اخبار داغ

در گفت و گو با فرماندار ویژه ایرانشهر عنوان شد؛

نقش بی‌بدیل علما در ایجاد وحدت و همبستگی/ انتخابات یکی از عرصه‌های مهم مشارکت مردم در سرنوشت کشور است

نقش بی‌بدیل علما در ایجاد وحدت و همبستگی/ انتخابات یکی از عرصه‌های مهم مشارکت مردم در سرنوشت کشور است
علی شعبانی گفت: علما مرجع، زبان، مورد محبت، اعتماد و پناه مردم هستند و مردم آمال و مطلوبیت ها و راه درست را در مشی و پیروی از آنها می‌بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی شعبانی، سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: رسالت علما و انتظار عموم از آن ها تلاش در راستای شکوفایی انقلاب و آرمان های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم و تمدن ایرانی- اسلامی است.

وی افزود: ایجاد زندگی مطلوب و شایسته توام با آرامش و رفاه برای عموم مردم، وظیفه همگان است.

سرپرست معاونت استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر تصریح کرد: هدف انقلاب اسلامی ایجاد جامعه خدایی و فراهم کردن زمینه مناسب تعالی، رشد و بالندگی انسان ها به عنوان جانشین خدا بر روی زمین بوده و انسان باید امکان و شرایط رشدش را پیدا کند تا خود و خداوند متعالش را بشناسد و بنده فکر می کنم در رسیدن به این هدف موفق نبودیم، لذا باید در روش های خود بازنگری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای توسعه ایرانشهر و ایجاد فضای کسب و کار، ایجاد معیشت، رفع بیکاری در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیازمند همدلی و همکاری همه جانبه علما، نخبگان و متنفذین هستیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: ما نیازمند تحول شخصیتی در جامعه هستیم و باید رفتارهای مان را اصلاح کنیم، باید یک انسجام درونی در جامعه ایجاد شود و این امر با همدلی و با در نظر گرفتن منافع عمومی و اجماع بر اهداف مشترک متضمن منافع و مصالح عمومی حاصل می شود که وظیفه علما اهتمام و کمک در ایجاد انسجام درونی بین همگان است.

انتخابات،از عرصه‌های مهم مشارکت مردم در سرنوشت کشور

وی با اشاره به تصویر نامناسب منعکس شده از استان در اذهان عمومی، عنوان کرد: این که در پاسخ دعوت ما به برگزاری برخی برنامه های ملی یا منطقه ای در این شهر، مباحث امنیتی یا نگرانی پشتیبانی و کمبود امکانات را مطرح می کنند، مطلوب ایرانشهر که افتخار عنوان شهرستان ولایت را دارد نیست و برای جلب نظر دست اندرکاران جهت برگزاری مسابقات قویترین مردان ایران در این منطقه خیلی تلاش شد و بازتاب و اثر و برکات بسیار برای اینجا داشت.

فرماندار ویژه ایرانشهر بیان کرد: همه ما مسلمان هستیم و تمامی انسان ها در قلب و جان ما جا دارند، اما همه ما موظف هستیم قوانین را در چارچوب تعیین شده دقیق رعایت کنیم.

شعبانی با اشاره به حضور اتباع غیرمجاز در ایرانشهر، گفت: حضور غیر قانونی این افراد از جهات مختلف جای ملاحظه دارد و حضور بی رویه و بی ضابطه آنان دارای تبعات امنیتی، اقتصادی و سیاسی است و باید نسبت به موضوع حساس باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه ایرانشهر با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ما دو انتخابات حساس در پیش داریم و مردم ما می خواهند با برگزیدن یک مدیر صالح، مدبر، آگاه، متخصص، زبده و کارآمد در سطح ملی و انتخاب شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح محلی، در سرنوشت ملی و محلی و اداره کشورشان مشارکت کنند.

علمای دین نقش مهمی در ایجاد وحدت و همبستگی دارند

وی تاکید کرد: باید همه مسائل را مدیریت کنیم و نباید حتی به کوچکترین مساله بی توجه باشیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر امروز بازار دچار نابه سامانی، احتکار و باند بازی و گران فروشی است، بدون شک افرادی قصد دارند برای رسیدن به منافع خودشان به مردم و جامعه ضربه بزنند.

وی اظهار کرد: باید به مسئولیت اجتماعی و الهی خودمان عمل کنیم، ما نیازمند انسان های آگاه، آزاد و مسئولیت پذیر هستیم تا بتوانند اثربخشی لازم را در جامعه داشته باشند.

شعبانی بیان کرد: وظیفه حاکمیت ایجاد امنیت و آرامش و بستر مساعد معیشت و کسب و کار برای مردم است که با همدلی و همکاری جمعی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به حرمت و منزلت انسان از نگاه دین مبین اسلام گفت: علما باید در هدایت رفتار عمومی و احترام به انسان ها و پیشگیری از کشمکش ها و کشته شدن انسان های بی گناه در نزاع ها و... تلاش بیش تر و موثرتری داشته باشند و باید به شرافت، عزت و حرمت انسان ها توجه جدی کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتخابات،از عرصه‌های مهم مشارکت مردم در سرنوشت کشور, انتخابات،از عرصه‌های مهم مشارکت مردم در سرنوشت کشور,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, علمای دین نقش مهمی در ایجاد وحدت و همبستگی دارند, علمای دین نقش مهمی در ایجاد وحدت و همبستگی دارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه