اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان مازندران اعلام کرد؛

مطالبه‌گری از ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت‌های سفر نوروزی/ کمی به فکر کادر درمان باشیم

مطالبه‌گری از ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت‌های سفر نوروزی/ کمی به فکر کادر درمان باشیم
منصورعلی زارعی با بیان اینکه امکانات استان مازندران ظرفیت پاسخگویی به مراجعات بیماران کرونایی مازاد و مسافر را ندارد و باید حتما محدودیت در مازندران اجرایی شود؛ گفت: توقع ما این است که هم ستاد کرونای استان وارد مذاکره با ستاد کرونای کشور شود و هم دستگاه‌های اجرایی با جدیت نسبت به اعمال محدودیت‌ها اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: اگر وضعیت کرونایی استان مازندران به گونه‌ای رقم بخورد که تصمیم به این نحو گرفته شود که مسافرت‌ها به استان‌های شمالی همراه با محدودیت و ممنوعیت باشد؛ دستگاه‌های اجرایی متولی انجام این امر باید به صورت جدی و منسجم به این کار بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت جدیت و انسجام دستگاه‌های متولی اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت سفر به مازندران، افزود: اگر این مهم اتفاق نیفتد، با توجه به امکانات محدود مازندران به ویژه در بخش درمان از کادر پزشکی گرفته تا مراکز درمانی که به میزان نیاز مردم خود استان است و برای جمعیت چند برابری پیش‌بینی نشده است، قطعا با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر ترددها آزاد باشد و محدودیت‌ها به درستی اجرا نشود، امکانات موجود در استان قطعا پاسخگوی نیاز مازاد نخواهد بود و تبعات فراوانی را بدنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم، ادامه داد: ما باید به ستاد کرونای کشور اعلام کنیم که ما توانایی ارائه خدمات درمانی بیش از ظرفیت استان را نداریم و در واقع امکانات استان مازندران ظرفیت پاسخگویی به مراجعات بیماران کرونایی غیربومی و مسافر را ندارد؛ لذا باید حتما محدودیت در مازندران اجرایی شود.

زارعی عنوان کرد: باید هم ستاد کرونای استان مصوبات قوی اجرایی داشته باشد و هم درخواست و مطالبه‌گری از ستاد ملی کرونا صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به تجربیاتی که از سال‌های گذشته داریم واقعا جمعیت استان در تعطیلات به ویژه نوروزی، حتی به دو برابر نیز می‌رسد و این کار را برای کادر درمان ما بسیار سخت می‌کند، در حال حاضر نیز در برخی از مراکر درمانی استان با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: کادر درمان ما نزدیک به یکسال است که درگیر بیماران کرونایی است و واقعا خسته شده‌اند و اگر بخواهد در ایام نوروز به این خستگی، افزوده شود و کار مضاعفی بر دوش کادر درمان ما نهاده شود، واقعا شرایط را برای آنان سخت و طاقت فرسا خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم، تاکید کرد: توقع ما این است که هم ستاد کرونای استان وارد مذاکره با ستاد کرونای کشور شود و هم دستگاه‌های اجرایی با جدیت نسبت به اعمال محدودیت‌ها اقدام کنند.

زارعی در پاسخ به این سوال که مازندران همواره طی این سال‌ها، قربانی تصمیمات ملی شده است و با توجه به قرارگرفتن در مسیر تردد خودروهای عبوری به استان خراسان با حضور میلیونی مسافران عبوری مواجه بوده است؛ گفت: نمایندگان چه در مجمع نمایندگان و چه در شورای برنامه ریزی بعنوان ناظر فعالیت دارند، همیشه درخواست‌شان این بوده که امکانات و ضریب اعتبار استان را باید به نسبت جمعیت شناور استان در نظر گرفته شود و این موضوع بسیار مهمی است.

وی اضافه کرد: ترددها هم باید در این ایام کاملا کنترل شود، اکنون جاده سوادکوه ما تقریبا آماده است و ما باید حتما یک عوارضی در محل ورودی به استان در این نقطه داشته باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حداقل با احداث و راه اندازی عوارضی در جاده سوادکوه حداقل یک عایده‌ای برای استان داشته باشد؛ تصریح کرد: معمولا در هر استانی که این حجم مسافرپذیر و گردشگر دارد، عوارضی راه اندازی شده است و با توجه به این نکته که رسیدن به نقطه مطلوب در جاده هراز کمی نیازمند زمان است اما اکنون این ظرفیت در جاده سوادکوه ما وجود دارد و از مسئولان کشوری، وزارت راه و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که حتما بدنبال ایجاد یک عوارضی باشند تا بشود از این محل، بخشی از مشکلات جاده‌های استان را حل کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه