اخبار داغ

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس :

رویکرد مهم طرح شفافیت آراء در نظر گرفتن منافع ملت ایران است

رویکرد مهم طرح شفافیت آراء در نظر گرفتن منافع ملت ایران است
آصفری گفت: توقع مردم این است که در مسئله شفافیت نگاه این نباشد که سطحی‌نگر و خصوصاً قشری نگر وارد شویم بلکه باید منافع کل مردم در نظر گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به طرح شفافیت آراء گفت: طرح شفافیت آراء هفته گذشته با بیش از ۱۸۵ رأی تصویب شد که دوباره در صحن مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در گفتگو با , دیار آفتاب,

آصفری اظهار کرد: در مسئله شفافیت اولین گام مجلس ایجاد شفافیت در کلیه اقدامات کشور است که مجلس شورای اسلامی این اراده را کرد که از خود شروع کند.

,

وی افزود: در مراحل بعدی باید موضوع شفافیت در دستگاه قضایی، قوه مجریه، شوراهای اسلامی شهر، وزارت خانه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و کلیه دستگاه‌هایی که از بیت‌المال و بودجه کشور استفاده می‌کنند باید این شفافیت وجود داشته باشد.

,

آصفری بیان کرد: قرار نیست تنها شفافیت در مجلس شورای اسلامی و آراء محدود شود بلکه همه باید مسئله شفافیت را با جدیت پیگیری کنند و شفافیت در حقوق و دستمزد ، درآمدها و همه حوزه‌ها یک ضرورت مهم است که باید اتفاق بیفتد.

,

وی با اشاره به اینکه در طرح شفافیت آراء مهمترین رویکردی که باید عملیاتی شود این است که مردم را نامحرم مسائل ندانیم،گفت: مردم حامیان اصلی انقلاب اسلامی هستند و باید در جریان کلیه امور در کشور باشند.

,

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تأکید کرد: امروز تصمیم مجلس شورای اسلامی این است که شفافیت را ابتدا از خود شروع کند و در گام بعدی در حوزه های بعدی اتفاق بیفتد و البته این شفافیت نباید به گونه ای اتفاق بیفتد که برخی ها سوء استفاده پوپولیستی و مردم فریبی انجام دهند که برای نظام اسلامی هزینه بر باشد.

,

وی با بیان اینکه در طرح شفافیت آراء باید واقعیت ها بیان شود،افزود:اگر در موضوعی منفعت قشر خاصی مد نظر بود باید مصالح کل نظام در نظر گرفته شود و اگر لازم شد در یک مسئله ای نماینده ای رأی مثبت و منفی بدهد که به نفع جریانی خاص نباشد باید تنها مصالح کل نظام در نظر گرفته شود.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان کرد: توقع مردم این است که در مسئله شفافیت نگاه این نباشد که سطحی‌نگر و خصوصاً قشری نگر وارد شویم بلکه باید منافع کل مردم در نظر گرفته شود چراکه کشور جزیره‌ای نیست و نباید به کشور در خصوص هیچ مسئله‌ای جزیره‌ای نگاه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه