اخبار داغ

پژمانفر در نشست علنی مجلس:

قانون اساسی تصویب پروتکل ها و مصوبات را فقط در اختیار مجلس قرار داده است

قانون اساسی تصویب پروتکل ها و مصوبات را فقط در اختیار مجلس قرار داده است
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز اتفاقی که افتاده برخلاف صراحت قانون اساسی است، گفت: تصویب پروتکل ها و مصوبات را فقط در اختیار مجلس قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌لااسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان طی اخطاری با استناد به برخی اصول قانون اساسی اظهار داشت: مطالبی که همکاران از صبح به آنها اشاره کرده اند که نگرانی آنها هم بسیار بجا و درست است، بدعتی است که در کشور در حال شکل گیری است و باید جلوی آن گرفته و از آن ممانعت شود. مجلس مصوباتی را برای دولت می گذارد و دولت این مصوبات را دور می زند و برای خودش بیانیه ای صادر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,

پژمانفر با بیان اینکه امروز اتفاقی که افتاده برخلاف صراحت قانون اساسی است، دولت بر مبنای این موضوع باید عذرخواهی کند افزود: در اصل 85 سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری نیست. تصویب پروتکل ها و مصوبات را فقط در اختیار مجلس قرار داده است.

,

پژمانفر تاکید کرد: مجلس باید از قانون مصوب خود دفاع کند  و کاری که دولت کرده خلاف مصوبه مجلس است. با این بیانیه ما مجوز سه ماه تحریم مجدد را برعلیه کشور خود داده ایم. رئیس مجلس باید صراحتاً بیان کند که آیا این پروتکلی که بیان کردند مخالف صریح قانون است. اگر نسبت به این مسئله با همه همکاران هم عقیده هستید که هستید، باید به این مسئله ورود کرده و اجازه ندهیم این کار ادامه پیدا کند.

,

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نمی تواند اختیار قانونگذار را به شخص یا هیاتی واگذار کند و این از صراحت های قانون اساسی است و اگر کاری برخلاف این اصل انجام شود، براساس این موضوع، مصوبات باید به دست رئیس مجلس برسد و رئیس مجلس نسبت به این موضوع باید ورود کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه