اخبار داغ

هنوز هم می‌گویم خدا می‌داند المپیک برگزار شود یا نه؛

فخری: چالشِ اصلی برگزاری المپیک، لغو مسابقات انتخابی‌ است/ نمایش سابریست‌ها در لیگ برتر شمشیربازی نشان از کیفیت بالای‌شان داشت

فخری: چالشِ اصلی برگزاری المپیک، لغو مسابقات انتخابی‌ است/ نمایش سابریست‌ها در لیگ برتر شمشیربازی نشان از کیفیت بالای‌شان داشت
رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک گفت: اگر تکلیف رقابت‌های گزینشی تعیین شود، المپیک هم سرِ وقت خودش برگزار خواهد شد.
[

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی شمشیربازی و رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون سطح کیفی مسابقات لیگ برتر اسلحه سابر اظهار داشت: رقابت‌ها از کیفیت خوبی برخوردار بوده و همین‌که شرایط برگزاری مسابقات پس از مدت‌ها مهیا شد، جای شکر دارد. بچه‌ها حدود یک‌سال بود که در هیچ مسابقه‌ای حاضر نشده بودند و مسابقات لیگ برتر قطعاً باعث آن خواهد شد که نقاط ضعف و قوت سابریست‌های ما شناسایی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او درباره احتمال افت بدنی سابریست‌های ایران در دوران شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: بچه‌ها وضعیت خوبی دارند و با توجه به تمرینات خوبی که انجام داده بودند، لیگ خوبی را نیز پشت سر گذاشتند. اگر بچه‌ها از سطح آمادگی مناسبی برخوردار نبودند، ممکن نبود که ۷ مسابقه طی یک روز برگزار شود و این مسئله نشان‌گر آمادگی بالای بچه‌هاست که توانستند طی یک روز به‌شکل فشرده در لیگ حاضر شوند.
,
 
,
فخری همچنین افزود: این موضوع باعث شد که فشار زیادی به شمشیربازان لیگ برتر وارد شود اما چاره‌ای نداشتیم و برای حفظ سلامتی بچه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسابقات می‌بایست بسیار فشرده و متمرکز پیگیری می‌شد.
,
 
,
, ,
 
,
سرمربی تیم ملی سابر ایران در خصوص رقابت‌های آتی ملی‌پوشان و اردوهای ملی بیان داشت: ۱۸ اسفندماه به آخرین رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مجارستان اعزام خواهیم شد. البته که تیم ما سهمیه المپیک خود را کاملاً کسب کرده و این مسابقات به‌منزله آماده‌سازی و تدارکی جدی برای المپیک خواهد بود. شمشیربازانی که هر سال در ۱۰ رویداد و مسابقه شرکت می‌کردند، یک‌سال است که در هیچ تورنمتی حاضر نشده‌اند و این مسئله خیلی سخت است. تورنمنت مجارستان برای ما خیلی اهمیت دارد و در تدارک حضوری مثمرثمر هستیم.
,
 
,
وی هم‌چنین افزود: جام جهانی بوداپست خیلی برای ما مهم است چون اشتباهات ملی‌پوشان مشخص می‌شود. شاید باور نکنید اما در مسابقه درون اردویی صحنه‌هایی را دیدم که سه ماه گذشته در حین تمرینات چنین صحنه‌هایی را ندیده بودم؛ چون مسابقه بود و استرس داشتند، اشتباهات‌شان مشخص شد. در بوداپست به‌دنبال نتیجه نیستم و بیشتر به دنبال این هستم که ملی‌پوشان پس از مدت‌ها میدان رقابت ببینند. براساس تصمیمی که گرفته‌ام، سعی می‌کنم با رنکینگ شش یا هفت در المپیک حضور پیدا کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک در خصوص آخرین وضعیت از نحوه برگزاری رویداد المپیک توکیو تاکید کرد: تمام مکاتبات، ثبت‌نام‌ها و برنامه‌ریزی‌ها طبق روال همیشگی و با کمیته برگزاری مسابقات المپیک درحال انجام است. برخی از مسابقات گزینشی و کسب سهمیه المپیک توکیو نیز به‌جد درحال برگزاری‌ست و برخی از آن‌ها هم لغو شده‌اند. باز هم می‌گویم که اظهارنظر درباره برگزاری یا عدم برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو بسیار سخت است و قضاوت‌های بسیاری درباره آن صورت می‌گیرد.
,
 
,
سرمربی تیم ملی سابر با اشاره به عدم قطعیت موضع‌گیری‌ها درباره برگزاری یا عدم برگزاری رویداد توکیو، گفت: نمی‌توان صراحتاً اعلام کرد که المپیک ۲۰۲۰ برگزار نمی‌شود. ما هم می‌توانستیم لیگ برتر شمشیربازی را برگزار نکنیم اما سعی کردیم با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی این مهم را به سرانجام برسانیم. بنابراین هنوز هم نمی‌توان درباره این موضوع به قطعیت چیزی را اعلام کرد.
,
 
,
, ,
 
,
پیمان فخری پیرامون مهم‌ترین مشکل در راه رویداد توکیو اذعان داشت: مهم‌ترین چالشی که المپیک با آن مواجه شده خودِ رویداد نیست، بلکه مسابقات کسب سهمیه است. حدود ۵۵ درصد سهمیه‌ها کسب شده و ۴۵ درصد از سهمیه‌ها باقی مانده که اگر تکلیف رقابت‌های گزینشی تعیین شود، المپیک هم سرِ وقت خودش برگزار خواهد شد. بسیاری از کشورهای دنیا زیر بار برگزاری و میزبانی از مسابقات انتخابی المپیک نمی‌روند و این مسئله کمی کار را دشوار ساخته.
,
 
,
وی نهایتاً گفت: هنوز تصمیمی در زمینه تسریع روند تعیین تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در رشته‌های مختلف گرفته نشده و کشورهای دنیا منتظر تصمیم‌گیری IOC هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه