اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مطرح کرد؛

کثیفی اتوبوس‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت

کثیفی اتوبوس‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت
زهرا نژاد بهرام با بیان اینکه روزانه 2 میلیون نفر از حمل و نقل عمومی در تهران استفاده می کنند، گفت: ممکن است کرونا برای شهرداری نیز عادی شده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تهران پرس در پاسخ به این سؤال آیا برای حفظ جان مردم و کنترل بهینه هزینه‌های شهرداری در مواجهه با ویروس کرونا مسیر کنترل دیگری وجود نداشت، اظهار کرد: ‌ تمامی شهروندان تهرانی دارای خودرو شخصی نیستند و صرفی ما نیز با محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم به‌طور مثال دی‌ماه با آلودگی شدید آب و هوایی روبه‌رو بودیم که یک دغدغه جدی برای مردم تبدیل شده بود بنابراین نمی‌توانستم حمل‌ونقل عمومی را در شرایط کرونا تعطیل و یا لغو کنیم.

وی افزود: از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی مردم نمی‌توانستیم هزینه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم در شرایط کرونایی مصرف‌کنندگان حمل‌ونقل عمومی کاهش چشمگیری داشت و در برخی از روزها از دو و نیم میلیون نفر ظرفیتی که حمل‌ونقل عمومی داشتن‌ها ۸۰۰ هزار نفر از آن استفاده می‌کردند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل عمومی در دوران کرونا خوب عملکرد است. اکنون نزدیک دو میلیون نفر از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند، ما به‌اندازه ظرفیت‌های موجودی که داریم می‌توانیم به مردم خدمت ارائه دهیم. به نظر من مدیریت شهری در دوران کرونا نشانه‌دار طلایی مدیریت کنترل بیماری کرونا است.

نژاد بهرام در ادامه بیان کرد: طی یک سال گذشته مدیریت شهری توانسته به بخش‌های دولتی نیز الگو مدیریت بیماری کرونا را دهد و طی سه ماه ابتدایی شیوع این ویروس در شهر تهران شهرداری تهران با تمام امکانات خود با پا به میدان گذاشت است و از روش‌هایی که به آن اعلام‌شده بود برای مبارزه با این روز استفاده کرد.

وی گفت: ضدعفونی معابر، ایستگاه‌های اتوبوس، قطارهای مترو، وسایل بازی در پارک‌ها و یا حتی مسدود کردن بارها ازجمله مواردی بود که شهرداری در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا انجام داد و طلایه‌دار مدیریت شهری شناخته شد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار تهران پرس مبنی بر اینکه اما اخیراً شاهد حضور افراد بی ماسک در اتوبوس‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل عمومی هستیم، مقرر بود که اتوبوس‌ها از مردم وجه نقدی دریافت نکنند اما امروز شاهد اخذ پول هستیم و اتوبوس‌ها ازنظر بهداشتی در شرایط نامناسبی قرار دارند، بیان کرد: من منکر این موارد نیستم. اکنون پس از یک سال ورود این ویروس در کشور همان‌طور که کرونا برای مردم و برخی از نهادها عادی شده است ممکن است برای کارکنان شهرداری نیز این اتفاق افتاده باشد.

نژاد بهرام تصریح کرد: اگر امروز اتوبوس‌ها و حمل‌ونقل عمومی کثیف است، من اعلام می‌کنم که اتوبوس‌ها حق کثیف بودن را ندارند و باید مسئولین مربوطه نسبت به تمیزی آن اقدام کنند. اگر مناسب‌سازی صورت نمی‌گیرد نیز من هم مدعی و هم‌صدای مردم هستم.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه