اخبار داغ

روایتی از پیاده شدگان انقلاب؛

وزیر حرم سرا

وزیر حرم سرا
سید عطاالله مهاجرانی در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۳۳ زاده شد. مدرک تحصیلات عالی خود را در رشتهٔ تاریخ از دانشگاه تهران دریافت کرد. درباره سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب این دست‌پخت جبهه اصلاحات، هیچ سندی در دست نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، یکی از خواص انقلاب شکوفایی و ظهور استعدادها و تفکرات است انقلاب با خود موجی از امید و دلگرمی را ایجاد می‌کند تا افرادی که در اثر خفقان و یا سانسور عرصه ابراز تفکر و اندیشه های خود را نداشته اند، مجالی یابند برای عرض اندام و بروز تفکرات.

انقلاب اسلامی ایران از شروع داعیه ازادی بیان را داشته و از ابتدا زمینه های نشر تفکراتی که به نفع مردم و پیشرفت همه جانبه تفکرات هستند را فراهم کرده است.

اما دشمنان قسم‌خورده این آب‌وخاک از هیچ فرصتی جهت انحراف مسیرهای سعادت و پیشرفت این ملت قدرتمند نگذشته‌اند و در مقاطع مختلف تاریخی چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب باطن خبیث خود را نمایان کرده و مردم به‌وفور شاهد بروز این کینه‌ها و دشمنی‌ها در مسائل مختلف بوده‌اند.

دستگاه‌های غربی و استکباری پیش از انقلاب به‌صورت علنی و با ابزارها و عوامل آشکارتر نسبت به انحراف اخلاقی و فرهنگی از یک‌سو و از سوی دیگر چپاول اموال و معادن و ملت ایران اقدام می‌کردند.

اما پس از انقلاب با حضور امام رحمه‌الله علیه و اشاعه فرهنگ استکبارستیزی در سطوح مختلف و بیرون راندن اجانب از کشور و کوتاه کردن دست‌های آنان از تصمیم‌گیری‌ها و تحولات سیاسی و فرهنگی این دستگاه‌ها بران شدند که به‌صورت غیرمستقیم و با عوامل پنهان خود به‌صورت خزنده تصمیمات خود را در ایران عملی سازند.

در این موضوع بسیاری از افرادی که خط‌ونشان و فکری کاملاً انقلابی داشتند در اثر فعالیت‌های دستگاه‌های غربی در طول سال‌های بعد از انقلاب دچار استحاله تفکری شدند و برخی تا ۱۸۰ دچار درجه چرخش تفکر شدند و برخی هم از ابتدا تربیت‌شده دستگاه‌های پیر جاسوسی بوده‌اند و به‌صورت خزنده خود را به بدنه نظام نزدیک کرده و ضربات مهلکی را به بدنه نظام وارد کرده‌اند.

به روایت تاریخ جنگ‌های اطلاعاتی و جاسوسی افرادی که در طی بازه‌ای زمان هویت تفکری خود را آشکار می‌کنند بسیار کمتر از کسانی هستند که هنوز به‌صورت خزنده در مناسب و جایگاه‌های مختلف در حال فعالیت بوده و شناسایی نشده‌اند...

این مجموعه تلاش کرده است روایتی باشد از پیاده شدگان قطار انقلاب که هنوز طرفدارانشان مردم را سنگ می‌زنند.

سید عطاالله مهاجرانی در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۳۳ زاده شد. تحصیلات عالی خود را در رشتهٔ تاریخ در دانشگاه‌های اصفهان (کارشناسی) شیراز (کارشناسی ارشد) و تهران (دکتری) گرفت...

درباره سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب این دست‌پخت جبهه اصلاحات هیچ سندی در دست نیست همچنین خود او نیز هیچ‌وقت در مورد سوابق مبارزات انقلابش مطلبی را عنوان نکرده است.

وی به‌عنوان جوانی ۲۵، ۲۶ ساله در ابتدای جوانی خیلی زود در موقعیت و مصدر مسئولیتی خطیر قرار گرفت، مهاجرانی در اولین دور انتخابات مجلس در سال ۵۸ به‌عنوان نماینده مردم شیراز به مجلس راه یافت، بعضی از شیرازی‌هایی که فضای ان دوران و تحولات آن زمان شیراز را می‌دانند حمایت پررنگ مرحوم آیت‌الله دستغیب را موجب موفقیت مهاجرانی در انتخابات می‌دانند وگرنه دانشجوی اراکی رشته تاریخ دانشگاه شیراز به‌خودی‌خود اقبالی برای رسیدن به این جایگاه نداشت.

مهاجرانی در سال‌های ۵۹ تا ۶۳ نمانده شیراز بود سپس به‌عنوان رایزن فرهنگی ایران در پاکستان انتخاب شد. وی در دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی به سمت معاون حقوقی و مجلسی نخست‌وزیر منصوب شد. در مرداد سال ۱۳۶۸ هاشمی رفسنجانی او را به سمت معاون حقوقی و مجلسی رئیس‌جمهور منصوب کرد و تا سال ۱۳۷۶ در این سمت باقی ماند.

مهاجرانی در دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۶۹ در مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات موضوع مذاکره مستقیم با امریکا را مطرح کرد و با مخالفت مستقیم رهبری مواجه شد و بعدازاین مخالفت از رهبری عذرخواهی کرد.


, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی

, پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی, پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی,

 در سال ۱۳۷۳ در دور دوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی مهاجرانی طی مصاحبه‌ای با مجله انگلیس زبان ایران نیوز درباره ریاست جمهوری هفتم گفت: (اگر امکان تغییر در قانون اساسی وجود داشته باشد آقای هاشمی شایسته‌ترین فرد برای احراز این مسئولیت است. آقای هاشمی رفسنجانی دو ویژگی امیرکبیر و مدرس را باهم دارند، امیرکبیر به لحاظ توجه به توسعه صنعتی کشور و مدرس به خاطر توجه به آزادی)

,

, ,

وزیر ارشاد

, وزیر ارشاد, وزیر ارشاد,

این عضو حزب کارگزاران سازندگی به‌عنوان یکی از همفکران آقای هاشمی رفسنجانی شناخته می‌شد باروی کار آمدن خاتمی در سال ۷۶ همانند بسیار دیگر از وزرا و نزدیکان هاشمی خود را به دولت اصلاحات رساند و به‌عنوان وزیر ارشاد دولت سید محمد خاتمی معرفی شد.

 رویکرد ضدانقلابی و ضد اسلامی مهاجرانی در دوران وزارتش باعث شد با انتقاد شدید رهبر انقلاب قرار گرفت تا جایی که رهبر انقلاب دربیانی فرمودند: (من از وزارت ارشاد توقّع دارم. البته آقای «مهاجرانی» - ظاهراً - نیستند و خودشان را راحت کردند از این‌که بیایند و حرفه‌ای ما را بشنوند! به‌هرحال، فرق نمی‌کند؛ چه ایشان باشند، چه نباشند، من اعتراضم این است وزارت ارشاد در این دو سالی که ایشان در رأس این کار هستند، هیچ کار اسلامی به‌عنوان اسلامی ارائه نداد!... این اعتراض من است نهایتاً همه این نارضایتی‌ها توسط مسئولین نظام و رهبر انقلاب و مردم موجب شد تا در مجلس توسط نمایندگان استیضاح شود).

البته وی توسط استیضاح برکنار نشد و بعد از مدتی به دلیل فشار افکار عمومی مجبور به استعفا شد و به موسسه تازه تأسیس دولت آقای خاتمی یعنی موسسه گفت گوی تمدن‌ها رفت.

,
,
,
,
,

, ,

 فساد اخلاقی و شکایت یکی از همسران

,  فساد اخلاقی و شکایت یکی از همسران,  فساد اخلاقی و شکایت یکی از همسران,

در سال ۱۳۸۳ خانمی که کارمند سابق مرکز گفت‌وگوی تمدن‌ها بود و عنوان می‌کرد همسر صیغه‌ای مهاجرانی است، از او شکایت کرد و خواهان ثبت رسمی ازدواج شد. مهاجرانی هرگونه ارتباط با او را تکذیب و در بیانیه‌ای «این پرونده را جریان سازی جناح سیاسی رقیب» خواند اما در پی شکایت همین زن بازداشت شد. او در ششم مرداد سال ۱۳۸۳ به اتهام ترک نفقه، عدم ثبت واقعه ازدواج و فریب در امر ازدواج روانه زندان شد و ۴ روز بعد با ارائه وثیقه سه‌ میلیاردی آزاد شد. مهاجرانی در همان جلسه مرداد ۸۳ تعهد می‌کند که ظرف یک ماه نسبت به اخذ رضایت شاکی خود اقدام کند، اما بعد از چند ماه از کشور فرار کرد!

,

در این مدت مشخص شد مهاجرانی به غیر همسر اول و همسر شاکی اش، همسران دیگری نیز داشته است. در رنج‌نامه همسر شاکی مهاجرانی به رئیس وقت قوه قضاییه ابعاد پنهان شخصیت مهاجرانی آشکار می‌شود. از دروغ و تطمیع و ایجاد وابستگی‌های عاطفی تا اعمال فشار با توجه به نفوذ وی در دستگاه‌های اجرایی دیده می‌شود. مهاجرانی برای رسیدن به خواسته غریزی‌اش کار را به‌جایی رسانده بود که همسر شاکی و خانواده‌اش را برای تمکین به امر به ازدواج چند بار بازداشت کرده بود تا زیر بار فشار به این امر راضی شوند!

,

, ,

نقش در اغتشاشات ۸۸

در پی انتصاب وی توسط مهدی کروبی به‌عنوان مشاور خود در امور مسائل و مشکلات ایرانیان خارج از کشور فعالیت مهاجرانی در مورد انتخابات ۸۸ آغاز شد.

پس از اعلام نتایج انتخابات ۸۸ و پیروز نشدن کاندید موردنظر مهاجرانی وی سریعاً پروژه القای تقلب را کلید زد و با یادداشتی در وبلاگش مدعی شد که نتایج انتخاب مهندسی‌شده است و مورد دست‌کاری قرارگرفته است.

مهاجرانی که تاکنون سعی کرده بود ظاهر خود را به‌عنوان یک اصلاح‌طلب و نه مخالف جمهوری اسلامی ایران حفظ کند با شروع اغتشاشات خیابانی ۸۸ رسماً به‌عنوان همکار تلویزیون انگلیس تبدیل‌شده بود و پای ثابت برنامه‌های تحلیلی بی‌بی‌سی با عنوان وزیر ارشاد سابق ایران شده بود.

یکی از اقدامات اساسی در ادامه همین فعالیت‌ها مهاجرانی در حمایت اغتشاشگران ایران سایت جرس را تأسیس کرد که در حقیقت این سایت حلقه فکری لندن بود.

 وی در کنار محسن کدیور، اکبر گنجی، عبدالکریم سروش و عبدالعلی بازرگان اتاق فکری در حمایت از موسوی تشکیل دادند و خود را اباذرهای موسوی نامیدند.

مهاجرانی در سایت جرس حداکثر فشار تبلیغاتی که می‌توانست به جمهوری اسلامی وارد کرد.

جرس از اولین وب‌سایت‌هایی بود که با همکاری نویسندگان سابق اصلاحات مثل مجتبی واحدی معصومه قمی (مسیح علی نژاد) و مهدی محسنی برای حمایت از اغتشاش‌گران و دامن زدن به جنگ خیابانی در سال ۸۸ تأسیس شد.

, نقش در اغتشاشات ۸۸, نقش در اغتشاشات ۸۸,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

 استمداد از دشمنان قسم‌خورده ایران

,  استمداد از دشمنان قسم‌خورده ایران,  استمداد از دشمنان قسم‌خورده ایران,

در سال‌های اخیر مهاجرانی از راه حضور در رسانه‌های ضد ایرانی ارتزاق می‌کند تا آنکه ویکی لیس اقدام به انتشار ۶۰ هزار سند دیگر از مجموع نیم میلیون سند خارج‌شده از سیستم الکترونیکی وزارت خارجه عربستان سعودی کرد ویکی لیس در خرداد ۱۳۹۴ فاش کرد که دریکی از این اسناد، مربوط به «عطاالله مهاجرانی» وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی است وی در دوران وزارت خود نیز با عربستان سعودی رابطه خوبی داشت.

,

وی در نامه‌ای به سفارت سعودی درخواست کرده بود که آن کشور هزینه تحصیل فرزندش (علی مهاجرانی) در مقطع دکتری دانشگاه واریک را متقبل شود.

,

, ,

مأموریت فعلی مهاجرانی

, مأموریت فعلی مهاجرانی, مأموریت فعلی مهاجرانی,

مهاجرانی در مأموریت فعلی خود در توییتر نسب به اظهارنظر در مورد مسائل سیاسی ایران مشغول است. او در اصل یکی به نعل و یکی به تخته می‌زند و هر از گاهی نظراتی موافق با برخی از فعالیت‌های نظام و گاهی هم مخالف با فعالیت‌های نظام اظهار می‌کند.

,

این فعالیت‌ها بیشتر در راستای تظاهر به بی‌طرفی و صرف بودن است اما با توجه به سبقه سیاسی وی و اسنادی که در این سال‌ها از وی منتشرشده است مشخص است که این اظهارات نیز زمینه‌سازی برای انتخابات پیش رو است.

,

مهاجرانی و باقی یاران خارج‌نشینش برای پیروز شدن طیف اصلاح‌طلب، جهت پیاده شدن مطامع ارتزاق کنندگانشان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کار و این ملت ایران است که باید با بصیرت و زمان‌شناسی خود نقشه‌های دشمنان انقلاب که توسط عمله‌های آنها اجرا می‌شوند را خنثی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه