اخبار داغ

روحانی در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی دولت:

انسجام و وحدت کلمه اولویت نخست بازآفرینی پس از جنگ اقتصادی است

انسجام و وحدت کلمه اولویت نخست بازآفرینی پس از جنگ اقتصادی است
رئیس جمهور با بیان اینکه انسجام و وحدت کلمه اولویت نخست بازآفرینی پس از جنگ اقتصادی است بر متمرکز کردن همه انرژی ها و اقدامات در جهت رفع آسیب ها و زیان های دوره جنگ اقتصادی تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در دویست و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از مذاکرت اخیر خود و توافق های بدست آمده با نمایندگان کشورهای کره جنوبی، ژاپن، عراق و عمان درخصوص نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی در این کشورها ارایه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی از توافق انجام شده با کشورهای کره جنوبی، ژاپن، عراق و عمان در خصوص آزاد سازی منابع ارزی ایران، گفت: اکنون شاهد طلیعه های امیدبخش شکست دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی و ناکارآمدی تحریم ها هستیم و مقاومت حداکثری مردم در برابر این جنگ تمام عیار دشمن به ثمر نشسته است.

,

روحانی افزود: از جمله این ثمرات آزادسازی منابع ارزی به ناحق و غیر قانونی بلوکه شده ایران است که بی تردید گشایش هایی را در فضای اقتصادی کشور فراهم می کند.

,

وی با تاکید بر الزامات و اقتضائات مدیریت دوره بازآفرینی پس از جنگ تحمیلی اقتصادی، گفت: انسجام و وحدت کلمه اولویت نخست دوره بازآفرینی و متمرکز کردن همه انرژی ها و اقدامات در جهت رفع آسیب ها و زیان های دوره جنگ است.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: هر نوع تنش و درگیری و هر اقدامی که به ثبات و استحکام و آرامش اقتصادی لطمه بزند، خیانت با هدف آسیب زدن به زندگی مردم و اقتصاد کشور است.

,

در این جلسه همچنین وزارت صمت از وضعیت اجرا و اقدامات انجام شده در چارچوب اجرای توافقنامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اورآسیا و میزان معاملات و تبادلات تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه و آغاز مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد با این اتحادیه گزارش داد.

,

براساس این گزارش، صادرات ایران به منطقه اورآسیا، به دنبال اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی، 30 درصد افزایش یافته است.

,

رئیس جمهور این توافق نامه را فرصت خوبی برای گسترش تعاملات و همکاری های منطقه ای و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای عضو این اتحادیه دانست و با تاکید بر لزوم ادامه این تلاش ها در حوزه های مختلف و متنوع گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه برای تحقق این هدف از تدابیر دیپلماتیک صلح آمیز و رفع تنش استفاده کرده و توافقنامه تجارت  ترجیحی با اتحادیه اورآسیا از اقدامات بسیار سودمند و موثر در حوزه تجارت بین المللی در سال های اخیر بوده است.

,

دکتر روحانی تصریح کرد: با توجه به مواضع جمهوری اسلامی در توسعه صلح و امنیت پایدار، اوراسیا فضای مناسبی است که ثمرات آن در دوره تحریم و کرونا نه تنها به سود ایران بلکه به سود همه کشورهای همسایه و منطقه آشکار شد.

,

رئیس جمهور با بیان اینکه باید ایران را به عنوان کشوری قابل اعتماد و پیش بینی پذیر در حوزه تعاملات بین المللی و تجاری معرفی کنیم، تاکید کرد: باید با استفاده از تجربه موفق تجارت ترجیحی با اورآسیا حضور ایران را در بازارهای جدید و همکاری در زمینه سرمایه ‌گذاری، حمل و نقل، تهاتر و روابط بانکی، انرژی و ورود به دیگر ترتیبات تجاری، منطقه ای و جهانی گسترش دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه