اخبار داغ

دانا بررسی کرد؛

کدام بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟/ سال جهش تولید تمام شد؛ تولید جهش نکرد

کدام بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟/ سال جهش تولید تمام شد؛ تولید جهش نکرد
اقتصاد ایران دچار تورم ساختاری است و کاهش ارزش و قدرت خرید ریال در مقابل سایر ارزها باعث شده نگهداری و پس انداز به صورت ریالی، زیان ده باشد و مردم را به سمت خرید طلا، ارز و... سوق دهد و تولید در این میان هم مغفول مانده است؛ اما بهترین بازار برای حفظ دارایی کدام است؟
[
به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقتصاد ایران با چالش‌های متعددی مواجه است؛ برای حل این مسائل نخست می‌بایست عزم جدی برای اصلاح و تحول در ساختارها شکل بگیرد و سپس قدم‌های بعدی برداشته شود. کارشناسان معتقدند اصلاح ساختارها باید نخست در حوزه بودجه نویسی، بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی، و اصلاح برخی قوانین مانند قانون کار و... اجرایی شود.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
یکی از مسائلی که اقتصاد ایران از آن رنج می‎برد و معیشت مردم را تحت فشار قرار می‌دهد، رشد نرخ تورم با رقم‌های بسیار بالا است؛ این تورم حاصل ساختارهاست به نوعی تورم ساختاری است.
,
 
,
دولت که کسری بودجه مزمن مواجه است؛ به جای کاهش و صرفه جویی در هزینه‌های خود، کسر بودجه را با استقراض از بانک مرکزی و نظام بانکی تامین می‌کند؛ این موضوع با افزایش خالص بدهی‌های دولت و رش پایه پولی و در نهایت افزایش حجم نقدینگی در رشد تورم اثر گذار است.
,
 
,
متوسط رشد نقدینگی در اقتصاد ایران بیش از ۲۷ درصد است؛ و این نقدینگی وارد بخش مولد (تولید کالا) نمی‌شود و حاصل آن افزایش شدید نرخ تورم است.
, متوسط رشد نقدینگی در اقتصاد ایران بیش از ۲۷ درصد است؛ و این نقدینگی وارد بخش مولد (تولید کالا) نمی‌شود و حاصل آن افزایش شدید نرخ تورم است.,
 
,
رهبر حکیم انقلاب پیرو نامگذاری سال‌های گذشته و پرداخت به موضوع تولید؛ سال ۹۹ را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری کردند.
,
 
,
رونق تولید در رشد اقتصادی و افزایش ثروت جامعه نقش دارد و باعث کاهش وابستگی و افزایش استقلال اقتصادی کشور می‌شود؛ اما در کشور ما تولید مغفول مانده و با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ در مقابل سرمایه گذاری در بازارهای غیرمولد مانند طلا، سکه و ارز سود سرشاری دارد.
, در کشور ما تولید مغفول مانده و با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ در مقابل سرمایه گذاری در بازارهای غیرمولد مانند طلا، سکه و ارز سود سرشاری دارد.,
 
,
افزایش نرخ تورم و کاهش شدید قدرت ریال، باعث شده پس انداز و نگهداری پول به صورت ریالی، از نظر اقتصادی صرف ندارد و قدرت خرید خودش را از دست می‌دهد؛ بخشی از مردم هم برای حفظ دارایی خود؛ آن را تبدیل به طلا، ارز و... کرده و یا در بازارهایی مثل مسکن یا خودرو سرمایه گذاری می‌کنند و قالباً سود خیلی خوبی هم نصیب این افراد می‌شود؛ در حالی که در سرمایه گذاری در بخش تولید با توجه به بروکراسی اداری، این چنین سودی ندارد.
,
 
,
 
,
سال تمام شد؛ دولت جهش تولید را فراموش کرد/ از ایجاد تعاونی‌ها حمایت شود
, سال تمام شد؛ دولت جهش تولید را فراموش کرد/ از ایجاد تعاونی‌ها حمایت شود, سال تمام شد؛ دولت جهش تولید را فراموش کرد/ از ایجاد تعاونی‌ها حمایت شود,
 
,
عطا بهرامی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ در مورد ارزیابی از روند عملکرد دولت در سال جهش تولید، اظهار کرد: متاسفانه مانند سال‌های گذشته شعار سال برای دولت اهمیت نداشت و اقدامی که باعث جهش تولید شود را مشاهده نکردیم؛ این در حالی است که امروز در ماه پایانی سال هستیم.
,
 
,
وی افزود: البته در بخشی از بخش‌ها مانند لوازم خانگی و... شاهد رشد خوبی هستیم که آن هم به واسطه خروج شرکت‌های خارجی از ایران و تقاضا در بازار بود ولی این کارنجات هم باز هم دچار مشکلات متعددی هستند.
,
 
,
این کارشناس اقتصادی با اشاره به سرمایه‌های خرد مردم، گفت: دولت باید با حمایت و سیاست گذاری منطقی از تولید حمایت کند و سرمایه‌های خرد مردم با تشکیل تعاونی به سمت تولید هدایت کند؛ دولت نخست باید از رشد تورم با انضباط مالی و کاهش کسری بودجه با اصلاح ساختار بودجه ریزی از افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کند تا ارزش دارای مردم حفظ شود. 
,
 
,
 
,
در کدام بازارها سرمایه گذاری کنیم؟/ کاهش شدید قدرت خرید سپرده‌های بانکی
, در کدام بازارها سرمایه گذاری کنیم؟/ کاهش شدید قدرت خرید سپرده‌های بانکی, در کدام بازارها سرمایه گذاری کنیم؟/ کاهش شدید قدرت خرید سپرده‌های بانکی,
 
,
بهرامی در مورد اینکه چرا مردم در طلا، ارز و... سرمایه گذاری می‌کنند؛ بیان کرد: در این زمینه می‌گویند مسئولانه حرف بزنیم و رفتار کنیم تا مردم به سمت این بازارها نروند و پول خود را به سمت تولید بروند  اما در عمل اگر کسی وارد این بازار ها نشود ارز پولش هیچ خواهد شد.
,
 
,
وی اضافه کرد: امروز با پول های خرد نمی‌توان تولید راه‌انداز کرد؛ از سوی دیگر اگر کسی پول خود را سه سال پیش در بانک‌ها سپرده گذاری کرده بود با توجه به نرخ‌های سود، تا پولش هنوز دو برابر نشده و تقریبا ۷۰ درصد به آن اضافه شده است ولی ارزش دارایی و قدرت خرید پولش ۹۰ درصد کاهش یافته و به یک دهم رسیده است.
,
 
,
این کارشناس اقتصادی با اشاره به تورم ساختاری و کاهش ارزش پول ملی، بیان کرد: در اینجا نمی‌توان به مردم توصیه کرد که طلا، ارز و... نخرند و واقعا برای خودم هم این موضوع حل نشده است.
, در اینجا نمی‌توان به مردم توصیه کرد که طلا، ارز و... نخرند و واقعا برای خودم هم این موضوع حل نشده است.,
 
,
بهرامی توضیح داد: از این جهت اگر توصیه کنیم که مردم وارد این بازارها نشوند؛ فرد را به خاک سیاه نشانده‌ایم؛ مثلا شخصی ۱۰۰ میلیون تومان پول دارد؛ این پول برای راه‌اندازی تولید کافی  نیست؛ اگر در بانک بگذارد به آن ۱۵ الی ۱۸ درصد سود می‌دهند که سه سال ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود؛ اما در این مدت قیمت طلا ۵ برابر شده و این فرد واقعا ضربه می‌خورد.
,
 
,
 
,
ریزش دلار حتمی است
, ریزش دلار حتمی است, ریزش دلار حتمی است,
 
,
وی در مورد اینکه بهترین روش برای حفظ دارایی کدام بازار است؛ گفت: افرادی که در مقطع فعلی دارایی پایدار مانند طلا و نقره می‌خرند، حتی بعد از ریزش نرخ ارز، زیرا دلار یک ریزش حتمی خواهد داشت، ارزش دارایی خود را حفظ و حتی می‌توانند سود خوبی کسب کنند.
,
 
,
این کارشناس اقتصاد در مورد بازار سرمایه بیان کرد: به نظرم بازار سرمایه دو الی سه سال آیند چشم انداز مثبتی ندارد؛ اگر چه سرمایه گذاری در آن با نگاه بلند از همه بازارها بهتر است؛ افرادی که عجله ندارند، بهتر است به سمت بازار سرمایه بروند و سهام‌های بنیادی را با تحلیل و بررسی بخرند.
,
 
,
 
,
بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه گذاری؛ اما با نگاه بلند مدت
, بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه گذاری؛ اما با نگاه بلند مدت, بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه گذاری؛ اما با نگاه بلند مدت,
 
,
بهرامی در مورد تاثیرات بازار سرمایه در تولید گفت: رشد این بازار در رشد اقتصادی کشور نه خیلی اثر گذارد است هر چند با شرایط و قوانین فعلی، خیلی به تولید کمک نمی‌کند ولی به هر حال باعث مشارکت جامعه می‌شود بنابراین اگر کسی عجله ندارد بهتر است بورس را انتخاب کند و نگاهش باید بیشتر از سه سال باشد.
,
 
,
 
,
قیمت مسکن تا سه سال آینده تغییر نمی‌کند
, قیمت مسکن تا سه سال آینده تغییر نمی‌کند, قیمت مسکن تا سه سال آینده تغییر نمی‌کند,
 
,
وی در مورد خرید ملک برای سرمایه گذاری، تاکید کرد: به اعتقادم کسی که به این سمت برود اشتباه است زیرا حداقل تا دو یا سه سال آینده قیمت مسکن افزایش نخواهد داشت و حتی شاید با کاهش هم مواجه شود.
,
 
,
این کارشناس با تاکید براینکه برای حفظ ارزش پول خرید طلا و نقره با توجه به روند افزایشی مناسب است؛ گفت: خرید ارز هم خیلی قابل اعتنا نیست و نباید به سمت رفت؛ البته اینها یک تحلیل و پیش‌بینی است و هر کسی باید با برسی و انتظار از آن و مشاوره و مشورت با افراد خبره اقدام به سرمایه گذاری کند زیرا ممکن است عوامل بر روند بازارها اثر گذار باشند.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
گزارش از عباس بسطامی
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه