اخبار داغ

با پیگیری‌های صبح توس و ورود دادستانی:

مشکل قطع یارانه روستاییان منطقه زبرخان نیشابور برطرف شد

مشکل قطع یارانه روستاییان منطقه زبرخان نیشابور برطرف شد
در حالی که 10 روز پیش خبر قطع یارانه 1000 نفر از مردم یکی از روستاهای زبرخان منتشر شد، با ورود دادستان این شهرستان، موقتاً این مشکل مرتفع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، 10 روز قبل خبر مشکل مردم روستای حصار در شهرستان زبرخان در صبح توس برای اولین بار منتشر شد. مردم این روستا در سال 95 پیشنهادی از طرف استانداری خراسان رضوی مبنی بر دریافت تسهیلاتی در قالب صندوق توسعه ملی دریافت می‌کنند تا به ازای هر نفر 20 میلیون ریال وام با دو سال تنفس، ضمانت یارانه مردم و سود چهار درصد باهدف ایجاد تعاونی پرداخت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مردم روستا نیز به دلیل عدم آماده سازی طرح موفق به دریافت این وام نمی‌شوند تا اینکه استانداری خراسان رضوی فردی را با هدف ایجاد تعاونی پرورش شترمرغ به مردم معرفی می کند و کار شروع می شود. پس از یک سال از شروع روند ایجاد زیربنای این تعاونی از قبیل ساخت و سازها با کمک مردم، مشکلات حسابرسی برای شرکت ایجاد می‌گردد. پس از مراجعه مردم به دادستانی متوجه می شوند که مشکلات اساسی تری نیز در این تعاونی ایجاد شده است که نتیجه آن دور زدن قانون و تغییر مالکیت از مردم روستا به فرد طرف دوم قرارداد شده است. اعتراضات و شکایت‌ها گسترده‌‌تر می‌شود و طرف دوم قرار داد نیز اقدام به بازپرداخت اقساط وام نمی‌کند و در نهایت ضمانت وام که یارانه‌های مردم روستا بوده است توقیف می‌گردد.

,

قطع یارانه‌ 1000 نفر در این روستا به دلیل ایجاد شرکت تعاونی با وام صندوق توسعه ملی در سال 95 و عدم بازپرداخت اقساط توسط طرف دوم ماجرا که از سمت استانداری به این افراد معرفی شده بود و ایجاد مشکلات عدیده برای مردم این روستا در پایگاه خبری صبح توس منتشر شد، ابراهیم حصاری در گفت‌وگو با ما گفت: پس از انتشار خبر قطع یارانه‌ها توسط رسانه شما، دادستان زبرخان به موضوع ورود کرد.

,

وی با اشاره به اتفاق های صورت گرفت طی این مدت و ورود مسئولین قضایی تصریح کرد: دادستان شهرستان زبرخان از نامبرده تعهد گرفت که تا آخر سال 11 میلیارد ریال که معادل اقساط معوق است پرداخت شود.

,

دهیار روستای حصار شهرستان زبرخان با اشاره به گام های برنامه ریزی برای رفع این مشکل افزود: دو سه قسطی هم که تا الآن باید واریز می‌شد، توسط طرف دوم قرارداد واریز شد و حساب‌های مردم باز شد.

,

حصاری ضمن ابراز نگرانی از امکان ایجاد مشکل مجدد برای مردم روستا در صورت بدعهدی طرف دوم قرار داد افزود: اگر تا 10 اسفند مجدد مبلغ یک میلیارد ریال موردنظر را واریز نکند، دوباره حساب مردم و یارانه‌ها بسته می‌شود.

,

وی ضمن تشکر از دادستان زبرخان تاکید کرد: این مبلغ علاوه بر 11 میلیارد ریالی است که باید تا آخر ما واریز شود و اگر این کار انجام نشود دوباره مشکل مردم پابرجا خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه