اخبار داغ

«انیس نقاش» مبارز سرشناس لبنانی درگذشت

«انیس نقاش» مبارز سرشناس لبنانی درگذشت
«انیس نقاش» مبارز سرشناس لبنانی و از چهره‌های معروف مقاومت در سن 70 سالگی در دمشق درگذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «انیس نقاش» مبارز لبنانی و عضو سابق جنبش فتح که بخش بزرگی از عمر خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی صرف کرد، امروز (دوشنبه) در سن ۷۰ سالگی در دمشق درگذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گفته شبکه المیادین، پیکر انیس نقاش قرار است فردا از دمشق به بیروت منتقل و در این شهر به خاک سپرده شود.  برخی رسانه‌ها دلیل فوت وی را ابتلا به ویروس کرونا نوشته‌اند.

,  ,

«انیس نقاش» در سال ۱۹۶۸ به جنبش فتح پیوست و مسئول آموزش نیروهای این جنبش در اردوگاهی در جنوب لبنان را بر عهده داشت. او همچنین در تمامی سال‌های مبارزه ارتباط قوی با حزب‌الله لبنان و شخص «شهید عماد مغنیه» داشت. به طوریکه در مصاحبه‌ای گفته بود: « اگر کسی به من می‌گفت که همه جان و وجودم را برای یک ساعت از عمر او بدهم، این کار را برای کسی جز عماد نمی‌کردم.»

,

او همچنین در سال‌های اقامت در دمشق، مرکز مطالعاتی امان را راه انداخت. بسیاری از کاربران عربی نوشته‌اند که انیس نقاش تمامی عمر خود را برای آزادی فلسطین و مقاومت هزینه کرد. چه زمانی که در دوره جوانی در لبنان نیروهای فتح را آموزش می‌داد، چه زمانی که برای انقلاب اسلامی ایران دست به سلاح برد و چه زمانی که با اقامت در دمشق به فعالیت پژوهشی و رسانه‌ای در راستای اهداف مقاومت مشغول شد.

,

جنبش فتح در واکنش، درگذشت انیس نقاش را با تعابیری چون «مبارز» و «متفکر عربی» تسلیت گفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه