اخبار داغ

در جلسه طرح شهید سلیمانی مطرح شد؛

شناسایی ۲۸۶۸ کردستانی مبتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی/ توزیع ۲۳۳۳ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند

شناسایی ۲۸۶۸ کردستانی مبتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی/ توزیع ۲۳۳۳ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند
بر اساس آنچه که در جلسه امروز طرح شهید سلیمانی تشریح شد، تاکنون در این طرح ۲۸۶۸ نفر کرونا مثبت در استان کردستان شناسایی شده‌اند که ۱۸۳۸ نفر آنها در تماس نزدیک با افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی صبح امروز جلسه تشریح روند اقدامات طرح شهید سلیمانی با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

شناسایی ۲۸۶۸ کردستانی مبتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی

, شناسایی ۲۸۶۸ کردستانی مبتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی, شناسایی ۲۸۶۸ کردستانی مبتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی,

, , , ,

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 7 هزار نفر در استان کردستان مبتلا به کرونا شده اند، گفت: در طرح شهید سلیمانی تاکنون 2868 نفر کرونا مثبت شناسایی شده اند که 1838 نفر آنها در تماس نزدیک با افراد مبتلا به کرونا بوده اند.

,

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی برای ۲۶۶۰ نفر مراقبت در منزل انجام شده که از ۱۵۷۰ نفر این افراد تست کرونا انجام شده و از این تعداد ۱۵۰ نفر آنها مبتلا به این ویروس بوده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۶۳ هزار نفر در معرض ابتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: آموزشها لازم برای خودمراقبتی این افراد از خود و خانواده هایشان صورت گرفته  و حدود ۵۹۷۲ نفر انها نیز در منازلشان ایزوله شدند.

وی تأکید کرد: از این ۶۳ هزار نفر ۲۷ هزار نفر آنها افراد بلای ۶۵ سال بوده اند.

قادری در طرح شهید سلیمانی از نظارت بر ۵۷ هزار مکان خدماتی، تولیدی و... خبر داد و گفت ۱۸۰ مورد از آنها به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی پلمپ شدند.

قادری همچنین از جمع آوری ۱۲۹ میلیون تومان برای کمک به خانواده های بی بضاعت در طرح شهید سلیمانی خبر داد. وی افزود: به ۵۰۴ خانوار نیز در این مدت کمک غیرمالی شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

لزوم کنترل مراسمات پایان سال و مسافرت های نوروزی برای جلوگیری از شرایط حاد کرونا

, لزوم کنترل مراسمات پایان سال و مسافرت های نوروزی برای جلوگیری از شرایط حاد کرونا, لزوم کنترل مراسمات پایان سال و مسافرت های نوروزی برای جلوگیری از شرایط حاد کرونا,

, , , ,

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز عنوان کرد: در حال حاضر 8 شهرستان استان کردستان در وضعیت زرد هستند و باید انجام تست های کرونا از جمله PCR در طرح شهید سلیمانی با حجم فعلی و چه بسا بیشتر انجام شود تا تست منفی کاذب حاصل نشود.

, PCR,

وی با اشاره به نمایان شده نشانه هایی از وجود کرونای انگلیسی در داخل کشور، تاکید کرد: لازم است افراد بیمار سریعا شناسایی و قرنطینه شوند تا از پیک جدید شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

,

رضاعی مراجعه برخی مبتلایان به کرونا به مطب ها و درمانگاه های خصوصی برای ممانعت از بستری شدن در بیمارستانها را جزو لایه های مخفی کنترل ویروس کرونا در استان خواند و گفت: لازم است در قالب طرح شهید سلیمانی چندین تیم رهگیری به این موضوع ورود کنند تا نظارت و کنترل ویروس کرونا در استان افزایش یابد.

,

وی از استقرار تیم 4 نفره به صورت شبانه روزی در مرز باشماق مریوان برای کنترل تست کرونا مسافران به هنگام ورود و خروج از این مرز خبر داد.

,

رضاعی با اشاره به مراسمات پایان سال و آغاز سال جدید و موضوع مسافرت های نوروزی، عنوان کرد: در حال حاضر شهری توریست پذیری مانند مریوان وضعیت خوبی دارد اما قطعا اگر مسافرتهای نوروزی به این شهرستان و دیگر شهرها همچون، کامیاران و بانه کنترل نشود با مشکلات جدید مواجه خواهیم شد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته به بیمارستان بیجار در روزهای آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه درصد قابل توجهی از مشکلات مربوط به موضوع تشخیص کرونا در این شهرستان حل می شود.

,

   وی افزود: تعدادی از مدیران شبکه های بهداشت در شهرستانها نسبت به فعالیت و اجتماعات تالارهای پذیرایی نگران هستند، اما این موضوع دستورالعمل کشوری است و سعی می کنیم دستورالعمل متناسب با استان را در این خصوص پیاده کنیم، اما در هر صورت تاکید می شود اگر تالاری پروتکلهای فعلی را رعایت نکرد سریعا باید پلمپ شود.

,

توزیع ۲۳۳۳ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند در طرح شهید سلیمانی

, توزیع ۲۳۳۳ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند در طرح شهید سلیمانی, توزیع ۲۳۳۳ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند در طرح شهید سلیمانی,

, , , ,

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه استان کردستان نیز در این جلسه از اختصاص ۲۳۳۳ بسته معیشتی به خانواده های بی بضاعت در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: در این طرح تاکنون ۲۲۹ هزار ماسک و ۳۰۰ بسته بهداشتی متناسب با طرح نیز توزیع شده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس بر لزوم صدور حکم ماموریت برای بسیجیانی که درگیر با طرح شهید سلیمانی هستند تاکید کرد و گفت: اگر این احکام صادر نشود و یک بسیجی در حین فعالیت در طرح شهید سلیمانی به کرونا مبتلا شود و فوت کند برخلاف کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید محسوب نمی شود و این موضوع باید حل و فصل شود.

وی افزود: قطعا اگر کنترل صورت نگیرد در اسفند ماه به واسطه مراسمات پایان سال فشار بیشتر متوجه کادر درمان خواهد شد و لازم است از همین الان برای این موضوع برنامه ریزی شود.

,
,
,
,
,

, ,

سردار حسینی افزود: باید هماهنگی های لازم صورت گیرد تا پس از دریافت سهمیه واکسن کرونای استان بتوان در یک مقطع زمانی کوتاه مردم را واکسیناسیون کرد.

,

وی بر ضروت انجام جلسات بین استانداری کردستان و استانداری سلیمانیه عراق در خصوص کنترل ورود و خروج مسافران در مرزهای سیرانبند و باشماق تأکید کرد.

,

سردار حسینی همچنین بر همکاری فرمانداری ها با سپاه ها و مراکز بهداشت شهرستانها تاکید کرد تا بتوانند ماموری خود در طرح شهید سلیمانی را بدون دغدغه و با نتیجه گیری بهتر انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه