اخبار داغ

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین:

۱۴مرکز اقامتی ترک اعتیاد در قزوین فعالیت دارند/ ارائه تسهیلات اشتغال به معتادان بهبودیافته

۱۴مرکز اقامتی ترک اعتیاد در قزوین فعالیت دارند/ ارائه تسهیلات اشتغال به معتادان بهبودیافته
زهرا غلامرضایی، معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: هم اکنون ۱۴مرکز اقامتی ترک اعتیاد در سطح استان قزوین مشغول به فعالیت است که از این تعداد یک مرکز مختص به خانم‌ها و ۱۳مرکز دیگر مربوط به آقایان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات بهزیستی برای درمان معتادان اظهار کرد: هم اکنون کلیه خدمات اعم از خدمات پزشکی، روانشناسی و حمایت‌یابی و مراقبت از بیماران در مراکز اقامتی ترک اعتیاد استان قزوین انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: اعتیاد یک بیماری چند وجهی است و همانگونه که عوامل متعددی در به وجود آوردن این بیماری دخیل هستند، در بحث درمان نیز با عوامل متعددی مواجه هستیم.

,

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در واقع در سیکل باطلی که معتادان برای درمان طی کرده و دوباره به دامان اعتیاد بازمی‌گردند عوامل متعددی دخالت دارد که از جمله آن بحث اشتغال، مراقبت‌های بعد از ترک، حمایت‌های لازم فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

,

وی عنوان کرد: بیماری اعتیاد را باید در یک پروسه تقریبا طولانی مدت پیگیری کنیم تا به درمان لازم برسیم؛ چراکه اعتیاد، بیماری ساده‌ای نیست که بتوان در مدت یک یا سه ماه به نتیجه قطعی دست یافت.

,

وظیفه بهزیستی، مباحث درمانی معتادان با رویکردهای پرهیز مدار است

, وظیفه بهزیستی، مباحث درمانی معتادان با رویکردهای پرهیز مدار است, وظیفه بهزیستی، مباحث درمانی معتادان با رویکردهای پرهیز مدار است,

غلامرضایی بیان کرد: رویکردهای درمانی نشان می‌دهد که اگر مراقبت‌ها حداقل تا ۱۸ماه ادامه پیدا کند و حمایت‌های مختلفی از بیمار به عمل آید، درصد برگشت فرد به بیماری اعتیاد کم خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: هم اکنون ۱۴مرکز اقامتی ترک اعتیاد در سطح استان قزوین مشغول به فعالیت است که از این تعداد یک مرکز مختص به بانوان معتاد و ۱۳مرکز دیگر مربوط به آقایان است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: در بحث بیماران متجاهر یا بیماران تمایلی، برگشت به دوره‌های درمان به چشم می‌خورد که به دلیل خلأهایی است که برای این بیماران پس از خروج از مراکز اقامتی وجود دارد.

,

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اشتغال معتادان بهبودیافته گفت: اشتغال یک بحث چند عاملی است که دستگاه‌های مختلف می‌توانند در این عرصه مشارکت داشته و به ما کمک کند؛ البته وظیفه سازمان بهزیستی، مباحث درمانی با رویکردهای پرهیز مدار است.

,

راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد در سطح استان قزوین 

, راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد در سطح استان قزوین , راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد در سطح استان قزوین ,

غلامرضایی اضافه کرد: در بحث اشتغال معتادان بهبودیافته سایر سازمان‌ها از جمله اداره کار و تعاون، فنی و حرفه‌ای و ارگان‌های همسو با بهزیستی در این قضیه به ما کمک می‌کنند.

,

وی تصریح کرد: اخیراً مراکز جامع ترک اعتیاد را در سطح استان قزوین راه‌اندازی کردیم که یکی از رویکردهای این مراکز، بحث اشتغال معتادین بهبود یافته است که سعی می‌کنیم بیماران در همان مراکز اقامتی، حرفه آموزی لازم را بر اساس قابلیت‌ها و درجه تخصص کسب کنند.

,

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: همچنین از طریق تسهیلات بانکی، سرمایه اندکی در اختیار معتادان بهبودیافته قرار خواهیم داد و وارد پروسه اشتغال خواهند شد و از کلیه دستگاه‌ها تقاضا داریم که از بیماران بهبود یافته حمایت کنند تا این موضوع به نتیجه برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه