اخبار داغ

با ادامه روند ریزشی و فشار فروش؛

رکود در بورس حاکم شد/ کاهش شدید نقدشوندگی بازار سهام

رکود در بورس حاکم شد/ کاهش شدید نقدشوندگی بازار سهام
شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز با ۸۱۱۳ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحد ایستاد اما تعداد معاملات تالار شیشه‌ای هم به عدد ۵۰۰ هزار معامله نرسید و حاکی از رکود در بازار سهام است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تابلوی بازار سهام امروز دوشنبه در روز میانی هفته با ادامه افت روزهای گذشته قرمز رنگ شد؛ به گفته فعالان بازار کاهش دامنه منفی باعث تشکیل صف‌های فروش و تشدید فضای منفی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بازار سرمایه درحالی امروز با صف‌های فروش مواجه بود که تعداد معاملات افت چشمگیری داشت و نسبت به دیروز افت ۴۰ درصدی داشت. ارزش معاملات خرد سهام هم در رقم بسیار پایین و حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود؛ به نوعی بازار با رکود مواجه شده و نقد شوندگی آن با دامنه نوسان نامتقارن به شدت کاهش یافته است.

,

 

,

معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۴۳۰ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۳ میلیارد و ۲۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی جابه‌جا شد.

, معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۴۳۰ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۳ میلیارد و ۲۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی جابه‌جا شد.,

ارزش معاملات بازار سرمایه هم به عدد ۱۵ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان رسید که بخش عمده‌ای از این عدد مربوط به عرضه اوراق قرضه و معاملات بلوکی برمی‌گردد.

,

ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۲۷۴۱ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش ۵۵۰ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند.

,

 

,

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۸۱۱۳ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد قرار گرفت؛ شاخص هم وزن هم با ۱۰۷۵ واحد منفی به عدد ۴۳۶ هزار و ۹۶ واحد رسید.

, شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۸۱۱۳ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد قرار گرفت؛ شاخص هم وزن هم با ۱۰۷۵ واحد منفی به عدد ۴۳۶ هزار و ۹۶ واحد رسید.,

معامله گران امروز در بورس بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۲۸۸ هزار نوبت و به ارزش ۲۵۹۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

,

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت بندرعباس با بیشترین اثر منفی در افت شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل نماد ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ با بیشترین اثر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شد.

,

 

,

شاخص فرابورس ایران در روز میانی هفته با ۱۴۹ واحد کاهش عدد ۱۷ هزار و ۲۵۳ واحد را ثبت کرد.

, شاخص فرابورس ایران در روز میانی هفته با ۱۴۹ واحد کاهش عدد ۱۷ هزار و ۲۵۳ واحد را ثبت کرد.,

معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۷۱۹ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۱۴۲ هزار معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۶۸۶ میلیارد تومان را دادوستد کردند؛ البته بخش عمده‌ای از ارزش معاملات فرابورس به عرضه اوراق برمی‌گردد.

,

نمادهای بانک دی، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهرزمین، سرمایه گذاری صبا تامین و اعتباری ملل بیشترین اثر را در افت شاخص فرابورس داشتند.

,
انتهای پیام 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه