اخبار داغ

پس از گذشت حدود دو ماه؛

علت مرگ دو نفر در اتاق عمل مشهد اعلام شد/ اولیای دم در انتظار رأی نظام پزشکی

علت مرگ دو نفر در اتاق عمل مشهد اعلام شد/ اولیای دم در انتظار رأی نظام پزشکی
پس از گذشت حدود دو ماه از حادثه مرگ مشکوک دو نفر در یکی از اتاق‌های عمل مشهد، دانشگاه علوم پزشکی علت مرگ را مشخص کرد اما نظام پزشکی مشهد هنوز رأی نهایی مقصران پرونده را صادر نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ اواسط دی ماه خبری مبنی بر مرگ مشکوک دو نفر در یکی از اتاق های عمل مشهد، دل همه را به رنج آورد و موج عظیمی از انتقادات را متوجه جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرد. در ابتدای رسانه ای شدن این اتفاق تلخ، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی مشهد، وعده رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را دادند اما پس از گذشت حدود دو ماه از آن هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

در همین خصوص دکتر علی‌اصغر انجیدنی، مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: حدود دو ماه گذشته پس از مرگ مشکوک دو نفر در یکی از اتاق‌های عمل مشهد، تیم‌های مربوطه و حقیقت‌یاب برای بررسی دلایل مرگ این دو نفر، تشکیل شدند.

,

هر دو متوفی خانم نبودند!

, هر دو متوفی خانم نبودند!,

وی با اشاره به اینکه پیش از این به اشتباه گفته شد که هر دو متوفی خانم بوده‌اند، اما در واقع یکی از متوفی‌ها آقا و دیگری خانم بود، افزود: طبق قانون گزارش‌های مورد نیاز به مراجع ذی‌صلاح ارسال و جلسات متعددی برای کشف دلایل اصلی مرگ این دو فرد برگزار شد همچنین تمامی پرسنل درگیر با این پرونده، شرکت تجهیزات پزشکی و مقصرین احتمالی به جلسات پرسش و پاسخ احضار شدند.

,

انجیدنی تصریح کرد: گزارش کاملی از ماوقع این حادثه به وزارت بهداشت ارسال شد و علاوه بر بازرسان دانشگاه علوم پزشکی، بازرسان نظام پزشکی نیز به موضوع ورود پیدا کردند و تحقیقات خود را در این زمینه انجام دادند.

,

مقصران حادثه تعلیق شدند

, مقصران حادثه تعلیق شدند,

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تعلیق مقصران این حادثه خبر داد و گفت: پرونده مقصران مرگ این دو نفر در واحد انتظامی نظام پزشکی ایجاد شده و همچنان این پرونده در جریان است و انشاالله هرچه زودتر منجر به صدور رأی شود.

,

وی ادامه داد: در این پرونده علاوه بر قصور کادر درمان، مشکلات تجهیزات پزشکی نیز مطرح است که یکی از دلایل عمده، بحث خطایی بود که در تجهیزات پزشکی مستقر در اتاق عمل رخ داده بود، این تجهیزات علی‌رغم اینکه روز پیش از حادثه توسط شرکت تجهیزات پزشکی کالیبره شده بود اما متأسفانه در زمان انجام عمل جراحی دچار خطا شد که تمامی این‌ دلایل، عوامل اصلی فوت این دو نفر بودند.

,

تصمیم‌گیری نهایی بر عهده نظام پزشکی است

, تصمیم‌گیری نهایی بر عهده نظام پزشکی است ,

انجیدنی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری نهایی در خصوص این پرونده بر عهده نظام پزشکی است، خاطر نشان شد: ورثه این دو متوفی در مراجع ذی‌صلاح اعلام شکایت کرده‌اند که هردو حادثه در حال پیگیری است از طرف دیگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام تلاش خود را می‌کند که حق و حقوقی از کسی ضایع نشود و این پرونده به نتیجه درستی برسد.

,

, ,

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش از این در نشست خبری در خصوص وقایع روز حادثه گفته بود: عمل اول از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه شروع شد، قبل از این‌که عمل شروع  شود فرایند بیهوشی اعمال می‌شود که بیمار دچار مشکل می‌شود، چون حساسیت به داروی بیهوشی در سوابق بیمار وجود داشت بعد از فوت بیمار تمام ذهن‌ها برای علت فوت بیمار به این حساسیت معطوف می‌شود، کادر درمان اقدامات احیایی را انجام داد که این اتفاق نیفتاد و بیمار جان خود را از دست داد.

انجیدنی با بیان این‌که کادر درمان بعد از فوت اولین بیمار هنوز متوجه نشده بودند که مشکل از جای دیگری است، افزود: پزشک بیهوشی بعد از عمل اول، اعلام می‌کند که حال خوبی ندارد و نمی‌تواند عمل دوم را انجام دهد، عمل دوم که در همان اتاق شروع شد هیچ فردی فکر نمی‌کرد علت دیگری برای فوت نفر دوم وجود دارد، عمل دوم در ساعت ۱۰ صبح همان روز انجام می‌شود، اینجاست که خطای پزشکی صورت می‌گیرد و باید در اتاق عمل را می‌بست ولی این کار صورت نگرفته است، در عمل دوم  نیز همان اتفاق اولی تکرار می‌شود وقتی مریض  از دست می‌رود به رئیس بیمارستان زنگ می‌زنند و به‌محض اطلاع، بنده و رئیس بیمارستان به سمت اتاق عمل رفتیم.

,
,
,

وی افزود: در این ماجرا ما اصلاً نگفتیم مشکل اکسیژن بوده است و کاملاً اکسیژن‌رسانی صحیح بوده، حتی برای اطمینان از دستگاه کپسول استفاده شده است.

,

لازم به ذکر است علی رغم پیگیری های صبح توس برای دریافت پاسخ نظام پزشکی مشهد در خصوص این پرونده به نتیجه ای نرسیدیم.

,

نتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه