافع حیاتی ملت ایران بزند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: نمایندگان از رئیس مجلس انتظار دارند به نیابت از مجلس، رسالت قاطع و قانونی خود را طبق ماده 9 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را هر چه سریع‌تر اجرایی کند.

,

وی تصریح کرد: در این ماده، جرم‌انگاری شده است؛ امروز مهمترین انتظار مجلس از قوه قضائیه، حفاظت از منافع ملی ملت ایران و برخورد قاطع و قانونی با مجرمین و متخلفینی است که به منافع ملت ایران آسیب وارد کرده است.

,

 

,

نبویان: دولت دوباره ۳ ماه برای ادامه تحریم‌ها مجوز داده است

, نبویان: دولت دوباره ۳ ماه برای ادامه تحریم‌ها مجوز داده است, نبویان: دولت دوباره ۳ ماه برای ادامه تحریم‌ها مجوز داده است,

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان  در جریان بررسی بیانیه سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی اظهار داشت: بیانیه دولت و آژانس خلاف قانون است، زیرا در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آمده است که هرگونه نظارت های فراتر از پادمان از جمله پروتکل الحاقی باید متوقف شود.

,

وی افزود: در بند اول توافق نامه دولت و آژانس آمده که ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقت نامه جامع پادمان خود با آژانس ادامه می دهد، این بند مطابق قانون است، اما در بند دوم تفاهم نامه به موافقت دوجانبه و موقت و راستی آزمایی آژانس طبق فهرست پیوست اشاره شده که مشخص نیست این فهرست به چه موضوعاتی اشاره کرده است.

,

نبویان ادامه داد: در ادامه این بیانیه درباره نصب دوربین های اضافی و نظارت های سرزده یا حضور بازرسان آژانس به صورت مادام العمر مجوزهایی داده شده است. مصوبه مجلس مانع این اقدامات می شود.

,

نبویان بر همین اساس اضافه کرد: ما مصوبه را گذاشتیم که دشمن وادار شود تحریم هایی که مردم به خاطر آنها تحت فشار هستند، برداشته شود، اما دولت دوباره 3 ماه برای ادامه تحریم ها مجوز داده است. این یعنی منافع ملت را به خاطر اهداف سیاسی در نظر نگرفتند. لذا این بیانیه خلاف قانون بوده و هیچ اعتباری برای مجلس ندارد.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بند سوم بیانیه دولت و آژانس نیز آمده که نظارت ها به مرور و منظم باید انجام شود، لذا بند دوم و سوم و فهرستی که در بیانیه عنوان شده برخلاف قانون است.

,

وی خاطرنشان کرد: ما دوربین هایی داریم که بیشتر از پادمان ضبط می کند، برخی آنلاین نوکال هستند، یعنی مامور آژانس بدون حضور در پایگاه در ایران موارد را رصد می کند، در آن همچنین به اطلاعات نظامی، متخصصین، دانشگاه ها و کارخانه تولید موتور دسترسی داده شده در حالی که هیچ کشوری اجازه دسترسی آژانس به کارخانه تولید موتور را نداده و تنها دولت ما سال 1382 و هم اکنون این اجازه را صادر کرده است.

,

 

,

بابایی: دوران بزن در رو گذشته است

, بابایی: دوران بزن در رو گذشته است, بابایی: دوران بزن در رو گذشته است,

علی بابائی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه به کشور شود ممنوع بوده لذا صیانت از قانون به عهده هیات رئیسه مجلس است.

,

وی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی هسته‌ای را مغایر با منافع ملی کشور، ملت ایران و بیانات رهبر معظم انقلاب دانست.

,

بابایی کارنامی تصریح کرد: لازم است مجلس از قانون خود صیانت کند و همگان باید بدانند دوران بزن در رو و اختلاف افکنی در حوزه سیاست خارجی کشورمان به پایان رسیده است.

,

 

,

 

,

ارجاع پرونده استنکاف دولت از قانون «لغو تحریم ها» به قوه قضاییه

, ارجاع پرونده استنکاف دولت از قانون «لغو تحریم ها» به قوه قضاییه , ارجاع پرونده استنکاف دولت از قانون «لغو تحریم ها» به قوه قضاییه ,

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی بیانیه سازمان انرژی اتمی و آژانس‌بین‌المللی انرژی اتمی و درخواست نمایندگان برای ارجاع تخلف دولت به قوه قضائیه مبنی بر استنکاف قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، نمایندگان هیأت با 221 رأی موافق،  6 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در مجلس با ارجاع پرونده دولت برای رسیدگی به استنکاف از قانون مصوب مجلس موافقت کردند.

,

نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تخطی دولت از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و نیز بیانیه مشترک آژانس انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای را بر اساس  ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس به قوه قضاییه ارجاع داده و خواستار برخورد با متخلفان شدند.

,

 

,

قالیباف: خواستار توقف کامل اجرای پروتکل الحاقی هستیم

, قالیباف: خواستار توقف کامل اجرای پروتکل الحاقی هستیم, قالیباف: خواستار توقف کامل اجرای پروتکل الحاقی هستیم,

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اسلامی و پس از ارسال گزارش مجلس درباره تخلف دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی و توافق سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای طبق  ماده 234 قانون آئین نامه داخلی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مطابق قانون وظیفه پیگیری و اجرای قوانین را برعهده دارد.

,

وی افزود: مطابق قانون بخش‌هایی از تعهدات پیش بینی شده در زمان خودش اجرایی شده و از فردا (5 اسفند) نیز باید قانون مرتبط با پروتکل الحاقی اجرا شود.

,

رئیس مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مصمم به توقف کامل پروتکل الحاقی، دسترسی‌ها و همه موضوعات قانونی است لذا هرگونه دسترسی بیش از پادمان ممنوع و غیرقانونی بوده و نظارت بر این امر وظیفه قوه مقننه است.

,

قالیباف با بیان اینکه کمیسیون‌ امنیت ملی و کمیسیون انرژی از طرف مجلس موظف به نظارت میدانی بر مسائل یاد شده و ارائه گزارش در این راستا هستند خاطرنشان کرد: هر گونه تخلف از قانون را نمی‌پذیریم و براساس مصوبات مجلس امورات را پیگیری می‌کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه