اخبار داغ

یادداشت؛

نادیده‌گرفتن حکمرانی ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی ایرانی در فضای مجازی

نادیده‌گرفتن حکمرانی ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی ایرانی در فضای مجازی
مدرس سواد رسانه نوشت: چرا حکمرانی ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی ما ایرانی‌ها بر فضای مجازی ما نادیده گرفته می‌شود اگر قرار باشد همه چیز رها باشد پس فلسفه مدیریت و فیش‌های حقوقی مدیران چیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، رها شدگی و بی برنامگی وزارت ارتباطات برای فضای مجازی در حدیست که قسمت "دیدگاه" و "نظرات" پیام رسان ها به جهنمی از الفاظ رکیک بدل شده است و چیزی شبیه به نوشته های سرویس های بهداشتی در فضای مجازی موج می زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

چه تفکری معتقد به این همه بی قید و بند بودن است با این شرایط چگونه خیال ما راحت  باشد که فرزندان ما ولو اینکه سواد رسانه ای داشته باشد، در فضای مجازی سالم فعالیت کنند.

,

اگر وزارت ارتباطات قائل به اینترنت ملی نیست، چرا معتقد به اعمال حداقل های ارزش های اخلاقی در فضای مجازی نیست‌.

,

چه لزومی دارد کسی که  ادبیاتش فحش و ناسزاست، حق استفاده مجدد از فضای مجازی را داشته باشد.

,

اگر کسی در خیابان به کسی بد دهنی کند، چه جرمی بر او مترتب می شود چرا در فضای مجازی همین فرد با هر بددهنی رها شود و از همه بدتر بخاطر ایجاد این فضا، ژست روشنفکری خود و متحجر نشان دادن دیگران هم بگیریم.

,

 اگر کسی نمی تواند و یا نمی خواهد از فضای مجازی مودبانه استفاده کند، وزارت ارتباطات چه برنامه برای آن دارد.

,

چرا حکمرانی ارزش های اخلاقی و خانوادگی ما ایرانی ها بر فضای مجازی ما نادیده گرفته می شود اگر قرار باشد همه چیز رها باشد پس فلسفه مدیریت و فیش های حقوقی مدیران چیست؟

,

اگرچه در فضای مجازی فرصتی فراهم شده تا در پایان یک خبر و یا مصاحبه ای؛ افراد نظرات و دیدگاه خود را بیان کنند اما یکی از خطراتی که این فضا را تهدید می کند، بد دهنی و بی ادبی هاست که روزانه در قالب "نظرات" و "دیدگاه" منتشر می شود
بجز مواردی که  از سر عدم خویشتنداری فرد است، اغلب بددهنی ها در فضای مجازی کاملا هدفمند و سازماندهی شده است.

,
,

بخاطر همین است که اگر کسی ارادت خود را به ارزش های انسانی و اجتماعی ایرانی و اسلامی ابراز نماید بجای ادبیات منطقی با  بددهنی مواجه می شود.

,

معمولا بی ادبی های سازمان یافته در فضای مجازی؛ اولا با هدف برهم زدن آرامش اجتماعی و صمیمیت ها صورت می گیرد؛ دوم؛ برای کنار زدن نخبگان از فضای مجازی د حاکم شدن ادبیات چاله میدانی انجام می شود و سوم؛ باهدف نظرسازی، همه پرسی کاذب و تلقی پس زدگی آن در بین مردم صورت می گیرد این در حالیست که آن" پاسخ و نظر" به هیچ وجه حرف همه ی مردم نیست.

,

یکی از ماموریت های اصلی گروهک منافقین در فضای مجازی همین برخورد بی ادبانه و فحاشی و بد دهنی نسبت به موضوعات روز جامعه است، باید برای حاکمیت ادب اسلامی در فضای مجازی هم سوادرسانی را بالا برد و هم  وزارت ارتباطات و نهادهای امنیتی و قضایی شرایط را برای سلامت فضای مجازی فراهم کنند. تماشا و مماشات ، بس است .

,

احمد ملاشاهی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه